Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Nappe øyenbryn, -permanent?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er en gutt på 15 år som har litt sammenvokste øyenbryn. Litt. Ikke sånn tett, men det er 5-6 hår som er mellom, og ikke ser så pent ut.

Jeg har lurt på om jeg skal bruke en pinsett eller noe til å fjerne/ nappe/ dra ut hårene, men vil dette gjøre mer skade enn godt? Hvor lenge er de borte? Er det vanskelig å få ut roten, så det blir permanent?

Postet av anonym: e0ff322f29b22d4d3fe1ef82636df9aa

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De blir ikke borte for alltid om du napper øyebrynene nei, jeg har også veldig mye øyebryn slik at det nesten vokser sammen til en "unibrow". Jeg må nappe 1-2 ganger i måneden.

Det finnes måter for å fjerne hårvekst på, men i dette tilfelle synes ikke jeg det er verdt det, det er bare et lite område på en halv CM og det er ikke et område hvor det er vondt å nappe ut hårene, hold deg til pinsett.

Lenke til kommentar

Hvor mye koster sånn epilator eller hva det heter, som fjerner permanent, da?

Postet av anonym: e0ff322f29b22d4d3fe1ef82636df9aa

Epilator er napping, det er på en måte som en barbermaskin som istedenfor å kutte hårene så griper de tak i de og river de ut.

Det er 2 måter som er ganske permanente, elektrolyse og laserbehandling. De varer vanligvis minst i 6 måneder men er vanligvis permanente. Så om du er villig til å fjerne det på en lang, smertefull og dyr måte så kan du bruke dette. Ellers hold deg til et pinsett, det tar deg 20 sekunder 1-2 ganger i måneden og koster deg 15 kr å kjøpe.

Folk ser ikke på unibrow-fjerning som feminint eller pinglete.

Mange jenter liker gutter med hår på kroppen, mange jenter liker gutter uten hår på kroppen, ingen jenter liker gutter med unibrow.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...