Morfeo Skrevet 19. april 2011 Del Skrevet 19. april 2011 Jeg må bare si at jeg synes ikke God of War-spillene er direkte dårlige, men jeg forstår heller ikke helt hypen. Jeg har latt meg lure tre ganger av hypen til disse spillene, og eier Gof of War, God of War 2 og det første GoW-spillet til PSP. Min personlige mening er at gameplayet er veldig ensformig, og ligner ikke så veldig på DMC/NG egentlig. Som mange har påpekt så er det som skiller GoW fra andre ting imidlertid produksjonskostnadene, grafikken, musikken, settingen, situasjonene. Jeg ville også lagt til det tonnevis med blod, litt sex, masse gørr, og du får det som noen andre ovenfor påpekte, nemlig et spill som passer perfekt for tenåringsgutter. Siden jeg er veldig gameplay foran grafikk (eller substans foran form om du vil), så er det nok ikke spesielt overraskende at jeg ikke likte disse spillene, og jeg sier ikke at det er noe som helst galt i å like dem, men jeg tror nok at den universelle skryten disse spillene får av spillpressen er litt i overkant, og kommer til å bli sett tilbake på som en pussig ting (som da Nintendo-Magasinet ga Donkey Kong Country 100 av 100). Kratos er også en forferdelig karakter, og jeg finner det både latterlig og irriterende at han skal kunne klare å gå i mot alle oldtidenes guder slik han gjør og slakte samtlige (jeg har ikke spilt GoW3, men regner med han gjør opp med Zeus der en gang for alle siden det skal være avslutningen). Men universet i God of War er tross alt kult, og de som lager spillene er ekstremt dyktige til å lage kule settinger som feks åpningen i Chains of Olympus med perserkrigene. Selv er jeg glad i historie, og liker da naturligvis slike ting (selv om de fint kunne vært litt mer tro mot kildematerialet). Lenke til kommentar
Grandmaster Gamer Skrevet 21. april 2011 Del Skrevet 21. april 2011 (endret) "hyper" er alltid der, uansett om det er film, spill, musikk,klær, bøker, mat drikke og osv. Noen liker asiatisk mat, andre liker pizza. Noen ser bra ut i den nye jakka, mens andre kler den ikke. Noen liker god of war, men ikke du. Det er alltid noen som synes noe er dritbra og andre er ikke fult så enig. Ta World of warcraft feks, som er populær som faen + spillet er laget av blizzard som jeg har stor respekt for. Jeg har sett dokumentarer om folk som er avhengige av wow, har hørt folk påstått at wow er det beste som finnes osv. Jeg har prøvet og få meg til å bli avhengig av wow minst 6-7 ganger men måtte gi opp. Jeg vet ikke hvorfor mange spiller wow, men en ting jeg er sikker på er at verden går videre pga folk har forskjellige meninger. Alle kan ikke være like, og like samme tingene. Endret 21. april 2011 av Game-master 1 Lenke til kommentar
RastaXP Skrevet 21. april 2011 Forfatter Del Skrevet 21. april 2011 Ja, dessverre, men medaljen har altid en bakside. AK-47 er et fantastisk gevær, men ikke bra på distanser. iPhone 1. Gen var revelusjonerende, men hadde elendig kamera - ingen mms, ei heller 3G. Som kineserne sier: Mao var 90% bra og 10% dårlig. Jeg vil si han var helt forferdelig, akkurat som God of War. Poenget er at det altids er mangler ved det produkt, og som Taterfyrings så fint skriver er det skummelt med den universelle skryten noen spill får. Til dere som ikke har spilt spillet: Don't Believe the Hype Lenke til kommentar
Vgardus Skrevet 21. april 2011 Del Skrevet 21. april 2011 Ja, dessverre, men medaljen har altid en bakside. AK-47 er et fantastisk gevær, men ikke bra på distanser. iPhone 1. Gen var revelusjonerende, men hadde elendig kamera - ingen mms, ei heller 3G. Som kineserne sier: Mao var 90% bra og 10% dårlig. Jeg vil si han var helt forferdelig, akkurat som God of War. Poenget er at det altids er mangler ved det produkt, og som Taterfyrings så fint skriver er det skummelt med den universelle skryten noen spill får. Til dere som ikke har spilt spillet: Don't Believe the Hype Eg må nesten berre slenge "my two cents" på denne tråden. Om God of war fortjener 10/10 eller ikkje, er ein case study i seg sjølv, det samme når det gjeld om kampsystemet er sofistikert eller kjedelig. Første gang eg spilte God of War, så var eg kjempeskuffa, eg hadde gledd meg i vekesvis og sett trailere og gått og trippa som ei kåt høne før det skulle komme i posten. Eg satte meg ned, og det eg fikk var ein kjip, sur og treig versjon av DMC(som eg elsker). Eg tenkte fy faen i helvete for noke søppel og eg la det for hat i ein lang periode. men ca eit år seinare, så tenkte eg at faen heller, noken meiner jo at dette er steintøft, det er jo veldig barnslig av meg å hate det uten å ha gjennomført vertfall det første spelet. Så eg skrudde opp vanskelighetsgrada og med godt mot satte meg til å spele. og det er ikkje det at spelet er så satans BRA som gjer at eg hemningslaust ELSKAR god of war, det er at det er så satans badass. Å forklare dette uten å spoile noke er umulig men eg skal prøve. Det er så mange situasjonar der du tenker "nei nei nei nei nei nei" og god of war kliner på med et saftig "Å JODA!" Der du i andre spill skal redde prinsesser, hjelpe de fattige og redde verden så skal du i god of war egentlig bare brøle, drepe og danse i innvollene etterpå. og det er så satans barskt. Om man går rundt og innbiller seg at Gears of War er badass, så har man egentlig ikkje følgt med under God of war. Om dette er noke som fell i smak, er jo ein standard smakssak, men min teori om god of wars suksess er at det bryter alle normer for kva du eigentleg forventer av handlinga og heltedyrking i eit spel. For det er ingen som liker Kratos, han er tøff, men han er ein usmakelig drittsekk av dimensjonar. Og når du har eit spill, som har ein attack knapp som rett og slett er at du tar tak i fienden og river ham i to, så sier det seg selv at det er for spesielt interesserte. Eg prøver ikkje å overbevise noken om at God of War fortjener skryten, er noko spesielt eller noko anna og nytenkande, men at det i mi bok, er steinbra og fortjener all skryten det har fått. 2 Lenke til kommentar
Bruker-104685 Skrevet 22. april 2011 Del Skrevet 22. april 2011 (endret) Sa lenge til broren min imens når jeg hadde Age Of Mythology til PC (AOM var opphavet til jeg ble interessert i gresk mytologi) var dette: Ååååå tenk å få et tredje persons actionspill ala Ninja Gaiden bare med greske mytologiske beist, guder og enorme krefter. Og jeg fikk servert blant mine største spill-serie ever nemlig God Of War Fullført eneren 9 ganger og 2eren 6 og på vei til å fullføre 3eren for tredje gang. Makan for en spillserie skal man lete lenge etter. Å nettopp God Of War 3 viste oss at i PS3 bor det noe vanvittig med krefter. Har ikke sett i noen annet spill der du konverserer med en titan i så høy detaljgrad uten å ha lipsyncingtrøbbel på selve titanen. Og så mye detaljer har jeg ikke sett på en figur i et spill noensinne. Kratos hos meg er den flotteste karakteren jeg har sett i et spill i detaljgrad som er så høy at du tror ikke det er sant det du ser. Du ser i cutscene når han er virkelig sur. Og i kamp og bevegelsene i armene så ser jeg klart å tydelig blodårerne strammer seg! Kampene er så innmari hektiske i God Of War III at jeg blir helt sliten. Jeg kunne snakket om God Of War serien hele natta og dagene fremover for å fremheve mitt poeng at God Of War serien er kongen i sin sjanger Endret 22. april 2011 av iToMaN 1 Lenke til kommentar
zlpw0ker Skrevet 22. april 2011 Del Skrevet 22. april 2011 Sa lenge til broren min imens når jeg hadde Age Of Mythology til PC (AOM var opphavet til jeg ble interessert i gresk mytologi) var dette: Ååååå tenk å få et tredje persons actionspill ala Ninja Gaiden bare med greske mytologiske beist, guder og enorme krefter. Og jeg fikk servert blant mine største spill-serie ever nemlig God Of War Fullført eneren 9 ganger og 2eren 6 og på vei til å fullføre 3eren for tredje gang. Makan for en spillserie skal man lete lenge etter. Å nettopp God Of War 3 viste oss at i PS3 bor det noe vanvittig med krefter. Har ikke sett i noen annet spill der du konverserer med en titan i så høy detaljgrad uten å ha lipsyncingtrøbbel på selve titanen. Og så mye detaljer har jeg ikke sett på en figur i et spill noensinne. Kratos hos meg er den flotteste karakteren jeg har sett i et spill i detaljgrad som er så høy at du tror ikke det er sant det du ser. Du ser i cutscene når han er virkelig sur. Og i kamp og bevegelsene i armene så ser jeg klart å tydelig blodårerne strammer seg! Kampene er så innmari hektiske i God Of War III at jeg blir helt sliten. Jeg kunne snakket om God Of War serien hele natta og dagene fremover for å fremheve mitt poeng at God Of War serien er kongen i sin sjanger om GOW er kongen av sjangern er åpen for debatt,for min del hvertfall. Men det er deffinitivt bra grafikk i GOW3,men så er ikke grafikken det viktigste heller for min del,combatten derimot. Lenke til kommentar
Allt í lagi Skrevet 22. april 2011 Del Skrevet 22. april 2011 For min del har God of War det beste kampsystemet i sjangeren. Vel, kanskje med unntak av det første Ninja Gaiden. Men så slår God of War knock-out på NG når det gjelder monsterdesign. Lenke til kommentar
zlpw0ker Skrevet 22. april 2011 Del Skrevet 22. april 2011 For min del har God of War det beste kampsystemet i sjangeren. Vel, kanskje med unntak av det første Ninja Gaiden. Men så slår God of War knock-out på NG når det gjelder monsterdesign. vel for min del så troner kampsystemet enten hos bayonetta,NG eller DMC,syns gow combatten er mer noob friendly jeg da. Lenke til kommentar
Allt í lagi Skrevet 22. april 2011 Del Skrevet 22. april 2011 For min del har God of War det beste kampsystemet i sjangeren. Vel, kanskje med unntak av det første Ninja Gaiden. Men så slår God of War knock-out på NG når det gjelder monsterdesign. vel for min del så troner kampsystemet enten hos bayonetta,NG eller DMC,syns gow combatten er mer noob friendly jeg da. Syns å huske at vi har hatt denne diskusjonen før, og da kom det frem at du ikke hadde spilt noen Gow-spill over normal vanskelighetsgrad. Lenke til kommentar
Ares42 Skrevet 22. april 2011 Del Skrevet 22. april 2011 Syns å huske at vi har hatt denne diskusjonen før, og da kom det frem at du ikke hadde spilt noen Gow-spill over normal vanskelighetsgrad. Heh, er desverre der mange GoW diskusjoner har ett problem normal GoW er bare altfor lett, så man trenger ikke å lære seg spillet noe særlig før kanskje helt mot slutten. Spiller man det på Titan derimot så begynner man å forstå ting litt bedre. Men det blir kanskje fortsatt for enkelt for de som har spilt NG på høyere vanskelighestgrader etc (selv om jeg tviler det finnes altfor mange av dem utenfor Japan). Lenke til kommentar
lyon Skrevet 22. april 2011 Del Skrevet 22. april 2011 Er nok mange utafor Japan som har gjort det Lenke til kommentar
Ares42 Skrevet 22. april 2011 Del Skrevet 22. april 2011 Er nok mange utafor Japan som har gjort det Hmm, tok visst feil, trodde de solgt bedre i Japan enn utenfor, jaja. Lenke til kommentar
zlpw0ker Skrevet 22. april 2011 Del Skrevet 22. april 2011 (endret) For min del har God of War det beste kampsystemet i sjangeren. Vel, kanskje med unntak av det første Ninja Gaiden. Men så slår God of War knock-out på NG når det gjelder monsterdesign. vel for min del så troner kampsystemet enten hos bayonetta,NG eller DMC,syns gow combatten er mer noob friendly jeg da. Syns å huske at vi har hatt denne diskusjonen før, og da kom det frem at du ikke hadde spilt noen Gow-spill over normal vanskelighetsgrad. hehe,sant,men skal ikke behøve og spille spilllet på hardere vanskelighetsgrad for at kampsystemet skal synes. jeg har så og si spilt alle hack n slash spilla i sjagern på ps3:DMC-14,GOW1-3,bayonetta,NGS1-2,Dantes Inferno,CLOS,X-men Wolverine,Clash of the titans,afro saumrai,Darksiders,heavenly sword,Conan,X-blades,Enslaved og Knights contract,finnes sikkert noen flere som er ok spill,så jeg har spilt de fleste så jeg kan uttale meg om hvilke spil som har nice combat og ikke. edit: star wars the force unleashed 1-2,Onimusha 1-4. Jeg spilt alle de ovenfor og ingen av de trengte jeg og sette opp vanskelighetsgraden for og merke combatten,combatten skal være der med engang uansett grad man spiller på. Har DU spilt disse spillene? Så får du argumentere hvorfor GOW har best combat system Endret 22. april 2011 av zlpw0ker Lenke til kommentar
Ares42 Skrevet 22. april 2011 Del Skrevet 22. april 2011 (endret) Jeg spilt alle de ovenfor og ingen av de trengte jeg og sette opp vanskelighetsgraden for og merke combatten,combatten skal være der med engang uansett grad man spiller på. Nå skal jeg ikke si jeg har spilt alle du nevnte, men er da noen av de du nevnte som man faktisk aldri opplever noe særlig rikt combat-system. Så jeg vil da si at det er bedre at GoW gjemmer det litt bak en høyere vanskelighetsgrad enn å ikke ha det i det hele tatt. Endret 22. april 2011 av Ares_InnleggNO Lenke til kommentar
zlpw0ker Skrevet 22. april 2011 Del Skrevet 22. april 2011 Jeg spilt alle de ovenfor og ingen av de trengte jeg og sette opp vanskelighetsgraden for og merke combatten,combatten skal være der med engang uansett grad man spiller på. Nå skal jeg ikke si jeg har spilt alle du nevnte, men er da noen av de du nevnte som man faktisk aldri opplever noe særlig rikt combat-system. Så jeg vil da si at det er bedre at GoW gjemmer det litt bak en høyere vanskelighetsgrad enn å ikke ha det i det hele tatt. det skal jeg være enig i,at en del av de ikke er så rikt.kan ikke se hvordan de blir gjemt bak en vanskeligere grad da,da man har de samma skillsa,man må bare blocka og dodge mer enn man vanligvis gjør,når man er på max grad så tar ting lang tid og drepe og du dør kjapt. Lenke til kommentar
Ares42 Skrevet 22. april 2011 Del Skrevet 22. april 2011 det skal jeg være enig i,at en del av de ikke er så rikt.kan ikke se hvordan de blir gjemt bak en vanskeligere grad da,da man har de samma skillsa,man må bare blocka og dodge mer enn man vanligvis gjør,når man er på max grad så tar ting lang tid og drepe og du dør kjapt. Som klisjeen sier, det beste forsvar er angrep. Selv om du kanskje kan komme langt med å dodge og blocke bedre, så kommer du da alltid enda lenger hvis du bruker mer effektive angrep også. Selv om du har tilgang til de samme skillsa etc så forandrer spillestilen seg såpass mye (siden som du sier man trenger å unngå skade mye hyppigere) at angrep som kanskje virka bra på normal ikke er så effektive lenger. Godt mulig du allerede spilte ganske bra på normal og ikke legger merke til en stor forskjell når du spiller på høyere vanskelighetsgrad, men en som klager over at han kan bare gjøre det samme om og om igjen vil sannsynligvis ikke ha den samme opplevelsen. For å stille i kontrast så kan man jo se på Dante's Inferno. Selv på den høyeste vanskelighetsgraden så kan du spille gjennom 90+% av spillet bare ved å trykke på samme knappen. Lenke til kommentar
Allt í lagi Skrevet 22. april 2011 Del Skrevet 22. april 2011 For min del har God of War det beste kampsystemet i sjangeren. Vel, kanskje med unntak av det første Ninja Gaiden. Men så slår God of War knock-out på NG når det gjelder monsterdesign. vel for min del så troner kampsystemet enten hos bayonetta,NG eller DMC,syns gow combatten er mer noob friendly jeg da. Syns å huske at vi har hatt denne diskusjonen før, og da kom det frem at du ikke hadde spilt noen Gow-spill over normal vanskelighetsgrad. hehe,sant,men skal ikke behøve og spille spilllet på hardere vanskelighetsgrad for at kampsystemet skal synes. jeg har så og si spilt alle hack n slash spilla i sjagern på ps3:DMC-14,GOW1-3,bayonetta,NGS1-2,Dantes Inferno,CLOS,X-men Wolverine,Clash of the titans,afro saumrai,Darksiders,heavenly sword,Conan,X-blades,Enslaved og Knights contract,finnes sikkert noen flere som er ok spill,så jeg har spilt de fleste så jeg kan uttale meg om hvilke spil som har nice combat og ikke. edit: star wars the force unleashed 1-2,Onimusha 1-4. Jeg spilt alle de ovenfor og ingen av de trengte jeg og sette opp vanskelighetsgraden for og merke combatten,combatten skal være der med engang uansett grad man spiller på. Har DU spilt disse spillene? Så får du argumentere hvorfor GOW har best combat system Har spilt noen, på PS3 blant annet DMC4, Bayonetta, Darksiders, Castlevania: LoS, Enslaved og Heavenly Sword. Men husk en ting her: Det er du som sier at God of War er "noob friendly" uten at du har spilt det på høyeste vanskelighetsgrad. Jeg har aldri sagt at Bayonetta eller DMC er "noob friendly" og trenger derfor ikke argumentere for hvorfor God of War er bedre. Jeg liker det ganske enkelt bedre. Mer trengs ikke sies om den saken. Inntil du har vist hvorfor God of War er simpelt og enkelt, trenger jeg ikke motbevise noe. Dette handler om personlige preferanser, after all. Lenke til kommentar
zlpw0ker Skrevet 26. april 2011 Del Skrevet 26. april 2011 For min del har God of War det beste kampsystemet i sjangeren. Vel, kanskje med unntak av det første Ninja Gaiden. Men så slår God of War knock-out på NG når det gjelder monsterdesign. vel for min del så troner kampsystemet enten hos bayonetta,NG eller DMC,syns gow combatten er mer noob friendly jeg da. Syns å huske at vi har hatt denne diskusjonen før, og da kom det frem at du ikke hadde spilt noen Gow-spill over normal vanskelighetsgrad. hehe,sant,men skal ikke behøve og spille spilllet på hardere vanskelighetsgrad for at kampsystemet skal synes. jeg har så og si spilt alle hack n slash spilla i sjagern på ps3:DMC-14,GOW1-3,bayonetta,NGS1-2,Dantes Inferno,CLOS,X-men Wolverine,Clash of the titans,afro saumrai,Darksiders,heavenly sword,Conan,X-blades,Enslaved og Knights contract,finnes sikkert noen flere som er ok spill,så jeg har spilt de fleste så jeg kan uttale meg om hvilke spil som har nice combat og ikke. edit: star wars the force unleashed 1-2,Onimusha 1-4. Jeg spilt alle de ovenfor og ingen av de trengte jeg og sette opp vanskelighetsgraden for og merke combatten,combatten skal være der med engang uansett grad man spiller på. Har DU spilt disse spillene? Så får du argumentere hvorfor GOW har best combat system Har spilt noen, på PS3 blant annet DMC4, Bayonetta, Darksiders, Castlevania: LoS, Enslaved og Heavenly Sword. Men husk en ting her: Det er du som sier at God of War er "noob friendly" uten at du har spilt det på høyeste vanskelighetsgrad. Jeg har aldri sagt at Bayonetta eller DMC er "noob friendly" og trenger derfor ikke argumentere for hvorfor God of War er bedre. Jeg liker det ganske enkelt bedre. Mer trengs ikke sies om den saken. Inntil du har vist hvorfor God of War er simpelt og enkelt, trenger jeg ikke motbevise noe. Dette handler om personlige preferanser, after all. ja,jeg er klar over at jeg sa at gow er noob friendly og ikke du sa det.Men mener at man skal ikke måtte skru opp vanskelighetsgraden for og merke combatten,jeg begynner alle spill på normal først og der merker man fort hvilke spill som er de bedre og krever litt mer 1button spam. Og si at man må spille gow på titan for og for at combatten reveil itself BS,det er heller ikke noe argument og trenger derfor ikke og spille det på titan,kommer sikkert til og gjøre det senere men ikke nå.Har 4spill og spille gjennom før jeg idet hele tatt tenker på det,Warriors legend of troy,NFS Shift 1 og 2 og FFX xpert sphere grid med alt gjort. Lenke til kommentar
Avean Skrevet 26. april 2011 Del Skrevet 26. april 2011 God of War sitt combat system er ikke vanskelig, men det er logisk og det er så gjennomført at du kan etter 10 minutt være kreativ med systemet. I min mening det beste systemet i noen hack and slash spill. God of War serien er også på min topp 3 liste over beste spill noensinne. Spilte gjennom GOW3 igjen forleden, fy faen . Første 10 minuttene så er det allerede game of the year, er så insane bra at jeg får gåsehud. Men så digger jeg macho spill også Lenke til kommentar
zlpw0ker Skrevet 27. april 2011 Del Skrevet 27. april 2011 God of War sitt combat system er ikke vanskelig, men det er logisk og det er så gjennomført at du kan etter 10 minutt være kreativ med systemet. I min mening det beste systemet i noen hack and slash spill. God of War serien er også på min topp 3 liste over beste spill noensinne. Spilte gjennom GOW3 igjen forleden, fy faen . Første 10 minuttene så er det allerede game of the year, er så insane bra at jeg får gåsehud. Men så digger jeg macho spill også vil ikke si at man kan være så kreativ med systemet i gow,men hvis du vil prøve deg på kreative combat,så prøve ut CLOS,DMC4,NGS1-2,bayonetta. det høres ut som jeg basher mye på gow,og at jeg ikke liker det,men jeg synes gow serien er helt ok hack n slash spill og ikke kongen av sjangern,det er way to overhyped og at det finnnes flere spill i sjangern som er bedre utfør når det gjelder combatten. Men kan bli intressant om GOW4 i det hele tatt vil bli bekrefta. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå