Gå til innhold

Ny pc til filmbruk

Anbefalte innlegg

Jeg skal bygge meg en pc som kommer til å bli brukt som DVD-spiller mot prosjektor vil gjerne ha den litt støysvak, har følgende forslag, og kommentarer med forslag om endringer mottas med takk! 8)

Overklokking er ikke i tankene

Kabinett: Case ATX Tower Black 350W PSU USB 2.0 Silent PSU, H600B (PSdata)

er dette med stille strømforsyning?

HK:Asus A7N8X hovedkort for Socket A

- nForce2 Ultra400/MCP, ATX,USB2.0,LAN

Stabilt?

CPU:AMD Athlon XP2500+ Barton prosessor, 512kb

CPU-vifte:GlacialTech CPU-Vifte Socket A/370/FCPGA

RetaiI Igloo Silent Breeze /XP2700+

er denne stille? mener å ha lest 19 dB stemmer det?

Harddisk: WD 120Gb 8Mb

Minne:TwinMOS PC2700 DDR-DIMM 512MB CL2

Skjermkort:Sapphire Radeon 9500 Atlantis 128MB DDR eller 9600Pro

her er jeg litt usikker på hvilket jeg skal velge, er en av dem stillere enn den andre?

Lydkort: Trenger et kort med coax har tenkt på M-Audio Revolution 7.1 noen erfaringer med dette?

har dvd-rom, diskett, tast/mus

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kabinett: Case ATX Tower Black 350W PSU USB 2.0 Silent PSU, H600B (PSdata)

er dette med stille strømforsyning?  

CPU:AMD Athlon XP2500+ Barton prosessor, 512kb  

Skjermkort:Sapphire Radeon 9500 Atlantis 128MB DDR eller 9600Pro  

her er jeg litt usikker på hvilket jeg skal velge, er en av dem stillere enn den andre?

Hei, velkommen til hw :) ! Jeg har også tenkt å lage en htpc, men har ikke tenkt å bruke fullt like mye penger som deg.

CPU: xp2500 er vel litt overkill dersom pc'en kun skal brukes til film :shrug: Selv har jeg tenkt å bare bruke en gammel duron 1.3 ghz prosessor. Men dersom du ikke har noen gamle og brukbare prosessorer (<- er det et ord?), så er vel xp2500 noe av det beste du får for 800 kr.

Skjermkort: Samme her, synes 9500 og 9600 er litt overkill.

Kabinett: Ser helt greit ut. Til mitt oppsett har jeg tenkt å kjøpe dette http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...13&GrpID=3&s=pl :woot: Passer kun med mini atx-kort da, men heldigvis har jeg et gammelt et fra msi :wink:

Lykke til med byggingen!

Lenke til kommentar

Ser jo greie ut de Via Hush, men jeg har nok litt i tankene at det er greit å ha et system som det eventuelt bare er å skifte skjermkort, dersom det og skulle bli aktuelt å spille med pc`en :) Var gjerne litt upresis i første innlegg, men takk for alternativ i hvertfall. Er greit å vite om alternativ

Jerre, jeg har desverre ikke noen gamle prosessorer som jeg kan bruke, den eneste som ikke er i bruk er en 386 :lol:

Angående barebone så virker det som det ikke er de store mulighetene til store uvidelser, så jeg komer nok ikke til å satse på det, selv om de SER bra ut 8)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...