cliffme Skrevet 17. april 2011 Del Skrevet 17. april 2011 Skal fjerne fliser som ligger fra før og legge nye. Skal det brukes noen spesiell type fliser under vedovn eller kan man bruke hva som helst? Noe jeg bør tenkte på? Lenke til kommentar
ThOms-N Skrevet 17. april 2011 Del Skrevet 17. april 2011 Skal fjerne fliser som ligger fra før og legge nye. Skal det brukes noen spesiell type fliser under vedovn eller kan man bruke hva som helst? Noe jeg bør tenkte på? Skal ikkje være 100% sikker i min sak, men legg dei flisene du føler for du. Men dei bør jo være robuste. Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 17. april 2011 Del Skrevet 17. april 2011 Jeg la fliser under en 100-kilos-ovn i høst, og ble anbefalt å ha et dødt underlag oppå tregulvet som tålte litt vekt, enten gulvgips (mye tyngre/hardere/sterkere enn vegg-gips) eller Masterboard (silikabasert?). Valgte sistnevnte siden dette bygde mindre. Men i ditt tilfelle der det har vært fliser bør er kanskje underlaget OK allerede. Flisene jeg først hadde sett meg ut frarådet byggevarehuset. De var OK til badegulv, men til mitt bruk anbefalte de noen andre koksgrå fliser som var litt dyrere og visstnok tålte mer. Så tipset er: Fortell hva du skal bruke flisene til, og få anbefalt fliser som egner seg. Og pass på at overflaten av flisene kommer i samme høyde som de gamle. De færreste vedovner har justerbare bein, og det er lite å gå på dersom vedovnen har bakmontert røykrør. Røykrøret passer trangt i røykrørsinnføringen, og kommer ovnen for høyt slik at røykrøret ikke får en ørlite stigning inn mot pipa kan det også gjøre trekken dårligere. Har du derimot toppmontertt røykrør har du mer å gå på, da du om nødvendig kan kappe litt av den loddrette delen av røret. 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 18. april 2011 Del Skrevet 18. april 2011 Jeg ville også tatt en telefon til mitt lokale brann- og feiervesen før jeg startet. Lenke til kommentar
cliffme Skrevet 24. april 2011 Forfatter Del Skrevet 24. april 2011 Jeg ville også tatt en telefon til mitt lokale brann- og feiervesen før jeg startet. Har hatt de på besøk her. Alt sto bra til sa dem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå