Crystal Skrevet 17. april 2011 Del Skrevet 17. april 2011 (endret) Hei Skjermkortet mitt har etter all sannsynlighet tatt kvelden. Satt og spilte, plutselig hang det seg og bildet blinket på skjermen. Måtte slå av maskinen manuelt, og etter oppstart får jeg bare svart skjerm nå. Så spm mitt er hva slags kort må jeg kjøpe? Har lite peiling på om det er AMG, AMD, PCI osv osv... Noen som kan gi meg en anbefaling? På komplett.no har de en jungel av kort ser jeg, men hva skal jeg velge?? Trenger ett billig skjermkort. Dette gjelder en HP pavilion 2510eo bærbar maskin. Takk hvis du kan hjelpe meg. Endret 17. april 2011 av Crystal Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 21. april 2011 Del Skrevet 21. april 2011 Om skjermkorter ryker på en bærbar maskin vil det i 98% av tilfellene være umulig å bytte selv. Ofte fordi grafikkbrikka er loddet på hovedkortet på bærbare maskiner. Og skulle det være en maskin som man kan bytte på, vil ofte selve grafikkbrikka være vanskelig å skaffe og samtidig svært dyr. Er ikke uvanlig at en løse grafikkbrikker til laptoper koster 3-4000kr! Ser at denne maskinen har et Nvidia 8400m GT Grafikkort. Denne serien var kjent for å overopphete seg.. De kortene du ser på komplett.no er til stasjonære maskiner. Om du har garanti igjen kan du sende den på reparasjon, eventuelt prøve en reklamasjon. Må du betale for reparasjon vil det absolutt lønne seg å heller kjøpe en ny maskin. Skal ikke opp i mer en 4000-5000kr for å få noe som vil gruse denne du har nå. Lenke til kommentar
Crystal Skrevet 21. april 2011 Forfatter Del Skrevet 21. april 2011 Ja var det jeg fant ut og dessverre, vinninga går opp i spinninga om jeg skal skifte ut kortet. Heldigvis overlevde harddisken, så alt av ting har jeg fortsatt. Maskina ble kjøpt 24-11-2007, så er vel innenfor 5 års forbruker kjøp?? Men den har blitt åpnet tidligere for å rense nettopp vifta til skjermkortet, så da gjelder den vel ikke. Har sett litt på de nye Asus maskinene, virker jo greie i prisklasse 5-6 tusen, så muig det blir en slik en til sommeren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå