Camlon Skrevet 10. mai 2011 Del Skrevet 10. mai 2011 Hadde det vært mitt parti som stemte for DLD, hadde jeg meldt meg ut uavhengig av hvilke andre goder jeg får gjennom medlemskapet. Det er en sak. Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor en sak som dette skal ha så mye å si. Jeg trenger mange hender for å liste opp saker som jeg er uenig med Høyre i og likeledes med alle de andre partiene. Hvis jeg skulle bare godta partier jeg er helt enig i, så hadde jeg blitt nødt til å stemme blankt. 2 Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 10. mai 2011 Del Skrevet 10. mai 2011 Er enig med Camlon, og som jeg har påpekt før er det summen av tilbudet jeg for fra UH og H som avgjør hvorfor jeg enda er medlem. Etter å ha vært delegat på helgens landsmøte er jeg enda mer sikker på at det er Høyre som er mitt parti! Lenke til kommentar
Decline Skrevet 10. mai 2011 Del Skrevet 10. mai 2011 Det er ingen som har påstått at man må være enig med partiet sitt i alt. Men om man vurderer DLD som en viktig sak, har man ingenting å gjøre i et parti som fikk det igjennom. DLD har i andre land blitt veldig nyttig for både kommersielle krefter som vil bekjempe ting de ikke liker, og myndigheter som vil slå ned på ytringsfrihet og kildevern. Her i Norge sier nå regjeringa at de allerede vil foreslå nye lover som bygger videre på DLD, for å sikre at private aktører kan omgå rettsstaten og enklere drive privat piratjakt, for å sette frykten i forbrukerne. Jeg har sagt det før, og sier det igjen; når man har tatt det første skrittet, er det mye enklere å ta det neste. Og det neste. Vi har etterhvert tatt flere slike skritt de siste årene, og DLD var et viktig skritt sådan, en fin "enabler" for nye skritt i retning av det Georg Apenes (Høyremann og nylig avgått leder av Datatilsynet) kalte "totalitært svermeri". Men det er jo så mye enklere å bare glemme? Late som det var en vond drøm, og heller fokusere på bravo-sakene og festtalene? 1 Lenke til kommentar
Yavel Skrevet 11. mai 2011 Del Skrevet 11. mai 2011 De to forskjellige måtene å være medlem hos Høyre er egentlig det samme, bare at det er billigere for studenter og være medlem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå