Morgens Skrevet 17. april 2011 Del Skrevet 17. april 2011 Hei, har en laptop som sjelden brukes men jeg vil nå få "liv" i den igjen. Husker at jeg ikke fikk inn SP2 til Vista grunnet lite ledig diskplass, den er på 60 GB og det er 5 GB ledig. Windows sier at jeg må ha 26 GB ledig for å installere SP2. Finnes det noen veier utenom? På forhånd takk! Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 18. april 2011 Del Skrevet 18. april 2011 Se vista systemkrav: http://windows.microsoft.com/en-us/windows-vista/products/system-requirements Hvis det er slik at du har vista uten servicepack burde du heller vurdere slipsteaming, slik du slipper alle oppdateringene etterpå. En full vista ultimate installasjon med alt inkludert office 2007 burde ikke bruke mere en 24 GB. Er dette en sata harddisk, ville jeg byttet harddisken. Men er det en IDE harddisk og maskinen er ganske utdatert, er det dårlig opplevelse for å si det slik. Lenke til kommentar
Morgens Skrevet 18. april 2011 Forfatter Del Skrevet 18. april 2011 Takk for innspill, jeg tror du misforstår. Har allerede Vista SP1 inne på boxen, men det er kravet om 26 GB ledig for å installere SP2 jeg stusser over. Høres jo ikke fornuftig ut og kreve så mye ledig for en SP? Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 18. april 2011 Del Skrevet 18. april 2011 (endret) Nei det høres ikke fornuftig ut. Selv har jeg dårlig erfaringer med service pack installasjoner. hvis du har technet, ville jeg anbefale deg å laste ned nytt imaget, også brenne på DVD. Også oppgradere på den måten. 5 GB ledig plass burde være nok. Har du en ganske gammel maskin, gjør noe servicepack maskinen din bare tregere og du mister harddiskplass. Så kanskje like greit å droppe sp2 eller installere vista med SP2 image på nytt på en ren harddisk. Endret 18. april 2011 av LMH1 Lenke til kommentar
myhken Skrevet 19. april 2011 Del Skrevet 19. april 2011 Vista SP2 krever ikke 26 GB ledig diskplass, det er om du installerer Vista SP2 fra bunnen av. Leser du her: http://technet.microsoft.com/nb-no/library/dd351467%28en-us,WS.10%29.aspx Stand-alone installation x86-based: 1.8 GB to 2.9 GB x64-based: 3.2 GB to 4.9 GB Windows Update x86-based: 350 MB x64-based: 600 MB Hvordan har du skaffet SP2 pakken? Installerer du via Windows Update, så krever den max 600 MB ledig disk. Laster du ned pakken fra Microsoft og så installerer den krever den max 4.9 GB. Uansett, 5 GB ledig diskplass er ikke mye, siden "paging" filen bruker ca det du har i RAM. Så for å unngå at maskinen din går i sirrup bør du rydde opp og frigjøre plass. Det beste hadde selvsagt vært som LMH1 sier å installere Vista SP2 fra bunnen av fra en DVD som har SP2 integrert. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 19. april 2011 Del Skrevet 19. april 2011 Slett unna filmer og andre filer som opptar stor plass. Programmet Treesize er meget behjelpelig med å lokalisere filene som opptar plass på disken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå