Gå til innhold

Melde meg inn i et parti

Anbefalte innlegg

Har i lengre tid vurdert å melde meg inn i Høyre, og jeg tror jeg skal ta steget videre. Har i noen år valset fram og tilbake mellom flere partier på borgerlig side, men jeg er nå stødig i min sak om at Høyre er partiet for meg.

I den forbindelse er det noe jeg lurer på med selve innmeldelsen. På innmeldingssidene har jeg muligheten for til å velge organisasjon (Høyre, Unge Høyre, Høyres Studenforbund og Senior Høyre) og medlemskap (alle bortsett fra Høyre inkluderer "ordinært medlemskap", mens på Høyre kan jeg velge mellom blant annet "hovedmedlem" og "student").

Jeg lurer på hva jeg skal velge dersom jeg har lyst til å melde meg inn, og hva forskjellene ved de forskjellige type medlemskapene er.

Jeg blir 19 år til høsten.

http://www.hoyre.no/www/bli_medlem/Bli+medlem.d25-ThdjK4j.ips

- På forhånd takk. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke helt sikker på hva som passer best. :p

Regner med at vanlig medlemskap i Høyre er mer for mer voksne personer, eller? Hva er vanlig alder for å være med i et ungdomsparti?

Hvordan er det å være i Høyres Studenterforbund vs Unge Høyre? Arrangementer og lignende?

Lenke til kommentar

Ja for all del, om du syns overvåkning av det norske folk er bra saker, kjør på :)

Jeg er ikke her for å diskutere politikk, men å finne ut av hvilken "avdeling" av Høyre jeg mest sannsynligvis kommer til å tilhøre.

Derfor lurer jeg på hva forskjellene på Unge Høyre og Høyres Studenterforbund er når det gjelder arrangementer og lignende, og hva "aldersgrensen" for Unge Høyre egentlig er.

Endret av magneman
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Uten å være helt sikker på dette, og rett meg hvis jeg tar feil, så tror jeg at studentforbundet fokuserer mer på studentpolitikk. Med andre ord tema som lånekassen, debatt om innføring av skolepenger, studentboliger, forbedring av undervisning, fokus på forskning osv.

Har et inntrykk av at Ung Høyre er et Høyre junior. Med andre ord så tror jeg den politiske agendaen er litt bredere her.

Når det kommer til alder så har jeg ikke peil, men tviler på at noen av de nekter å la deg bli medlem :p

Jeg ville uansett sjekket ut programmene/prinsippene til de to forskjellige "sideorganisasjonene", fordi begge er forskjellig fra moderpartiet.

Lenke til kommentar

Unge Høyre er en fin start. Etter helgens Landskonferanse der folk fra 16-30 år var samlet er alder ikke så viktig i seg selv. Når tiden er inne kan du jo alltids hoppe over til moderpartiet, men som sagt så er UH en fin start pga her har man større fokus på skolering i blant annet tale og debatt enn hva moderpartiet har.. :w00t:

Lenke til kommentar

Hei og takk for svar.

Ser ut til at Unge Høyre er å satse på da, selv om de fører en noe annerledes politikk enn moderpartiet (jeg føler selv jeg er politisk sett nærmere moderpartiet enn ungdomspartiet).

Er ikke så veldig lenge til jeg skal begynne å studere, så det er vel ikke noe i veien for at jeg blir med i både Unge Høyre og Høyres Studenterforbund. :new_woot:

Det jeg nå lurer på er om det er noe jeg går "glipp av" dersom jeg er med i bare ungdomspartiet, kontra moderpartiet. Er de mer eller mindre adskilte eller har ungdomspartiet lov til å stemme og delta på vanlige arrangementer som moderpartiet arrangerer og lignende?

Lenke til kommentar

Ja for all del. Men husk at UH må drive valgkamp for Høyre nå... jeg skal ihvertfall spørre de på gata hva de mener om DLD ;)

Ja, det var jo grunnen til at jeg meldte meg ut og trakk meg fra lokalstyret.

Men, man er jo aldri 100% enig med sitt parti. Så kommer jo an på hvor stor den kamelen er å svelge for deg.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis han er medlem av UH og det er H som er for DLD så er det STRENGT TATT ikke hans parti som er for...

Du kan ikke regne ungdomspartiene som en automatisk del av moderpartiene, rett og slett fordi at ungdomspartiene som regel er mye mer radikale og til siden for moderpartiene..

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...