Capcent7 Skrevet 18. april 2011 Del Skrevet 18. april 2011 Hei, Jeg trenger aa skrive veldig kort om software environmentet til en nettside. Jeg har forsoekt aa finne en guide om hvordan man skriver om dette, eller en generell introduksjon til hva software environment er i konteksten til en nettside, men helt uten hell. Vet dere om det er noen alternativ betegnelse paa software environment? Er det det samme som software infrastructure eller software architecture kanskje? Takk. Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 18. april 2011 Del Skrevet 18. april 2011 Et programvaremiljø er en betegnelse på det miljøet som en applikasjon kjører i og er typisk definert av hvilke eksterne resurser som er tilgjengelig. For en .net-applikasjon så er programvaremiljøet likt den delen av .net-rammeverket du bruker + eksterne klasser du bruker + dine egne klasser og alle de resursene som disse klassene gjør tilgjengelig. For en nettside så er programvaremiljøet som regel veldig mye mer begrenset. I en PHP-applikasjon så er programvaremiljøet begrenset av de funksjoner og resurser som PHP og nettleseren gjør tilgjengelig. ...hvis jeg har forstått konseptet riktig da. Lenke til kommentar
Capcent7 Skrevet 20. april 2011 Forfatter Del Skrevet 20. april 2011 Et programvaremiljø er en betegnelse på det miljøet som en applikasjon kjører i og er typisk definert av hvilke eksterne resurser som er tilgjengelig. For en .net-applikasjon så er programvaremiljøet likt den delen av .net-rammeverket du bruker + eksterne klasser du bruker + dine egne klasser og alle de resursene som disse klassene gjør tilgjengelig. For en nettside så er programvaremiljøet som regel veldig mye mer begrenset. I en PHP-applikasjon så er programvaremiljøet begrenset av de funksjoner og resurser som PHP og nettleseren gjør tilgjengelig. ...hvis jeg har forstått konseptet riktig da. Jeg det stemmer iallfall overens med hva jeg har funnet i andre kilder, takk skal du ha. Lenke til kommentar
arne22 Skrevet 23. april 2011 Del Skrevet 23. april 2011 ... og så er det forholdsvis vanlig at man kjører en kombinasjon av Linux, PHP og mysql, man snakker da om en LAMP server .. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå