AndersT2 Skrevet 17. april 2011 Del Skrevet 17. april 2011 Har akuratt bestilt en ny PC som jeg kun skal bruke til spilling. Har satset på støysvake komponenter, og har bestilt 2stk OCZ Vertex 3 120 GB disker for OS og spilldisk for de mer kritiske spillene. Men kom på at jeg trenger en disk med mer lagringsplass også. Har en 1.5 TB WD Green disk liggend, men denne er 5400 RPM, trenger en som er kjappere. Hva er å anbefale. Har en plass i kabinettet som er for 3.5 disker med gummi pakkning, og tenkte å bruke denne, de andre blir opptatt av SSD diskene. Er Seagate fortsatt den stilleste? Vet tema har vært oppe en del, fant ingen med en gang relatert til spilling. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 17. april 2011 Del Skrevet 17. april 2011 Kjøp en 7200 RPM 2.5" disk, de støyer minst. Om du monterer med gummifester vil en Spinpoint F3 være stille. Jeg hører den ikke i mitt kabinett Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 17. april 2011 Forfatter Del Skrevet 17. april 2011 De er dyre i forhold til GB da. Er å kikker på enten denne: http://www.netshop.no/Avdelinger/Datautstyr/Harddisk/3,5--S-ATA-(stasjonær)/Western-Digital/Western-Digital-1-TB-Black-3,5-6-Gb-s-64MB-Cache,-Dual-Prosessor,-7200RPM-41084.aspx Eller denne: http://www.seagate.com/www/en-us/products/desktops/barracuda_hard_drives/barracuda_7200.12#tTabContentSpecifications Bør catchen som er 4 ganger så stor spille inn på hastigheten? Ventetiden på diskene er 0.03 ms i fordel Seagate, men det kommer jeg aldri til å merke forskjellen på. Burte skrevet at jeg leter etter disker på rundt 1 TB Lenke til kommentar
SuperRipper Skrevet 17. april 2011 Del Skrevet 17. april 2011 (endret) Hvis du allerede har SSDer trenger du vel ikke høy ytelse på lagringsdisken? En Samsung Ecogreen 2TB F4 til 579,- på komplett burde holde både i ytelse, plass og pris. Jeg har selv 12 slike i serveren min koblet til lian li drevramme med gummi rundt skruene. Disse er stillegående i forhold til f.eks 7200.11 seagate som står ved siden av. Edit: Så ikke at du kun var ute etter 1TB --> Samsung Ecogreen 1TB F3 til 375,- hos amentio(evt 382,- hos ps.no hvis du ikke liker amentio ) Endret 17. april 2011 av SuperRipper Lenke til kommentar
Llandari Skrevet 17. april 2011 Del Skrevet 17. april 2011 Men kom på at jeg trenger en disk med mer lagringsplass også. Har en 1.5 TB WD Green disk liggend, men denne er 5400 RPM, trenger en som er kjappere. Hvorfor skal du ha en raskere disk hvis du bare skal ha den til lagring? Spar pengene dine du Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 17. april 2011 Forfatter Del Skrevet 17. april 2011 (endret) Det blir nok å legge spill på den også. De spillene jeg ikke trenger SSD ytelse i fra, eller rett og slett blir enormt store, slik som Age of Conan. Det gjør ingenting om den er litt mindre, eller større enn 1 TB. 2TB går greit det også. Blir også å bruke Netshop, da jeg skal hente noe annet der i påsken uansett, blir billigere porto av det. EDIT: Ser dette er en god nok grunn for 7200 fremfor 5400 disker: http://www.youtube.com/watch?v=o9f8fKn40kk Endret 17. april 2011 av AndersT2 Lenke til kommentar
SuperRipper Skrevet 17. april 2011 Del Skrevet 17. april 2011 (endret) Den videoen sier meg fint lite så lenge jeg ikke får vite hvilken "2.5" SATA HDD" det er snakk om. I tillegg dreier testen seg om 2.5" disker som jeg hadde sett bort ifra, hvis jeg skulle kjøpt en "rask" HDD idag. Ta en titt her og se om du fortsatt mener det samme? (Testen viser bl.a. en Ecogreen 2TB vs Seagate XT 2TB. Seagate har forøvrig dobbel cache, 7200rpm og dobbel pris ) Endret 17. april 2011 av SuperRipper Lenke til kommentar
vannslangen Skrevet 18. april 2011 Del Skrevet 18. april 2011 Samsung diskene er de mest støysvake har jeg erfart. Driftssikre er de også, har en server med 1x500 og 1x250 som har stått konstant på i sikkert 4 år Lenke til kommentar
Mala Skrevet 18. april 2011 Del Skrevet 18. april 2011 Thread hijackng ahoy! Dersom eg skal ha meg en ny 2.5 HDD til min 2010 Macbook Pro, vil eg gjøre klokt i å gå for en med 5400rpm fremfor 7200rpm? Da tenker eg på støy,varmeutvikling og muligens noe økt batteriforbruk. Det vil hovudsaklig lagres mye musikk og bilder på denne Tenkte på en Intel 320 120GB SSD for OS-delen. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 18. april 2011 Del Skrevet 18. april 2011 Musikk og bilder trenger ikke ytelsen til en 7200 RPM, støymessig vil du nok ikke merke forskjell Lenke til kommentar
Mala Skrevet 18. april 2011 Del Skrevet 18. april 2011 Var det eg tenkte Da får eg finne meg en dugende 54000rpm med rikelig plass, merkelig hvo raskt plasssen forsvinner når man importerer alle cd`ene man kjøper Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå