Gjest Slettet+3124 Skrevet 16. april 2011 Del Skrevet 16. april 2011 Var ute og jaktet med 16-35mm her om dagen, og her et motiv som jeg fikk skutt Nikon D700 16-35@35mm f/4 ISO 200 1/500 sek Lenke til kommentar
fotogigen Skrevet 16. april 2011 Del Skrevet 16. april 2011 flott spegling og farge. liker ikke den midtstillte horisonten, anbefaler et kutt i bunnen. ser ut som bildet heller mot venstre.. det kan være et synsbedrag..? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 17. april 2011 Del Skrevet 17. april 2011 Grunnen til at jeg valgte en midtstilt horisont var for å få til en viss balanse i bildet, da himmelen speiler seg i vannet, altså jeg ønsket en større dybde i bildet. Og ja, det er synsbedrag at det ser ut til at bildet heller mot venstre.. iallefall når man bruker rutenettverket til crop tool i PS. Bare for å ha sagt det, bildet er ikke croppet. Lenke til kommentar
Evenseth Skrevet 19. april 2011 Del Skrevet 19. april 2011 Bildet heller definitivt mot venstre. Hadde det vært rett så hadde sola og dens refleksjon i vannet vært loddrett over hverandre (gitt at vannet er vannrett der du har tatt bildet ) Jeg skjønner tankegangen din når det gjelder den midtstilte horisonten, men er ikke helt enig i at det gjør seg her. Hadde fjellene og refleksjonene utgjort en større del av bildet, så hadde det nok hatt mer for seg. Som f.eks. hvis du hadde tatt dert i landskapsformat med litt lengre brennvidde, kanskje? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå