Gå til innhold

[Løst] Command & Conquer Generals - Hvordan få mer zoom ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det vet faktisk jeg :)

Ok, først trenger du programmer til å abne .big filer. Søk på "Finalbig". Installer programmet og åpne filen (heter ca dette) "INI.big". Denne er å finne i main folderen til generals / ZH.

Det du da gjør er å trykke en gang på filen gamesdata (tror den heter det ca) i programmet og extracte den til data/INI i folderen (har du ikke lager du en ny mappe kalt INI (store bokstaver er viktige).

Når du har gjort dette åpner du dokumentet. Finn "max camera hight" eller noe slikt, tror også verdien står på 320 av standard. Bytt f.eks denne til 400 og voila, du har nå fått lengre max zoom. NB: Husk å også legg inn filen i BIG dokumentet før du starter spillet. Du trykker da bare på "add" under edit og legger inn filen. Husk at når den spør hvilket navn den skal ha så er det "data/INI/gamesdata", i korte trekk er det bare å slette første del av navnet. Når den spør om du vil erstatte fil er det bare å trykke ja og lagre.

Gi lyd fra deg om det er noen problemer, blir det vanskelig kan jeg forsåvidt også bare gjøre det for deg, si ifra om det blir nødvendig :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Kult, bra det løste seg :)

Jeg har forresten en utfordring til deg, jeg har hatt det morro med AI'en, og lagd den vanskeligere. Brukete modden "improved AI", og videreutviklet denne.

Gjør følgende (om du har lyst)

Legg inn script filen i data/scripts

Legg inn hele INI mappa i data mappen din. Husk på ta kopi av din originale så det bare er å slette etterpå :)

Når dette er gjort, forsøk å spille mot enten Air Force eller Demolision general i Skirmish. Må være på vanskeligste grad.

Klarer du å vinne skal du faenme få en cookie av meg:)

I challenge thy.rar

• Liker 1
Lenke til kommentar

Veeeel, dem har ikke evig :p Dem har 99999999 når dem starter, samt at dem trenger 10% for å bygge tingene vi bygger hehe...

I tillegg så er det slik at når man har flere factories, så er det følgende (om jeg husker rett på det jeg endret på):

1 factory: normal byggetid

2 factory: halvvert byggetid

3 factory en 1/4 byggetid

Kan tenke deg hvordan det er når dem bygger 6 og 7, blir instant byggetid ca ca hehe.

AI'en er i første omgang designet som en coop ting, men skal være mulig å slå. Jeg slo f.eks av supervåpenene, slik at vi har en fordel over dem (AI'en bygger ikke supervåpen).

Sikker win tactir er å ta hovedbygning, for så å ta factoriene. Når alle factoriene er tatt og hovedbygning er vekke vil AI selge resten og gi seg, fordi den ser seg selv som slått.

Mehn, jeg har klart demo gen en gang, men etter den siste tweaken er det litt vanskelig :p Forsøk med lazer general, ser ut som den beste matchen pga. høyt forsvar.

Vurderer også om jeg skal legge til slik at bygninger kan bli promota, på den måten vil ting bli enklere i lengden når man spiller med en slik AI.

Sorry at jeg gikk så off topic, liker bare veldig godt å redigere dette spillet :)

Lenke til kommentar

Å?

Jeg skal innrømme at jeg først innstallerte det her i forrige uke etter å ha latt det være i fred i noen år, patchet det til 1.04 og gikk bananas. Imidlertid kan jeg ikke se noen tilsynelatende bugs, utennom noen små bugs med AIen.

Er det noen spesielle du har i tankene, eventuelt game breaking stuff?

Lenke til kommentar

Vel. AI er veldig dum, spesielt i kø-kjøring. exploit av super weapon bug. mulig å skape mismatch i online-kamper.

Det var kanskje ikke så mange, men de er ganske game-breaking vil jeg si. Ikke at det har holdt meg fra å spille det i massevis :)

Lenke til kommentar

Jeg skal innrømme at jeg bare har spilt LAN, så vet ikke så mye om online gaming i spillet, men om det stemmer er det synd at det går ann å cheate online :/

Ang. AIen så er jeg enig at den som standard er helt homo, om du ønsker en ny utfordring og hvertfall litt smartere AI anbefaler jeg at du forsøker moden lagt til over :)

Ang. nytt generals hadde ikke det vært ¨forakte! Selv om det ikke var hely C&C still likte jeg det allikevel veldig godt!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...