knudsvik Skrevet 24. juli 2003 Del Skrevet 24. juli 2003 Begge skjermene funker som primary monitor, men kun den ene virker når jeg bruker en DVI->VGA adapter og to prikkk like skjermer. Windows og skjermkort klarer å se at jeg har to Eizo F55 skjermer, men altså inget signal til secondary skjermen. Jeg har krysset av for "extend my desktop for this monitor" og i Advanced - Display har jeg "startet" de to monitorene som står ved siden av hverandre. Det som er litt merkelig er og at hvis jeg drar musen mot den andre skjermen forsvinner musen ut av bildet og videre inn i "neste skjerm" og jeg må dra musen tilsvarende like langt tilbake for å se musen igjen... Utrolig irriterende! DVI overgangen har jeg testet hos en kompis og den virker strålende. Pleier vanligvis å ha tv'en koblet til, å bruke theater mode som clone option - GENIALT.. Funker fint som bare det. Skjermkortet er bygd på ATI Radeon 8500 LE (specs lengre ned) PC'en er som følger: AMD 1700 XP Epox 8KHA+ 256 mb DDR Chieftech Dragon WD 60 GB WD 80 GB - 8 Mb Cache Netgear nettverkskort 2 Eizo F55 Hercules 3d Prophet FDX 8500 LE Creative Audigy Player -- Windows XP service pack 1 Skjermkortdriver: 6.14.10.6343 Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 25. juli 2003 Del Skrevet 25. juli 2003 Kan det være at kortet har bare en ramdac eller hva det heter slik at du ikke får brukt 2 analoge skjermer? om du har mulighet så se om ved å bruke en flatskjerm på dvi koabelen og en av dine vanlige skjermer på vanlig kontakt om du da får 2 skjermer opp. Lenke til kommentar
sete Skrevet 25. juli 2003 Del Skrevet 25. juli 2003 Jeg har samme gfx-kort og kortet støtter ikke to analoge skjermer, BBA versjonen gjør derimot det. Det er riktig at kortet har én ramdac. Lenke til kommentar
OgnOmm Skrevet 25. juli 2003 Del Skrevet 25. juli 2003 Ati kort av nyere modell støtter to analoge skjermer. Så skal du ha to analoge må du nok ha et nyere kort. Selv har jeg r9700pro, men tipper 9500 klarer det samme. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 25. juli 2003 Del Skrevet 25. juli 2003 Jeg har ATI Radeon 8500LELE, og bruker to analoge skjermer. Men mitt kort har altså to ramdacs. Lenke til kommentar
knudsvik Skrevet 26. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2003 Hvordan kan jeg se om kortet mitt da har to ramdacs? Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 26. juli 2003 Del Skrevet 26. juli 2003 Du får nesten se på produsenten sin hjemmeside om der står noe, men det gikk noen diskusjoner på forumet her for en god stund siden ang. dette. kanskje om du søker litt på skjermkort avdelingen på forumet vil du finne igjen disse postene og muligens også en evt. løsning. mener faktisk å huske at ramdac diskusjonen var om herkules sine kort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå