Gjest medlem-122015 Skrevet 17. april 2011 Del Skrevet 17. april 2011 Hei! Jeg er veldig i tvil om jeg skal velge å studere IT (webutvikling, interaktivt design o.l) eller ernæring til høsten. Har i lang tid vært veldig interessert i begge deler, kanskje hakket mer interessert i ernæring for øyeblikket. Jeg føler at det er veldig lett å få jobb med god lønn innen IT og veldig vanskelig å få jobb innen ernæring + at det rykter om at det er dårlig betalt. Lønn har ikke så mye å si, men å gå uten en fast jobb i flere år vil jeg absolutt prøve å unngå. Skal jeg studere ernæring burde jeg nok også ta en mastergrad, da man får tittelen "klinisk ernæringsfysiolog". Skal jeg studere IT holder det ofte med bachelorgrad. Å trene og være aktiv er viktig for meg, så jeg er litt redd for at en IT jobb vil lamme de interessene mine. Noen som har noen tips? Hvilken retning bør jeg velge? Svar mottas med kjempetakk! Lenke til kommentar
J-nome Skrevet 18. april 2011 Del Skrevet 18. april 2011 Om trening er viktig fro deg så er det ingenting som kan stoppe deg. Det er ikke slik at vi låser deg inn i kjeller i IT verdenen og tvinger deg til å arbeide framfor en data skjerm i et mørkt rom 24/7. Det gjelder bare å skape tid til det og prioritere det. ærnæring har ikke så fryktelig mye å gjøre med å studere ærnæring. I så fall anbefaler jeg fysioterapi, bevegelsesteknikk eller noe lignende. Men det kan du hente mere info på nett om hva som passer best for deg. evt kan du jo prøve å se om du finner en folkehøgskole som har både fyfo og It. mener å huske at Voss FHS har et ok kunst,fyfo,It miljø. Begynn på en linje og så evt bytt underveis. Året mitt på fhs var det som fikk meg til å legge ifra meg tanken om å drive med programmering. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå