Gå til innhold

Anskaffelse av ny tv

Anbefalte innlegg

Skal gå til anskaffelse av ny tv, men vet ikke helt hva som lønner seg for meg. Håper derfor på litt hjelp med dette.

Etter å sett litt på hva jeg kan få i for det jeg har råd til (9000 max), så har jeg funnet noen 46" LED/LCD og noen 50" plasma som ser greie ut. Er veldig usikker på hva jeg bør gå for av plasma eller led. Ser mange snakker om at bilder kan brenne seg fast på plasma skjermer, men også folk som sier de aldri har opplevd det. Hører også om problemer med Samsung led tver.

Skal ihvertfall brukes mest til film/tv også noe til spilling.

Kommer til å kjøpe fra komplett/mpx pga at jeg da kan kjøre å hente tv samme dag jeg bestiller.

Har funnet noen som jeg syns virket bra, men kan godt være at det er andre der som er bedre.

http://www.komplett.no/k/kcp.aspx?sku=620308&sku=591022&sku=589028&sku=616069

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville gått for LG-en pga god erfaring med LG og vet at dette er en kvalitetsgod tv.

Angående innbrenning av bilde på plasmaskjermer er det så godt som historie.

Det var et problem med tv-er basert på gammel teknologi. Plasmaskjermer fikk et dårlig rykte da som de nå sliter med.

Lenke til kommentar

Plasma er fremdeles en teknologi hvor bildet i teorien kan brenne seg, men sjansen for en permanent innbrenning på en moderne plasma er svært liten.

Selv har jeg en Panasonic PX80 plasma som er rundt tre år gammel. Til tross for en del retention(midlertidig innbrenning) de første 100 timene er det ikke tegn til skade på skjermen. Jeg er i tillegg en ganske ivrig gamer...

Forøvrig har det aldri vært mulig å se retention annet enn når det helt mørkt i rommet og jeg står med nesen gnurt opp i skjermen.

Fordelen med plasma til spill er at skjermene som regel har lagt lavere input lag enn en lcd har i dag. Altså tiden det tar fra du trykker på kontrollen til det faktisk skjer på skjermen. Dette dreier seg om millisekunder, men jeg kan love deg at hodeskuddraten din fort går ned når «lagen» går opp.

Skal du velge en lcd så husk at de flate egde led skjermene ikke har bedre bilde enn en vanlig lcd. Forskjellen er at led tv-en er ekstremt flat og bruker litt mindre strøm. En vanlig lcd er litt tykkere og bruker litt mer strøm. En baklyst led skjerm er noe helt annet, men da får du lag problemer igjen.

Ellers er det et godt råd å sjekke ut LG hvis du skal ha lcd. Skal du sjekke ut plasma så gå for en av Neo PDP modellene til Panasonic. G30 og GT30 er rett rundt hjørnet.

Alt i alt har begge teknologiene sine bakdeler og fordeler... Velg det du liker best...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...