Gå til innhold

Stabil router, anbefaling

Anbefalte innlegg

Hmm plages med Telenor sine multimodem, har prøvd Speedtouch multimodem ST-780WLT samt Multimodem ZyXEL P2602HWT-F3 og konklusjone er at dem er ustabil med mitt bruk. Nettet ramler stadig ned.

Nå skal det sies at jeg har diverse maskiner,sat-tuner,server(ikke stor trafikk) noe via kabel og noe over wifi.Og abonnerer på telenor turbo ADSL. Deler nett med en hyttenabo som dog bruker det minimalt(via nanostation loco 2, jeg skyter noen hundre meter ned til han). Har behover for å kunne ha et dønn stabilt nett som tåle litt belastning uten å ramle av. Usb tilkoblinger, iptelefon etc ikke av interesse. Hadde vært greit om jeg kunne kobla routeren rett på telefonlinja, men kan eventuelt sette speedtouch eller zyxel i brigdemodus( er det ikke det det hete?)

Om jeg må flashe det med nye firmware så er jeg ikke fremmed for. Forslag om hva jeg burde kjøpe?

Endret av Taita
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja satt også og så på den akkurat nå. Rundt 1000 kr finner jeg den for. Trur kanskje jeg går for den. Ser ut til å være bra. Kanskje Asus RT-N56U også kunne være noe den har fått en del skryt.

N56U er den beste du kan kjøpe nå. Kommer enda en ny fra Asus snart, men har ikke fått med meg når.

Lenke til kommentar

Ja satt også og så på den akkurat nå. Rundt 1000 kr finner jeg den for. Trur kanskje jeg går for den. Ser ut til å være bra. Kanskje Asus RT-N56U også kunne være noe den har fått en del skryt.

Liker du i tillegg å fikle litt med routere så kan en legge inn DD-WRT firmware på Linksysen.

N56U er den beste du kan kjøpe nå. Kommer enda en ny fra Asus snart, men har ikke fått med meg når.

Best og best. E4200 tar den på flere områder.

Endret av Teac
Lenke til kommentar

Tja, litt offtopic, men D-link styrer jeg unna fremover. Hadde først en Dir-615, den var så ustabil at bobla til slutt sprakk. Jeg slengte routeren vegg i mellom en kveld. Tusen biter :p Gav D-link et nytt forsøk, 1000kroners dir-655, men det er vell så ustabil.. Spesielt det trådløse nettet. I tillegg er D-link elendige på firmware oppdateringer. Når dem først har sluppet ut en router så driter dem i firmware etterpå..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...