JTJ Skrevet 24. juli 2003 Del Skrevet 24. juli 2003 Jeg skal bygge meg en pc som kommer til å bli brukt som DVD-spiller mot prosjektor vil gjerne ha den litt støysvak, har følgende forslag, og kommentarer med forslag om endringer mottas med takk! 8) Overklokking er ikke i tankene Kabinett: Case ATX Tower Black 350W PSU USB 2.0 Silent PSU, H600B (PSdata) er dette med stille strømforsyning? HK:Asus A7N8X hovedkort for Socket A - nForce2 Ultra400/MCP, ATX,USB2.0,LAN Stabilt? CPU:AMD Athlon XP2500+ Barton prosessor, 512kb CPU-vifte:GlacialTech CPU-Vifte Socket A/370/FCPGA RetaiI Igloo Silent Breeze /XP2700+ er denne stille? mener å ha lest 19 dB stemmer det? Harddisk: WD 120Gb 8Mb Minne:TwinMOS PC2700 DDR-DIMM 512MB CL2 Skjermkort:Sapphire Radeon 9500 Atlantis 128MB DDR eller 9600Pro her er jeg litt usikker på hvilket jeg skal velge, er en av dem stillere enn den andre? Lydkort: Trenger et kort med coax har tenkt på M-Audio Revolution 7.1 noen erfaringer med dette? har dvd-rom, diskett, tast/mus Lenke til kommentar
Jeremy Skrevet 24. juli 2003 Del Skrevet 24. juli 2003 Kabinett: Case ATX Tower Black 350W PSU USB 2.0 Silent PSU, H600B (PSdata)er dette med stille strømforsyning? CPU:AMD Athlon XP2500+ Barton prosessor, 512kb Skjermkort:Sapphire Radeon 9500 Atlantis 128MB DDR eller 9600Pro her er jeg litt usikker på hvilket jeg skal velge, er en av dem stillere enn den andre? Hei, velkommen til hw ! Jeg har også tenkt å lage en htpc, men har ikke tenkt å bruke fullt like mye penger som deg. CPU: xp2500 er vel litt overkill dersom pc'en kun skal brukes til film Selv har jeg tenkt å bare bruke en gammel duron 1.3 ghz prosessor. Men dersom du ikke har noen gamle og brukbare prosessorer (<- er det et ord?), så er vel xp2500 noe av det beste du får for 800 kr. Skjermkort: Samme her, synes 9500 og 9600 er litt overkill. Kabinett: Ser helt greit ut. Til mitt oppsett har jeg tenkt å kjøpe dette http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...13&GrpID=3&s=pl Passer kun med mini atx-kort da, men heldigvis har jeg et gammelt et fra msi :wink: Lykke til med byggingen! Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 24. juli 2003 Del Skrevet 24. juli 2003 Er ikke en tanke på å bruke en VIA Cpu ? disse bruker jo ikke vifte i det hele tatt ? Siden den bare skal brukes til filmbruk så bør jo den passe utmerket. ? Lenke til kommentar
Dirty Water Skrevet 24. juli 2003 Del Skrevet 24. juli 2003 ja, ta en titt på Via Hush er vel 1GHz cpuer. Boksene ser ufattelig tøffe ut, og de koster ikke så altfor mye heller. Lenke til kommentar
Ygdrasil Skrevet 24. juli 2003 Del Skrevet 24. juli 2003 Hvorfor ikke et "Barebone" system, enkelt å ta med seg og støysvakt. Lenke til kommentar
JTJ Skrevet 25. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2003 Ser jo greie ut de Via Hush, men jeg har nok litt i tankene at det er greit å ha et system som det eventuelt bare er å skifte skjermkort, dersom det og skulle bli aktuelt å spille med pc`en Var gjerne litt upresis i første innlegg, men takk for alternativ i hvertfall. Er greit å vite om alternativ Jerre, jeg har desverre ikke noen gamle prosessorer som jeg kan bruke, den eneste som ikke er i bruk er en 386 Angående barebone så virker det som det ikke er de store mulighetene til store uvidelser, så jeg komer nok ikke til å satse på det, selv om de SER bra ut 8) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå