Gå til innhold

SNEMEIS REVRES- Kommentartråd

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du kjøper vel ikke et nytt kabinett når du skal modifisere det du har? :p for det er vel det workloggen handler om? :p

Det er mulig kabinettet blir modifisert for å ha det som et reserve-kabinett eller til en liten LAN-PC. Kabinettet blir nok modifisert uansett, men å presse inn 4 disker i den kassa der kan nok bli både vanskelig og tidkrevende. Det skal nok uansett lakkes i en annen farge, og noen lysdioder skal nok også finne veien inn i det lille kabinettet samme om jeg skaffer meg et nytt et, eller ikke :p

Lenke til kommentar

Ekstreme modifikasjoner, ja takk! new_woot.gif

Da har jeg vel ikke noe valg :p

Foreløpig vet jeg ikke helt hvordan det lønner seg å gjøre det, men en 5,25" brønn må nok gå med til harddiskplass. Alternativene er vel enten å fjerne det "buret" som er ment for eksterne 3,5"- og 5,25"-enheter, eller kjøpe en adapter for å få plass til 3,5" disker i 5,25"-plassen.

8800GT-kortet tar en del mer plass enn det 8400GS gjorde, så det blir nok ganske trangt inni kassa uansett. Et tredje alternativ er jo å plassere harddiskene på utsiden av kabinettet på en eller annen måte. Da kan jeg muligens lage en slags beholder for å dekke dem til.

Har dere noen forslag er det bare å komme med dem! :new_woot:

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Ble det noen ordning på dette her?

Hvor ble det av E4500?

Beklager den lange ventetiden. Sykdom og diverse andre ting har kommet i veien for dette prosjektet. Jeg kan ikke love dere noe tidspunkt for neste oppdatering, men jeg tenker stadig på hvordan jeg skal gjøre det mtp. montering av harddisker. Har dere noen forslag til mulige løsninger er det bare å skrike ut! Jeg er åpen for alle forslag! :)

E4500 ligger og slapper av i skapet mitt, uten noe å gjøre :p

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Begynner å se bra ut det der :) kan du ikke prøve å skjære ut et veldig nøyaktig og fint hull til kjøleren. Ville ikke sett stygt ut om det bare er omtrent den øverste svarte platen med logoen på kjøleren som vil synes utenfor.

Som nibbler90 sier, man får kjøpt overgang fra molex til sata-kontakter.

Lenke til kommentar

Finnes da overganger fra molex til sata-power?

Jeg er klar over det, og jeg bruker faktisk en i serveren akkurat nå, men jeg vet ikke helt om det lønner seg med 4 stk HDD og V8 kjøler i et lite mATX-kabinett. Luftflyten vil vel påvirkes en del?

Begynner å se bra ut det der :) kan du ikke prøve å skjære ut et veldig nøyaktig og fint hull til kjøleren. Ville ikke sett stygt ut om det bare er omtrent den øverste svarte platen med logoen på kjøleren som vil synes utenfor.

Ja, jeg tror det kan bli en god løsning. Alternativt kan jeg kutte et rektangulært hull i sidepanelet, og sette inn en plexi-plate med hull i. Grunnen til at jeg ser på sistnevnte som et alternativ, er at det befinner seg en god del små luftehull i sidepanelet, like ovenfor kjøleren. Et passende hull i sidepanelet ville dermed treffe delvis på luftehullene, og delvis på den delen hvor panalet er tett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...