Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Trenger et par råd

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg vegrer meg litt for å legge dette ut her, men jeg føler at jeg trenger en liten dytt i riktig retning, og også noen andre sitt syn på situasjonen.

Jeg har gått i klasse med en jente i snart to år nå, og jeg liker henne veldig godt. Vi har vært litt av og på, i det at vi har hatt perioder der det virker som om vi er på vei et sted, men så har det dabbet av igjen. Det har vel skjedd 2-3 ganger, og det har forsåvidt gått helt naturlig for seg. Vi har aldri vært på et stadie der vi har vært veldig nære venner, og heller ikke et stadie der det har vært noen åpen flørting. Litt usikker på om jeg formulerer meg korrekt nå, det blir vanskelig å forklare forholdet.

Jeg utvekslet blant annet en god del tekstmeldinger med henne i en ferie, men det dabbet liksom helt naturlig litt av da ferien var over. De siste to månedene har det tatt seg opp igjen, og hun har tatt mye initiativ. Vi har snakket mye, lagt planer frem i tid (vi skal blant annet på et arrangement om noen uker, trenger ikke å gå mer i dybden her tror jeg), hun har sendt meg meldinger som for eksempel "lykke til i dag", "hva gjør du på" og lignende.

Så var det en uke der det ble litt stille, hun tok ikke like mye initiativ. Jeg har tenkt litt over det, og jeg har forsåvidt kommet fram til at det som regel er hun som har tatt initiativ, eller har vært mest "på". Den uken hun ikke var det merket jeg at jeg savnet det, og at jeg burde være den som tok initiativ, kanskje det kan virke som om jeg ikke er interessert? Uansett, jeg vet ikke om dette er relevant, men jeg forventer egentlig at mest mulig informasjon er greit, heller for mye enn for lite. Jeg føler egentlig aldri at vi har vært så langt på vei som dette, for å fortsette med det med veien, og jeg har lyst å eskalere forholdet før det muligens dabber litt av igjen.

Jeg har begynt å ta mer initiativ etter dette, forsøkt å vise at jeg er interessert, men jeg har ikke sagt noe til henne. Noe annet som kanskje kan være greit å nevne er at det virker som om hun bruker de mulighetene hun har til å berøre meg. Nå er det ikke andre steder enn armene og bein/lår, men det er i hvert fall berøring inne i bildet. Jeg prøver å gjengjelde dette, som når jeg skriver det høres ut som jeg forsøker å hevne meg eller lignende, vel, uansett. Det blir ofte til at jeg er redd for at det skal bli litt for mye, litt for sensuelt kanskje, så det ender ofte opp med et eller annet tåpelig knips, eller at jeg bare holder hånden min på henne, men liksom ikke noe fast grep, eller stryking og lignende. Her kan jeg forsåvidt trenge tips: bør jeg bare kjøre på å vise at jeg har følelser for henne? Altså holde henne skikkelig, ikke noen slike idiotiske "hover-arm" og lignende, dere har vel sett bilder av den type klemmer. Kan forresten også spørre om hvordan jeg bør "svare" på det om hun for eksempel slår meg litt lekent på armen.

Nå føler jeg at jeg er helt ute på viddene, kanskje på tide å komme til spørsmålet snart. Uansett, jeg har tenkt å gå for dette nå, vise at jeg liker henne, at jeg har følelser for henne. Problemet mitt er egentlig hvordan, hvor og når. I hovedsak er jeg usikker på om jeg rett og slett bare skal kysse henne uten noen spesiell.. innledning (?), eller om jeg skal fortelle henne at jeg liker henne, for så å kysse henne. Tankene mine rundt dette er det at det kan bli litt rart om jeg plutselig kysser henne uten særlig forvarsel, men samtidig kan det bli litt rart om jeg forteller at jeg liker henne først, uten noen.. vel, forvarsel her også. Det kan kanskje føles som om jeg frir til henne, kanskje det blir for formelt?

Jeg har også tenkt mye på når på dagen jeg bør.. sette i gang med dette. Formiddagen, ettermiddagen, kvelden? Jeg har også tenkt på hvor jeg skal gjøre det. Jeg tenkte først på kino, men det blir ikke så mye mulighet til å snakke med henne da, og hva skal vi eventuelt gjøre etterpå, når filmen går om kvelden? Bør kanskje nevnes at jeg er 17. Har også tenkt på å gå på kafé, gå i klesbutikk(er) og kanskje spille tennis.

Utenom dette har jeg lurt på hvordan jeg skal be henne ut. Bør jeg gjøre det i god tid, eller ta det litt mer på sparket? Jeg vet ikke helt om jeg har lyst på en slags date-stemning, men jeg spør jo om råd her for å finne ut av dette, kanskje det bør være en date-stemning over det? Uansett tenkte jeg at om jeg spør i god tid blir det kanskje en slags date-stemning, men om jeg spør på sparket tenker hun kanskje at jeg ikke har noe spesielt formål med møtet. Jeg vet ærlig talt ikke helt hva jeg vil at hun skal tenke. Har ikke tenkt på dette før nå.

Dette ble kanskje ikke så mye et spørsmål som det ble at jeg fikk "snakket" ut om dette, det hjalp egentlig litt, men jeg håper fremdeles dere kan komme med råd, selv om jeg har en følelse av at dette kan ta en del tid å lese. Kanskje jeg kan oppsummere spørsmålene:

Hvordan gjengjelder jeg berøring?

Hvordan/når/til hvor ber jeg henne ut?

Hvordan uttrykker jeg følelsene mine?

På forhånd takk!

Postet av anonym: 2b09af4791266a5e3cff51aae401c8d5

Postet av anonym: 2b09af4791266a5e3cff51aae401c8d5

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...