Kjellis85 Skrevet 17. april 2011 Del Skrevet 17. april 2011 (endret) Har et Gigabyte HD5870 OC 1GB som jeg kjøpte for ikke så lenge siden som jeg lurer på om jeg kan overklokke og om det er noe poeng i det. Har aldri overklokket noe som helst og er derfor, forståelig nok, usikker på hvordan jeg går fram og så videre. Noen som har noen tips? Endret 17. april 2011 av Kjellis85 Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 17. april 2011 Del Skrevet 17. april 2011 OCCT, MSI Afterburner, god kabinettkjøling, og tålmodighet. Masse tålmodighet. Først fyrer du opp OCCT og MSI Afterburner Kjør en GPU test med error checking i 15 minutter. Temperaturene er ok? Under 90C helst, men 95C går greit om du ikke kjører for lenge der oppe. Skru opp klokkefrekvenser i MSI Afterburner, core clock først senere memory når core er makset. Kommer du ikke høyere skrur du opp spenningen et hakk og prøver videre høyere. Gjenta inntil du når 85-90C stabilt. Uten BSOD, "driveren har sluttet å fungere" eller feil i OCCT. Lagre innstillinger og sett til: "Apply overclock at system startup" Om du er heldig kommer du over 1GHz GPU clock, da får du nok en rimelig stor økning i ytelse Lenke til kommentar
Kjellis85 Skrevet 18. april 2011 Forfatter Del Skrevet 18. april 2011 Takk for tipset, skal prøve og se hva jeg får til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå