SnowBrigade Skrevet 17. april 2011 Del Skrevet 17. april 2011 Hei! Jeg har en MacBook Pro som min arbeidsstasjon, og på grunn av krav til viss funksjoner i Office har jeg blitt nødt til å bruke Office for Windows. Dette har jeg hittil løst ved å bruke Parallels Desktop til å opprette en virtuell desktop med Win XP SP3 som operativsystem. Men når jeg nå skal formatere Macen min pga treghet, så er jeg interessert i å finne ut om alternative operativsystem (Vista, Win7, Linux etc) kan fungere bedre. Jeg bruker den virtuelle desktopen kun til Office, så stiller ingen krav til hvordan operativsystemet fungerer, så lenge det opptar minst mulig av systemressursene fra OS X, og selfølgelig kan kjøre Office for Windows. Så det jeg lurer på er egentlig hvilket operativsystem som krever minst ressurser, og som likevel kjører stabilt? Lenke til kommentar
medlem-68510 Skrevet 17. april 2011 Del Skrevet 17. april 2011 Microsoft Office finnes til OS X også, så du trenger ikke bruke Parallels (eller lignende). Det burde spare noen ressurser =) Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 17. april 2011 Del Skrevet 17. april 2011 Windows 2000 med office 97 In all seriousness: 2000 er noe lettere enn XP, men begge to er oppe i løpet av sekunder med en SSD. Lenke til kommentar
medlem-68510 Skrevet 17. april 2011 Del Skrevet 17. april 2011 Det heter seg også at Win7 er flinkere med ressursene enn tidligere versjoer av Windows, og at det derfor kjører bedre. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 18. april 2011 Del Skrevet 18. april 2011 Det heter seg også at Win7 er flinkere med ressursene enn tidligere versjoer av Windows, og at det derfor kjører bedre. Ville nok heller vurdert home basic eller Windows 7 Starter i så fall. Disse har lavest systemkrav ellers er XP vanskelig å få tak i lengere. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 18. april 2011 Del Skrevet 18. april 2011 Windows 7, premium/business, itilegg til at du kjøper deg en SSD-disk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå