Markkusss Skrevet 16. april 2011 Del Skrevet 16. april 2011 (endret) I dag har jeg vært på pcen i noen timer, funket helt fint. Så nå skulle jeg se kamp og lot bare pcen stå på mens jeg var borte og var på den igjen i pausen. Når jeg kom tilbake igjen når kampen var ferdig var den avskrudd og den nekter å starte. Eller, den lyser og viftene går i 2 sekunder. Har ikke noe lyst til å åpne pcen osv da jeg ikke har peiling på dette. Dette er hardwaren: Hovedkort: Gigabyte GA-P55-USB3, P55, Socket-1156 750W strømforsyning (tror jeg det står bare 50/60 Hz bakpå så) HD Radeon 5850 4G RAM Takker for all hjelp. Endret 16. april 2011 av Markkusss Lenke til kommentar
hursay Skrevet 16. april 2011 Del Skrevet 16. april 2011 har et lignende oppsett. ta og sjekk ale kabler spesielt sata kablene og de kablene til strøm bryteren. Lenke til kommentar
gholie Skrevet 16. april 2011 Del Skrevet 16. april 2011 Kjem det nokre pipelydar av pcen? Lenke til kommentar
Markkusss Skrevet 16. april 2011 Forfatter Del Skrevet 16. april 2011 Som sagt, vil ikke åpne pcen, da jeg ikke kan noe om dette. Nei, det kommer ingen lyder fra den. Lenke til kommentar
gholie Skrevet 16. april 2011 Del Skrevet 16. april 2011 Ta utav strømmen og la den stå i 15 min ish då, kanskje det funker. Lenke til kommentar
Markkusss Skrevet 16. april 2011 Forfatter Del Skrevet 16. april 2011 Har gjort det også, men det hjalp lite. Kan ta med at første gang jeg skrudde den på etter at den var avskrudd, fikk jeg bilde og alt, men den skrudde seg av etter sånn 10 sekunder. Etter det ble det bare færre og færre sekund for hver gang. Lenke til kommentar
hursay Skrevet 16. april 2011 Del Skrevet 16. april 2011 men hvis du ikke vil åpne den har du ikke håp om å få fikset den selv. Lenke til kommentar
Markkusss Skrevet 16. april 2011 Forfatter Del Skrevet 16. april 2011 Sant, men JEG vil ikke opne den, men imorgen kan jeg få noen andre til å gjøre det, om dere bare kommer med noen eksempler på hva vi skal gjøre da. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 17. april 2011 Del Skrevet 17. april 2011 Har gjort det også, men det hjalp lite. Kan ta med at første gang jeg skrudde den på etter at den var avskrudd, fikk jeg bilde og alt, men den skrudde seg av etter sånn 10 sekunder. Etter det ble det bare færre og færre sekund for hver gang. Siden du ikke ønsker å åpne den er det svært lite som vi kan hjelpe med, men dette tyder litt på at du har fått problemer med skjermkortet ditt eller psu som har problemer. Du får levere denne inn da du sannsynligvis ikke kan gjøre så mye om du ikke åpner den, er du villig til å feilsøke litt med vår hjelp så kan vi prøve å føre deg videre uten at noe går galt. Vi trenger forresten merket på psu'en (står som regel på siden). Lenke til kommentar
Markkusss Skrevet 17. april 2011 Forfatter Del Skrevet 17. april 2011 Finner ikke merket, desverre.. Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 17. april 2011 Del Skrevet 17. april 2011 med mindre du har et garanti klistremerke plasert på venstre dør som blir ødelagt om du tar av døra har du ingen ting å tape. det er lurt å holde en hond på kabbinettet mens du sjekker kabler og kjølere sitter ordentlig. (med mindre du har et antistatisk armlenke. ) Lenke til kommentar
Markkusss Skrevet 18. april 2011 Forfatter Del Skrevet 18. april 2011 Har ingen garanti.. Men hva skal jeg ta ut osv da om jeg åpner Pcen? Lenke til kommentar
johnandre93 Skrevet 18. april 2011 Del Skrevet 18. april 2011 Ikke ta ut noe, bare sjekk at alle ledninger sitter godt, spesielt den tykke 24 pin (som regel mot høyre av hovedkortet) og 8/4 pin CPU strøm mot toppen av hovedkortet samt. strøm til skjermkort og harddisker. Lenke til kommentar
Markkusss Skrevet 18. april 2011 Forfatter Del Skrevet 18. april 2011 Kan de plutselig bare dette ut? Men ja, kan vel sjekke.. Lenke til kommentar
Markkusss Skrevet 18. april 2011 Forfatter Del Skrevet 18. april 2011 Okei, begge 8 og 24pinnene satt godt inni. Hva nå? Lenke til kommentar
hursay Skrevet 18. april 2011 Del Skrevet 18. april 2011 sjekk om en av usb portene dine er ødelagte! hvis de ødelagte og det er en kortslutning så skrur den seg litt på før den skrur seg av igjen. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 18. april 2011 Del Skrevet 18. april 2011 Kan de plutselig bare dette ut? Men ja, kan vel sjekke.. Nå som du har fått tatt av døra på siden av kabinettet bør det la seg for deg å se navnet på psu. Du sier forresten at du ikke har garanti, mener du at pcen er eldre enn 2 år eller at den ikke har en lapp som er klistret på den? Ellers så hadde jeg tatt en titt og sjekket at cpu kjøleren sitter fast som den skal og at minnebrikkene også ikke er løse. Skjermkortet skal også i noen tilfeller ha en ekstra strømkabel tilkoblet, sjekk om det er tilfelle og at den er i. Lenke til kommentar
Markkusss Skrevet 18. april 2011 Forfatter Del Skrevet 18. april 2011 Pcen er et halvt år gammelt, skal sjekke usb og navnet på strømfosyningen straks. Lenke til kommentar
Markkusss Skrevet 18. april 2011 Forfatter Del Skrevet 18. april 2011 Finner faktisk ikke noe navn på pcu men det er bilde av en gorilla om det sier dere noe? Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 18. april 2011 Del Skrevet 18. april 2011 Jeg vil vel egentlig oppfordre deg til å be en venn som har litt peiling på besøk. Enkleste måten å finne ut hvilke komponenter du har er ved å se på kvitteringen. Symptomene du beskriver indikerer ofte minnefeil, å teste med en enkel minnebrikke i ulike slotter kan i alle fall delvis bakrefte/avkrefte det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå