Taita Skrevet 17. april 2011 Del Skrevet 17. april 2011 (endret) Hmm plages med Telenor sine multimodem, har prøvd Speedtouch multimodem ST-780WLT samt Multimodem ZyXEL P2602HWT-F3 og konklusjone er at dem er ustabil med mitt bruk. Nettet ramler stadig ned. Nå skal det sies at jeg har diverse maskiner,sat-tuner,server(ikke stor trafikk) noe via kabel og noe over wifi.Og abonnerer på telenor turbo ADSL. Deler nett med en hyttenabo som dog bruker det minimalt(via nanostation loco 2, jeg skyter noen hundre meter ned til han). Har behover for å kunne ha et dønn stabilt nett som tåle litt belastning uten å ramle av. Usb tilkoblinger, iptelefon etc ikke av interesse. Hadde vært greit om jeg kunne kobla routeren rett på telefonlinja, men kan eventuelt sette speedtouch eller zyxel i brigdemodus( er det ikke det det hete?) Om jeg må flashe det med nye firmware så er jeg ikke fremmed for. Forslag om hva jeg burde kjøpe? Endret 17. april 2011 av Taita Lenke til kommentar
Teac Skrevet 17. april 2011 Del Skrevet 17. april 2011 (endret) Kommer litt ann på hva du er villig til å betale. Min erfaring er hvertfall om en er villig til å legge en 200-lapp ekstra i forhold til mainstream routere får man bra saker. Skulle jeg kjøpt ny nå ville jeg gått for Linksys E4200, den har fått varm omtale over hele fjøla. Den er litt dyr, men komplett hadde den på tilbud til 995 forrige uke. Endret 17. april 2011 av Teac Lenke til kommentar
Taita Skrevet 17. april 2011 Forfatter Del Skrevet 17. april 2011 Ja satt også og så på den akkurat nå. Rundt 1000 kr finner jeg den for. Trur kanskje jeg går for den. Ser ut til å være bra. Kanskje Asus RT-N56U også kunne være noe den har fått en del skryt. Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 17. april 2011 Del Skrevet 17. april 2011 Ja satt også og så på den akkurat nå. Rundt 1000 kr finner jeg den for. Trur kanskje jeg går for den. Ser ut til å være bra. Kanskje Asus RT-N56U også kunne være noe den har fått en del skryt. N56U er den beste du kan kjøpe nå. Kommer enda en ny fra Asus snart, men har ikke fått med meg når. Lenke til kommentar
Teac Skrevet 17. april 2011 Del Skrevet 17. april 2011 (endret) Ja satt også og så på den akkurat nå. Rundt 1000 kr finner jeg den for. Trur kanskje jeg går for den. Ser ut til å være bra. Kanskje Asus RT-N56U også kunne være noe den har fått en del skryt. Liker du i tillegg å fikle litt med routere så kan en legge inn DD-WRT firmware på Linksysen. Ja satt også og så på den akkurat nå. Rundt 1000 kr finner jeg den for. Trur kanskje jeg går for den. Ser ut til å være bra. Kanskje Asus RT-N56U også kunne være noe den har fått en del skryt. N56U er den beste du kan kjøpe nå. Kommer enda en ny fra Asus snart, men har ikke fått med meg når. Best og best. E4200 tar den på flere områder. Endret 17. april 2011 av Teac Lenke til kommentar
Taita Skrevet 18. april 2011 Forfatter Del Skrevet 18. april 2011 Da har jeg landet på Linksys 4200, fant den til 999 kr på Dustinhome. Så får jeg håpe den duger. Lenke til kommentar
Teac Skrevet 18. april 2011 Del Skrevet 18. april 2011 Tror ikke du kommer til å angre på den Sikler selv etter den. Har lyst å bytte ut min elendige router (D-Link Dir-655)... Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 20. april 2011 Del Skrevet 20. april 2011 Tror ikke du kommer til å angre på den Sikler selv etter den. Har lyst å bytte ut min elendige router (D-Link Dir-655)... Å nei!!! Må ikke snakke sånn om D-Link, fanboisa blir så lei seg. :!: Lenke til kommentar
Teac Skrevet 21. april 2011 Del Skrevet 21. april 2011 Tja, litt offtopic, men D-link styrer jeg unna fremover. Hadde først en Dir-615, den var så ustabil at bobla til slutt sprakk. Jeg slengte routeren vegg i mellom en kveld. Tusen biter Gav D-link et nytt forsøk, 1000kroners dir-655, men det er vell så ustabil.. Spesielt det trådløse nettet. I tillegg er D-link elendige på firmware oppdateringer. Når dem først har sluppet ut en router så driter dem i firmware etterpå.. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 22. april 2011 Del Skrevet 22. april 2011 Jævlig frustrerende å velge en router som ikke støtter tredjeparts firmware. Da er man låst til produsentens slappe programmerere :-) Jeg har hvertfall tatt det valget at jeg aldri kjøper en "låst" router igjen. Lenke til kommentar
Teac Skrevet 22. april 2011 Del Skrevet 22. april 2011 Enig med deg i det. Neste min blir DD-WRT kompatibel. Dumt å kjøpe en router som ikke begrenses av hardware, men av dårlig firmware. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå