simenfsf Skrevet 17. april 2011 Del Skrevet 17. april 2011 Hei. Har fra før av 3x2GB rambrikker (listet under) og tenkte å plusse på med 6GB til. Men usikker på hvilken type jeg kan kjøre sammen med de gamle. Kan noen bare linke meg en 3x2GB pakke fra komplett.no som passer? Var usikker om alt må være likt eller bare noe. Takk! Jeg har: - ASUS MOTHERBOARD RAMPAGE II EXTREME CI7 INTELX58 DDR3 3PCIE2.0X16 SATA2 AUDIO (RAMPAGE II EXTREME) - INTEL CORE I7-920 2.66G 8M LGA1366 BOX (BX80601920) - OCZ TECH Platinum 6GB Kit 3x2GB DDR3 PC3-12800 (OCZ3P1600LV6GK) Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 17. april 2011 Del Skrevet 17. april 2011 (endret) Har selv kjørt brikker fra 2 forskjellige produsenter i snart 2 år, på 2 forskjellige hovedkort, og har ikke hatt noe problemer med det. Det kan kanskje skape litt problemer hvis man skal overklokke, men ved normalt bruk så vil du ikke merke noe til forskjellene. De vil uansett kjøre på samme hastigheter osv, og stilles automatisk til den "dårligste" av settene. EDIT: Ellers så har Netshop fortsatt en del OCZ minnebrikker igjen på lager: http://www.netshop.no/Avdelinger/Datautstyr/Minne.aspx Endret 17. april 2011 av AndersT2 Lenke til kommentar
simenfsf Skrevet 17. april 2011 Forfatter Del Skrevet 17. april 2011 Har selv kjørt brikker fra 2 forskjellige produsenter i snart 2 år, på 2 forskjellige hovedkort, og har ikke hatt noe problemer med det. Det kan kanskje skape litt problemer hvis man skal overklokke, men ved normalt bruk så vil du ikke merke noe til forskjellene. De vil uansett kjøre på samme hastigheter osv, og stilles automatisk til den "dårligste" av settene. EDIT: Ellers så har Netshop fortsatt en del OCZ minnebrikker igjen på lager: http://www.netshop.no/Avdelinger/Datautstyr/Minne.aspx Må jeg bruke minne fra samme merke? Og hvilke spesifikasjoner er det som må være like som de jeg allerede har? Bare 1600mhz eller alle CL-statsa også? Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 17. april 2011 Del Skrevet 17. april 2011 Ingen av spesifikasjoner annet enn DDR3 behøver å være likt. Bios setter hastighet osv slik at alle brikkene kjører likt de dårligste. Det er kun ved overklokking at det er lurt at de er helt likke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå