Gå til innhold

Blu-ray på Wii 2?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sikker på at de ikke mente Xbox og PlayStation 2?

Har egentlig lite tro på at Wii 2 kommer med så fantastiske spesifikasjoner.

Du er klar over at maskinvaren i Xbox 360 og Playstation 3 begynner å bli relativt gammel nå, ja? Det er vel snart seks år siden konsollene kom ut, og mye har skjedd i maskinvare-verden siden den gang. Blant annet har vi fått et par nye generasjoner med skjermkort, prosessorer og ikke minst bedre minne og raskere lantidsminne (SSD). Mellomklasse-skjermkort i en bærbar datamaskin på 15" vil idag kunne hamle godt opp med ATi-kortet du finner i Xbox 360. Det har også skjedd mange nyvinninger innenfor grafikkmarkedet. Blant annet har vi fått metoder for tessellering, som kun fungerer på nyere skjermkort, som øker detaljene på modeller i spill. Det har også skjedd mye nytt innenfor shader-teknikker og ikke minst behandling av lys.

Å si at Xbox 360 og Playstation 3 har fantastiske spesifikasjoner er å ta hardt i, hvis en ser på hvor mye maskinvare har utviklet seg siden de ble lansert. Nintendo trenger ikke å lage en særlig dyr konsoll for at den skal overgå det grafiske nivået til både Playstation 3 og Xbox 360.

Endret av Snorre
Lenke til kommentar

Sikker på at de ikke mente Xbox og PlayStation 2?

Har egentlig lite tro på at Wii 2 kommer med så fantastiske spesifikasjoner.

Du er klar over at maskinvaren i Xbox 360 og Playstation 3 begynner å bli relativt gammel nå, ja? Det er vel snart seks år siden konsollene kom ut, og mye har skjedd i maskinvare-verden siden den gang. Blant annet har vi fått et par nye generasjoner med skjermkort, prosessorer og ikke minst bedre minne og raskere lantidsminne (SSD). Mellomklasse-skjermkort i en bærbar datamaskin på 15" vil idag kunne hamle godt opp med ATi-kortet du finner i Xbox 360. Det har også skjedd mange nyvinninger innenfor grafikkmarkedet. Blant annet har vi fått metoder for tessellering, som kun fungerer på nyere skjermkort, som øker detaljene på modeller i spill. Det har også skjedd mye nytt innenfor shader-teknikker og ikke minst behandling av lys.

Å si at Xbox 360 og Playstation 3 har fantastiske spesifikasjoner er å ta hardt i, hvis en ser på hvor mye maskinvare har utviklet seg siden de ble lansert. Nintendo trenger ikke å lage en særlig dyr konsoll for at den skal overgå det grafiske nivået til både Playstation 3 og Xbox 360.

Fullstendig klar over det, ja. Så min uttalelse sier vel heller litt om hvor stor tro jeg har på Nintendo, ikke sant? ;)

Lenke til kommentar

Fullstendig klar over det, ja. Så min uttalelse sier vel heller litt om hvor stor tro jeg har på Nintendo, ikke sant? ;)

Nå har Nintendo nesten vært størst gjennom tidene fram til Wii. Hvor mistet du troa?

Bare de lager en familiekonsoll og ikke heavy-gamerkonsoll så er de søppel?

Har ordentlig troa! :D Det er heller hvilke spill som kommer til denne som kan bli ett problem :)

Lenke til kommentar

Si hva dere vil om maskinvaren i Wii og Wii 2, men Wii'en min har stått og samlet støv omtrent siden Super Mario Galaxy 2 fordi det ikke er noen spill til den av interesse. Nintendo kan lage Wii 2, 3 og 4 om de vil, men uten bra spill driter jeg i hele greia. Jeg er stor fan av DS og 3DS, men Wii var en tabbe å kjøpe for min del. Wii 2 blir ikke noe kjøp før jeg vet vi får spillbibliotek like bra som på de to andre voksne konsollene.

Lenke til kommentar

Siden Mario Galaxy 2 har jeg skaffet meg Metroid Other M, Sonic Colours og Donkey Kong Country Returns. I tillegg fines det ting som Golden Eye, Epic Mickey og Kirby's Epic Yarn som alle er kommet ut etter Galaxy 2. Dog, om man ikke liker plattformspill, så er det rimelig lite på Wii.

Og til Unlimited: Du har null peiling. Nintendo stilte med kraftigere maskinvare enn Sony de to forrige generasjonene, og kraftigere enn Sega generasjonen før det. Wii2 blir definitivt kraftigere enn PS360 - dog mest sannsynlig ikke en full generasjon over (da det vil bli alt for dyrt).

Lenke til kommentar

Jeg er nesten hundre prosent sikker på at det ikke blir Blu-Ray i Super Wii, da det vil direkte styrke deres verste konkurrent Sony. Tipper det blir nok et proprietært format med større lagrinsplass enn DVD, og at film-visning skjer gjennom streaming.

Lenke til kommentar

Siden Mario Galaxy 2 har jeg skaffet meg Metroid Other M, Sonic Colours og Donkey Kong Country Returns. I tillegg fines det ting som Golden Eye, Epic Mickey og Kirby's Epic Yarn som alle er kommet ut etter Galaxy 2. Dog, om man ikke liker plattformspill, så er det rimelig lite på Wii.

Og til Unlimited: Du har null peiling. Nintendo stilte med kraftigere maskinvare enn Sony de to forrige generasjonene, og kraftigere enn Sega generasjonen før det. Wii2 blir definitivt kraftigere enn PS360 - dog mest sannsynlig ikke en full generasjon over (da det vil bli alt for dyrt).

Ah, glemte Other M og Sonic. Other M var greit nok, men ikke all verden. Sonic var ganske bra, men jeg gikk fort lei. Men selv med dem er det to spill siden Galaxy 2. Jada, veldig bra bibliotek der. :p

Lenke til kommentar

worldwide_totals.png

Nintendo vet hva de gjør på, nå har det kjørt en familie/retro vennlig linje og vunnet.

Nå er det på tide og hogge in på andre markeder som den litt mer hardcore delen, 3d/online/hdd/blu-ray, the sky is the limit.

Ser for meg en high-end maskin, over xbox 360 og plastation 3... uten noe særlig problem når man tar tilfølge at disse begynner å bli gamle!

Det vi får håpe er at de kan til trekke seg tredjeparts utviklere, sånn at det blir en rik variasjon av spill-muligheter og at Nintendo kjører igang en franchise ala Gears of War/Halo på den nye konsollen for å bringe inn tyngden av unge voksene som har blitt litt tapt til PS3 og 360, spre på noen Nintendo magi.. Mario/Link/Samus så har du det gående!

Bare ikke kall den Wii 2...

Endret av Terminator1982
Lenke til kommentar

Ah, glemte Other M og Sonic. Other M var greit nok, men ikke all verden. Sonic var ganske bra, men jeg gikk fort lei. Men selv med dem er det to spill siden Galaxy 2. Jada, veldig bra bibliotek der. :p

Jeg tolker det siste som ironi? Uansett, så er det jo alltids en smaksak. Jeg har vel syv titler (pluss noe nedlastet) til 360 men over 30 til Wii. Det skyldes nok hovedsakelig at jeg ikke er spesielt glad i shootere, og at jeg føler det dukker opp mer interessante og kreative ting til Wii enn de andre konsollene - pluss at jeg er glad i 8- og 16-bits spill - som det jo er mye av på Wii. Når det er sagt, det er ingen tvil om at bredden på Wii er langt dårligere enn på PS360, men av ting som (for meg ihvertfall) er verdt å skaffe seg, så kommer faktisk Wii best ut. For å ta i høst, så har vi alle de jeg nevnte til Wii, altså fem spill. I samme periode ser jeg ingen spill til PS3, to spill til 360 (Reach og Fable 3), og et multiplattformspill (Vanquish). Jeg glemmer sikkert noe, men det var ihvertfall det jeg var interessert i, så da kommer ikke Wii så forferdelig dårlig ut faktisk. Dog, 2011 ser definitivt ut til å bli en vits med så langt bare to utgivelser av betydning (A Shadow's Tale og Kirby's Epic Yarn).

Ellers er jeg enig med deg om Sonic, men Other M synes jeg var fantastisk bra. Eneste som trakk ned var historien, men det er et Metroid-spill tross alt, og de spiller jeg ikke for historien likevel. Mens Donkey Kong Country Returns er et av de beste spillene jeg har spilt på flere år, rett og slett ufattelig bra leveldesign, bra vanskelighetsgrad og flott grafikk og musikk.

Lenke til kommentar

Nå har Nintendo nesten vært størst gjennom tidene fram til Wii. Hvor mistet du troa?

Har ordentlig troa! :D Det er heller hvilke spill som kommer til denne som kan bli ett problem :)

Nei, nei. Nintendo lager gode maskiner, men de henger etter i teknologi. Det var det jeg quoted: "Skal overgå 360 og PS3 med god margin."

Lenke til kommentar

Nei, nei. Nintendo lager gode maskiner, men de henger etter i teknologi. Det var det jeg quoted: "Skal overgå 360 og PS3 med god margin."

Ja, ja. Nintendo lager gode maskiner, men de henger ikke etter på teknologi. Å lage maskiner litt under topp spec for å konsentrere seg om å erobre markedsverdier, det kalles en meget solid buissnes stratergi.

Tallenes tale er jo ganske klar de har en rimelig høy makedsandel og den må forsvares, så nå slår de til med en flunk ny maskinvare som per dags dato bør være bedre en begge konkurentene.

Hvis de da ligger seg ok på pris vil de antagelig stangere salget av konkurrentenes konsoller(hvis ikke det blomstrer med eksklusive) og kjenner man Nintendo rett ligger grunn stammen av spill klar og tredjeparts utviklerne kommer nok ombord om det stemmer at den er bedre en konkurentene, ergo kan det se ut som Nintendo spiller kortene helt riktig og kommer til å vinne nytt tereng med en ny konsoll.

Antagelig får du et mot svar fra Sony/Microsoft men Wii2 kan da kotrolere markede med en lavere pris som igjen antagelig vil føre til økt salg.

Lenke til kommentar

Jeg tolker det siste som ironi? Uansett, så er det jo alltids en smaksak. Jeg har vel syv titler (pluss noe nedlastet) til 360 men over 30 til Wii. Det skyldes nok hovedsakelig at jeg ikke er spesielt glad i shootere, og at jeg føler det dukker opp mer interessante og kreative ting til Wii enn de andre konsollene - pluss at jeg er glad i 8- og 16-bits spill - som det jo er mye av på Wii. Når det er sagt, det er ingen tvil om at bredden på Wii er langt dårligere enn på PS360, men av ting som (for meg ihvertfall) er verdt å skaffe seg, så kommer faktisk Wii best ut. For å ta i høst, så har vi alle de jeg nevnte til Wii, altså fem spill. I samme periode ser jeg ingen spill til PS3, to spill til 360 (Reach og Fable 3), og et multiplattformspill (Vanquish). Jeg glemmer sikkert noe, men det var ihvertfall det jeg var interessert i, så da kommer ikke Wii så forferdelig dårlig ut faktisk. Dog, 2011 ser definitivt ut til å bli en vits med så langt bare to utgivelser av betydning (A Shadow's Tale og Kirby's Epic Yarn).

Ellers er jeg enig med deg om Sonic, men Other M synes jeg var fantastisk bra. Eneste som trakk ned var historien, men det er et Metroid-spill tross alt, og de spiller jeg ikke for historien likevel. Mens Donkey Kong Country Returns er et av de beste spillene jeg har spilt på flere år, rett og slett ufattelig bra leveldesign, bra vanskelighetsgrad og flott grafikk og musikk.

Ja, mente det som ironi. Men jeg er seriøs når jeg sier det er svært få spill til Wii jeg har hatt noe interesse av. Det er i grunnen litt merkelig, siden DS'en var favorittkonsollen min frem til den ble avløst av 3DS, som er blitt den nye favoritten min. Favorittspillene mine for tiden er Castlevania: Order of Ecclesia (DS), Mario vs Donkey Kong 4 (DS), Ghost Recon: Shadow Wars (3DS) og Super Monkey Ball 3D (3DS). Litt variasjon deri gården, med andre ord. :p Wii har på mange måter et svært bredt utvalg av spill, men problemet er at de fleste er ganske dårlige om man vil ha mer enn casual spill. Alle de fire jeg nevnte til DS og 3DS kan spilles som casual greier i noen minutter, men det er også godt mulig å kaste bort mange timer i strekk i dem om man vil.

Jeg tror grunnen til hvorfor Wii ser så dårlig ut i år er fordi vi nettopp fikk 3DSen, og frem til da ville Nintendo ikke ha noe som stjal oppmerksomheten fra dem. Det er neppe tilfeldig at rykter om Wii 2 begynte for alvor kort tid etter at 3DS ble lansert. ;) Jeg bare håper Wii 2 blir en voksen versjon av 3DS, skjønt uten 3D. Vi trenger casual spill, men de må ikke glemme hardcore spill heller. Og btw det er neppe så rart om kontrollene til Wii 2 får touchskjerm. Både DS og 3DS har jo touchskjerm allerede. Det hadde vært tøft om vi kunne koblet 3DSen til Wii 2'en og spilt 3DS-spill på TVen via den. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...