aspedott Skrevet 18. april 2011 Del Skrevet 18. april 2011 (endret) Hei Jeg skal generere wordfiler basert på en word-mal og innholdet i et excelark. Jeg har altså en word-mal og ut fra et excelark så skal jeg fylle inn informasjon inn i denne. Problemet er at jeg ønsker å generere en wordrapport ut fra hver rad i dette excelarket, altså ett worddok for hver rad. Er dette mulig å gjøre i en makro i excel? Har prøvd å google men finner ingenting om å generere flere worddok. Alternativet er selvfølgelig å bruke fletting i word, men har lyst å prøve denne veien først. vidar Endret 18. april 2011 av aspedott Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 19. april 2011 Del Skrevet 19. april 2011 (endret) Hei Vidar Det eneste spørsmålet jeg får øye på er "er det mulig med en makro i excel?" og svaret er ja absolutt. Her er Ole P's artikkel om å fjernstyre Word fra Excel: http://erlandsendata.no/?p=2150 derfra, finn kode for å opprette og lagre dokumenter (makrorecorderen i Word) så er du i gang. HTH. Beste hilsen Harald Endret 19. april 2011 av Harald Staff Lenke til kommentar
aspedott Skrevet 19. april 2011 Forfatter Del Skrevet 19. april 2011 Takk, det var akkurat det jeg lurte på Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå