cossiemk1 Skrevet 17. april 2011 Del Skrevet 17. april 2011 Ut i fra det du skriver, så skal selvfølgelig ikke du gjøre dette selv, med mindre det ikke er så farlig hvis du ødelegger spilleren, eller værste fall brenner opp hele bilen. Du sier jo at den gamle spilleren virker, så det eneste du kan gjøre selv, er å måle hvor du har spenning og jord på den orginale pluggen, og hva som mangler når du setter på overgangen. Så kjøp deg et multimeter på nærmeste biltema du Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 17. april 2011 Forfatter Del Skrevet 17. april 2011 Er sagt med litt glimt i øyet dette her da . Leker litt mer grønn enn jeg er, men har ikke store planer om å gjøre dette ferdig selv. Bilen skal uansett på vårservice nå om et par dager, så tenker jeg forsøker å få hjelp av de på verkstedet. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 17. april 2011 Forfatter Del Skrevet 17. april 2011 Hmmm. Den sorte kabelen jeg har på bildet i første posten..Det kan være jord? Så om jeg får tak i et multimeter, og kobler mellom den og gul + rød og får spenning, så har jeg en plan? Kan vel evt forsøke å finne ut hvor den går hen.. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 17. april 2011 Del Skrevet 17. april 2011 Etter å ha kikket litt på koblingsoversikter så er det åpenbart at du ikke har jordet jordingskabelen/ event. ikke gjort dette skikkelig. Den røde og blå ledningen er strøm til enheten, jeg regner da med at den svarte ledningen med strømtyv på seg er da jordingen. Den overgangen du har regner jeg med har en svart ledning som går til en ringsko eller lignende, og ikke inn i adapteren du setter på uttaket fra bilen. Uansett så fjern de strømtyvene, som du ser så stikker det små ledningsstumper ut av dem. Disse er strømførende, samtidig som ledningen over tid blir ødelagt. Skjøtehylse/ klemhylse er en hylse der du klemmer fast ledningen, kjøper du en som kan smeltes (smeltelim) så får du en vanntett og stabil kobling. Hvis du skal teste om det bare mangler jording, så dra en hvilken som helst kabel (også høyttalerkabel) fra batteriets minuspol og koble den sammen med jordingen til spilleren.. Ikke koble deg på + polen. Får du liv i den da vet du at det er jordingen det er galt med. Her er skjema over koblingen: http://www.tehnomagazin.com/Auto-radio-car-connector/MITSUBISHI-Car-Radio-Wiring-Connector.htm Noe lignende adapter du har? http://www.mytrendyphone.no/shop/iso-adapter-kabel-10905p.html Lenke til kommentar
Arinomi Skrevet 18. april 2011 Del Skrevet 18. april 2011 Jeg ville ikke gjort det der selv, for å si det sånn I verste fall ville jeg dratt på et verksted og spurt om hjelp. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 18. april 2011 Forfatter Del Skrevet 18. april 2011 Har lagt link til isoadapteren på forrige side, men det er den der ja, og koblingskjema har jeg også . Multimeter får jeg senere i dag, så da skal det nok bli ordning! Blir å sjekke fra gul og rød på siste del av ledningskabalen og til den kabelen vi tror er jord, og så om det er det, få koblet de sammen på noe vis. Strømtyvene er bare å jekke av? Og hvor får.jeg kjøpt klemhylser på tynset? Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 18. april 2011 Del Skrevet 18. april 2011 Strømtyvene kan du bare ta av ja, og da burde ledningene under være like hele så det holder å teipe disse der hvor de har spor etter tyvene. Jeg har kikket på skjema til den orginale kontakten din, og den har ikke jording, så da er spørsmålet hvor du kobler den løse sorte kabelen når du bruker orginalspilleren din?? Kobles denne til chassiet på spilleren, så er denne jord, og du kan da skjøte den med den sorte som har ringsko på overgangen du har kjøpt, eller bare finne en egnet plass å skru fast den sorte fra overgangen din, til rent metall en plass i bilen Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 18. april 2011 Forfatter Del Skrevet 18. april 2011 Jepp, det stemmer nok det . Har fått meg en liten skjøtekjeks nå, så skal ta å måle spenning etterpå i dag, og om jeg får bekreftet at den sorte der er jord, så blir det vei i vellinga . Da er planen å klippe av enden på begge sider, og skrur de fast i skjøtet. Eneste måten det ser ut til å skulle gå. Hesteskoen og kontakten er ihvertfall ikke kompatibel Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 18. april 2011 Del Skrevet 18. april 2011 Strengt talt trenger du ikke å klippe. Siden det er en ringskokabel regner jeg med at det er en skrue/ bolt du kan jorde spilleren i. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 18. april 2011 Forfatter Del Skrevet 18. april 2011 Har prøvd det. Spilleren startet ikke opp da. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 18. april 2011 Forfatter Del Skrevet 18. april 2011 Jording er funnet, testet, målt og sjekket og koblet til, men spilleren startet fortsatt ikke. Testet spilleren i en annen bil, der virker alt strålende. Så da er konklusjonen at det er noe med bilens kjørecomputer som fucker til... Jeg gir meg dermed for denne gang, og ringer bilradiospesialisten etter påske. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 19. april 2011 Del Skrevet 19. april 2011 Jording er funnet, testet, målt og sjekket og koblet til, men spilleren startet fortsatt ikke. Testet spilleren i en annen bil, der virker alt strålende. Så da er konklusjonen at det er noe med bilens kjørecomputer som fucker til... Jeg gir meg dermed for denne gang, og ringer bilradiospesialisten etter påske. Tviler egentlig litt på bilstereo"spesialisten" ville heller sendt en pm til transmedia Men hvis du nå har funnet jord, og koblet til den, så må du jo også sjekke at du har spenning på den gule og røde på den nye kontakten din, har du det så starter spilleren, værre er det ikke Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 19. april 2011 Forfatter Del Skrevet 19. april 2011 Jeg har spenning på den gule, og spenning på den rød ved tenning. Det er det som er så rart. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 19. april 2011 Del Skrevet 19. april 2011 Er bolten du har funnet virkelig i kontakt med jord da? Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 19. april 2011 Forfatter Del Skrevet 19. april 2011 Har testet med multimeter både på bolten jeg har funnet og den sorte jordkabelen som allerede lå der. 12.4 volts spenning, stabilt. Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 8. mai 2011 Del Skrevet 8. mai 2011 Fikk du liv i den? Var det spilleren som var død? Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 8. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2011 Ikke jobbet noe mer med det - men spilleren funker 100%, jordingen er på plass. Så eneste må være strømkoblingen i bilen som er noe rart med, kjørecomputerkabelen som fucker opp mest sannsynlig.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå