Gå til innhold

Nikon d1X vs d2H

Anbefalte innlegg

Hei

Skal ha en d1x eller en d2h. d1x koster 1500kr og d2h koster 3500kr.

det eneste er at d2h er ganske slitt i kantene.

ville gjerne hatt svarte kanter og ikke sånne metall kanter. Går det ann å male svart eller noe?

synes d1'en ikke er helt pent å se på bak så hva burde jeg gjøre????????????????

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

D1x er håpløst utdatert. Det mangler enormt mange praktiske funksjoner som mer moderne kameraer har, og de utdaterte NiMH-batteriene som det brukte hadde så mikroskopisk kapasitet at man måtte drasse med seg bøttevis med reserver.

D2h er også veldg gammel, men for spesielle bruksområder kan den kanskje ha noe for seg. Hvordan kameraet ser ut har forøvrig absolutt ingenting å si for noe som helst. D2-serien er ganske robust, så hvis den ser rufsete ut har det neppe noe å si for innmaten. Men jeg ville ikke valgt D2h som hovedkamera i dag. Hvis jeg hadde trengt noe ekstremt solid, så muligens D2x(s), men neppe den heller.

Hva har du tenkt å bruke kameraet til, egentlig? Og hva slags glass har du?

Lenke til kommentar

Har en d3000 og en 70-200mm.

ville hatt en d2h for sport(8 FPS)

Pengene mine ligger litt lavt så tenkte den hadde vært fin, i tilleg til at jeg ville hatt et fast vertikalgrep.

Hvordan funker en brukt d300 nå?

Har bare gått 5000 eksponeringer.

Hvis den en gang dør på grunn av lukker så går det jo ann å kjøpe ny.........................

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...