Gå til innhold

Trenger jeg bare større strømforsyning ?

Anbefalte innlegg

Jeg har en pentium 4 pc i et q-tec kabinett med 350w strømforsyning.

jeg har 2 cdrom'er, 1 harddisk, 2 ekstra vifter, og nettopp satt inn 2 neonlys. men når jeg skrur på neonlysene så restarter maskinen, og starter ikke igjen. men med en gang jeg skrur av lysene virker den fint igjen. prøvde å fjerne det ene lyset, og da virket maskinen fint også. Trenger jeg bare kjøpe en større strømforsyning for at det skal virke ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har en pentium 4 pc i et q-tec kabinett med 350w strømforsyning.

jeg har 2 cdrom'er, 1 harddisk, 2 ekstra vifter, og nettopp satt inn 2 neonlys. men når jeg skrur på neonlysene så restarter maskinen, og starter ikke igjen. men med en gang jeg skrur av lysene virker den fint igjen. prøvde å fjerne det ene lyset, og da virket maskinen fint også. Trenger jeg bare kjøpe en større strømforsyning for at det skal virke ?

Høres ikke ut som det er strømforsyning, for at du skrur av lyset betyr nesten ikke noe watt, og du skal ha god nok strømforsyning.

Prøv å dropp begge cdrom'er og viftene, men ha lysene på. Fungerer det da?

Lenke til kommentar

prøvde å koble fra cdrom'ene og viftene, men d samme skjedde igjen når jeg skrudde på begge lysene. maskinen restarter, men blir stående uten å boote opp. som om harddisken er død. men med en gang jeg skrur av, eller fjerner d ene lyset, så funker den som en drøm igjen.... noe jeg synst er rart siden det virket fint dagen før.

Lenke til kommentar
JohndoeMAKT, hva mener du med å sjekke 12v railen ? hvordan gjør en det, og hva vil det si ?

Du må bruke et program som sjekker hvor mye volt 12volten gir. Gir en en del under 12 så kan det være problemet, men jeg tviler. Prøv temperaturmålerprogrammet som fulgte med hovedkortet.

Jeg tviler meget sterkt på at det er strømmen. Tror heller det er noe med det lyset ditt, evt kontakten du bruker til lyset. Har du testet å sette lyset til en annen kontakt? Kan jo hende at det er noe galt med den ene kontakten.

Lenke til kommentar

prøvde å bruke en annen bryter jeg har, en med sound control på lysene og sånt, då virket det, men da hadde jeg fjerna cdrom'ene. når jeg satt dem inn igjen virket d ikke igjen... har skiftet kontakten til en annen, men d hjalp heller ikke

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...