MrAvionics Skrevet 16. april 2011 Del Skrevet 16. april 2011 Har idag AKG K 518 DJ. Relativt fornøyd med dem. Men et VELDIG stort minus er at jeg klarer å ødelegge kabelen og pluggen på dem! Har hatt to stykker nå Vurderer nye hodetelefoner i prisklassen 500,- inkl porto. Hva er forskjellen på AKG K 518 LE og AKG k 518 DJ ? Av det jeg har fått med meg er det fargen, og kortere kabel. Hva bør jeg kjøpte ? Enda en AKG kanskje ? Må ha 33.5mm plugg da jeg bruker den til mobil og mp3 spiller, bruker den også til å se film, høre på musikk og spille på pc. Bør være lukket og isolere mest mulig lyd inn/ut. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 16. april 2011 Del Skrevet 16. april 2011 10 minutter med en loddebolt og et par nye 3.5mm kontakter burde kunne spare deg for en del penger. Evt om du kjenner noen som kan slikt? Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 16. april 2011 Forfatter Del Skrevet 16. april 2011 Takk for tips Men det har jeg gjort flere ganger, satt på nye plugger, og nye kabler, men nå er den så slitt at jeg tror det er best med nytt Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 16. april 2011 Del Skrevet 16. april 2011 Aha, hehe, er på tredje pluggen på mitt k518, kabelen begynner å bli kort her også. Problemet er at lederne er så j**** tynne. Men jeg har ikke funnet noen med bedre lyd for prisen enda. Så lenge du kan leve med hvor stram den er over hodet. Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 16. april 2011 Forfatter Del Skrevet 16. april 2011 Ja, lederne er alt for tynne Hadde fortrukket litt tykkere kabel med litt tykkere ledere og en bedre plugg Men lyden er jo som sagt fin på de. Stram over hode ? Synes ikke det jeg Synes de er ganske komfortable Er det noe forskjell i lyd på DJ og LE utgaven ? Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 16. april 2011 Del Skrevet 16. april 2011 Mange som klager over at den er stram over hodet - men jeg triver med mine også Etter hva jeg forstår så har LE kortere kabel, og en annen og mindre kontakt. Men lederne er ikke noe tykkere. Selve headset delen er den samme bare med forskjellige farger. Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 16. april 2011 Forfatter Del Skrevet 16. april 2011 Mindre kontakt ??? Man må jo nesten bruke lupe for å se kontakten i DJ Ok, så selve høyttalerene er like på LE og DJ da ? Har nemlig hørt at noen mener de er litt forskjellig. Men noen som vet om andre som har like god lyd eller bedre til prisen ? Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 16. april 2011 Forfatter Del Skrevet 16. april 2011 Bare et lite spørsmål til deg Flimzes: Hvor kjøper du dine 3.5mm kontakter ? Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 16. april 2011 Del Skrevet 16. april 2011 (endret) Har prøvd litt forskjellige, og egentlig ikke vært fornøyde med noen jeg har funnet. Men den jeg har nå er den som har vart klart lengst, og det var en sort 90 graders kontakt fra elfa. (ikke så sort nå lenger) art-nr 42-780-38 Endret 16. april 2011 av Flimzes Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 17. april 2011 Forfatter Del Skrevet 17. april 2011 Har tenkt litt på denne ideen før, men aldri gjort det. Men idag testet jeg. Jeg knakk opp høyttaleren for å se hvordan jeg kunne få den opp slik at jeg kan bytte hele kabelen Fant det ut. Man må bare rive av puta til øret. Så er det tre skruer. Så nå har jeg limt på det som knakk i forsøket og søker etter helt ny kabel Noen tips til kabel i samme tykkelse ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå