Habitats Skrevet 17. april 2011 Del Skrevet 17. april 2011 Hei Kjøpte meg en pakke med frosne scampi fredag kveld. La disse i kjøleskapet da jeg hadde tenkt til å spise de på lørdag. Slik ble det ikke. På pakken står det holdbarhetsdato max 24t i kjøleskap, og i dag er det søndag. Kan jeg likevel spise dem? I så fall, hva er det verste som kan skje? Lenke til kommentar
Habitats Skrevet 17. april 2011 Forfatter Del Skrevet 17. april 2011 Kan nevne at scampiene er ferdigkokt. Det er altså ikke snakk om RÅ scampi. Diaré vil jeg ikke ha Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 18. april 2011 Del Skrevet 18. april 2011 Du dør ikke, men etter å ha vært i overkant modig med skalldyr tidligere (to dager på toalettet) er jeg såpass forsiktig med slikt at jeg ville ha droppet å spise dem. I alle fall om du fortsatt ikke har spist dem, og sitter og lurer 1 Lenke til kommentar
toazty Skrevet 19. april 2011 Del Skrevet 19. april 2011 er ikke farlig å spise dem etter 48timer tror du restauranter kaster scampi hver kveld? Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 19. april 2011 Del Skrevet 19. april 2011 Min exdame kom fra et varme strøk (Italia) og der lot de kjøtt og fisk ligge ute i flere dager uten at det ble kaputt, så tror ikke du stryker med av en ekstra dag i kjøleskapet. De fleste kjøleskap er stilt inn på 1-3 grader celcius også, og da er det så kaldt at jeg personlig ikke ville hatt noe problem med å spise disse. 1 Lenke til kommentar
Habitats Skrevet 19. april 2011 Forfatter Del Skrevet 19. april 2011 Jaja, takker for svar. Kastet imidlertid scampiene - for heller la være å ta dem opp fra frysern før jeg skal spise dem neste gang Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå