Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Konstant svimmelhet, hva kan det være?

tjokkeen

Anbefalte innlegg

Hei

jeg er en 19 år gammel jente som for tiden har slitt med svimmelhet. Idet jeg går ut døren, selv om det er snakk om rett bort til postkassen, blir jeg skikkelig uvel og svimmel. Det kjennes ut som jeg skal besvime, og jeg må bare gå inn igjen. Det kjennes litt bedre når jeg er innendørs, men kjenner det uansett. Er i tillegg trøtt hele tiden og puster litt tungt.

Var hos legen og han sa at det kunne være jernmangel, noe jeg kanskje tror kan stemme. Har tidligere slitt med svimmelhet i situasjoner.

Men jeg blir så utrolig bekymret at jeg ikke klarer å vente til tirsdag med å ta blodprøve. Har samme tiden hatt sterke mensensmerter og kraftigere blødninger enn tidligere, og mensen startet tidligere enn den skulle. I tillegg til dette har jeg hatt noen psykiske påkjenninger den siste tiden.

Det jeg lurer på er om jeg i hele tatt burde bekymre meg for en alvorlig sykdom, som kreft? Er ikke vant med å føle meg syk, så jeg blir litt hypokonder her jeg sitter hele dagen. hehe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er ikke lege, men symptomene dine hørtes ut som hva jeg kjenner fra jernmangel tidligere. særlig ettersom du mister mye jern ved å ha mensen. Jeg ville ikke brukt energi på å bekymre meg for at det kan være noe annet før du kommer deg til legen og får (bekreftet) at du har jernmangel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...