theda9el2k Skrevet 17. april 2011 Del Skrevet 17. april 2011 Hei! Sliter med bluescreen. Har prøvd med formatering og det hjelper ikke. Vedlagt er et bilde av bluescreenen, er det mulig å se hva som er galt ut fra den? Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 17. april 2011 Del Skrevet 17. april 2011 Fant denne linken gjemt i skjermen din! https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1187958 Lenke til kommentar
Lami Skrevet 17. april 2011 Del Skrevet 17. april 2011 Etter hva jeg har funnet ut så kan det være skjermkortet som streiker. Prøv et annet skjermkort eller ta det skjermkortet du har nå i en annen datamaskin og se om du får samme feilen. Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 17. april 2011 Del Skrevet 17. april 2011 Prøv å slett alle drivere relatert til nvidia for så å installere de på nytt. Lenke til kommentar
theda9el2k Skrevet 23. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2011 Har nå prøvd å formatere, reinstallere drivere, men har fortsatt problemer. Pcen slår seg av, og når den starter piper den 1 lang og 2 korte. Kan vi konkludere med at skjermkortet må skiftes? Lenke til kommentar
Lami Skrevet 23. juni 2011 Del Skrevet 23. juni 2011 Nei. Er skjermkablene/adapterne skikkelig tilkoblet? Lenke til kommentar
theda9el2k Skrevet 23. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2011 Jepp. Gjennom linken til iNeo fant jeg et tips om å ta ut, og sette kortet i på nytt, men det hjalp ikke. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 23. juni 2011 Del Skrevet 23. juni 2011 Jeg snakker ikke om kortet. Jeg snakker om kablene og adapterne du har koblet til skjerm og GPU. Lenke til kommentar
theda9el2k Skrevet 24. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2011 Dersom du med gpu mener grafikkortet, så ja - de sitter som de skal. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 24. juni 2011 Del Skrevet 24. juni 2011 ...og når den starter piper den 1 lang og 2 korte. Søk på nettet etter Post Error Codes (beep codes) for din BIOS. Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 24. juni 2011 Del Skrevet 24. juni 2011 Hva skjer om du booter i safemode? Dette er som sagt relatert til driverne som har blitt nevnt tidligere i tråden. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 24. juni 2011 Del Skrevet 24. juni 2011 Ifølge hva jeg har lest på nettet, er problemet RAM-brikkene. Kunne du prøvd deg frem med en og en brikke, evt noen andre brikker om du har de tilgjengelig? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 24. juni 2011 Del Skrevet 24. juni 2011 Har du kjørt standard feilsøking? Dvs, Start med en memtest.org av minnet. Så sjekker du om cpu har for lite volt (kan økes et lite hakk uten problem). Stresstest av psu ved å kjøre feks 3dmark eller ved å prime med alle kjernene utenom 2 og passe på å få kjørt et spilltest i samme slengen (for å maksimalisere belastningen på psu). Hva er specs på komponentene forresten? Lenke til kommentar
TGB Skrevet 24. juni 2011 Del Skrevet 24. juni 2011 nvlddmkm.sys henger sammen med nvidia-driveren. Så enten defekt skjermkort, eller skjermkort med for lite strøm. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 24. juni 2011 Del Skrevet 24. juni 2011 nvlddmkm.sys henger sammen med nvidia-driveren. Så enten defekt skjermkort, eller skjermkort med for lite strøm. Nja, ikke alltid ;-) , har nok opplevd denne feilen men pga minneproblemer (som igjen sannsynligvis fucka med Nvidia driveren). Så alltid lurt å sjekke alle komponentene grundig. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 24. juni 2011 Del Skrevet 24. juni 2011 (endret) Vi kan utelukke at problemet ikke er RAM-brikkene så lenge trådstarter ikke har prøvd et annet skjermkort. 1 long and 2 shorts beeps: Display adapter problem (MDA, CGA) (video issue). Hvis alt av kabler og adaptere sitter riktig så er det enten en av delene som "TGB" fortalte over. Det beste og kjappeste ville nå vært og prøvd et annet skjermkort. Endret 24. juni 2011 av Lami Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 24. juni 2011 Del Skrevet 24. juni 2011 Lami, ta en titt her. Finally, wrote ASUS support, they said it was a MEMORY ERROR. Opptil flere brukere nevner at de har denne 1+2 beeps, og på tross av at den sier skjemkortet, ble problemet løst ved å bytte/fjerne minnebrikkene. Lenke til kommentar
theda9el2k Skrevet 21. august 2011 Forfatter Del Skrevet 21. august 2011 OK, nå har jeg begynt på dette prosjektet igjen. For å finne ut om det er RAMen som er feil på, kjørte jeg først Windows Perfomance Rating, og fikk bluescreen. Gjentok dette tre ganger med samme resultat under testingen. Tok så ut den ene av de to minnebrikkene i PCen, og testen gikk uten problemer. Burde jeg gjøre noe mer for å bekrefte at det er minnebrikken det er noe galt med, eller må det da være minnebrikken som skaper krøll? Prøvde med memtest, men det fikk jeg ikke til. Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 21. august 2011 Del Skrevet 21. august 2011 Nvidia driveren som har krasjet. Du har ikke tilfeldigvis driververson 280.26? Jeg hadde mye problemer med denne, og jeg var vist ikke alene om det. 275.33 fungerer helt fint Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå