MemorX Skrevet 16. april 2011 Del Skrevet 16. april 2011 Hei, Nå har jeg lett etter en god Dual-Band router (2,4 Ghz og 5 Ghz) lenge, og ikke funnet noen gode kandidater. Jeg har prøvd Linksys E3000 og Netgear WNDR 3700, uten å bli helt fornøyd. Dette er nok litt fordi begge mangler eksterne antenner, og hadde litt diverse problemer. E3000 blir lett for varm, og WNDR 3700 har et merkerlig signalproblem etter man installerer DD-WRT. Idag har jeg en litt sliten WRT54GL, som begynner å slite litt med eldre teknologi, og bruk den aldri var ment for. Det vil bli spesielt vanskelig for den år altibox nå oppgraderer alle sine linjer. Det jeg ønsker meg i en ny router, er: - Simultanious Dual Band - Eksterne Antenner - Grei prosessorkraft og RAM - Støttet av DD-WRT - Pris er av mindre betydning her, ihvertfall opp til 1500,- Desverre ser ikke denne routeren ut til å finnes, ihvertfall ikke som jeg har funnet. Derfor har jeg kommet frem til at jeg bør inngå et kompromiss, nemlig Asus RT-N16. Denne møter alle kriterier, untatt dual-band, og har fått mye skryt rundtomkring på nettet. Jeg tenkte jeg skulle begynne med denne, og eventuelt kjøpe et accesspunkt til 5Ghz båndet. Dette vil primært brukes til streaming, og hensikten er å ikke belaste 2,4 Ghz båndet. Det jeg altså lurer på, er om noen har kommentarer til dette, eller gode alternativer? Tar også gjerne imot forslag til rene 5 Ghz accesspunkt / routere. Alle svar mottas med takk Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 17. april 2011 Del Skrevet 17. april 2011 (endret) Tror RT-N66 vil være markedets beste router, når den kommer ut: http://wl500g.info/s...ead.php?t=25929 Merk at RT-N16 har begrenset hastighet fra WAN-LAN. Tror den makser ut ved 140Mbit med stock firmware, mens f.eks RT-N56 greier 800Mbit! Endret 17. april 2011 av la7dfa.com Lenke til kommentar
MemorX Skrevet 17. april 2011 Forfatter Del Skrevet 17. april 2011 Hei, Og takk! Dette var et veldig interessant forslag, dog var 1 GB ram muligens litt overkill Den begrensingen du nevner er nok ikke et problem for meg, og for ganske få andre vil jeg tro. WRT54GL makser vel ut rundt 20 - 30 Mbit WAN - LAN, og det er akkuratt i dette snittet den nye linja vil ligge. Fant ikke noe informasjon om antatt pris, og når den vil komme på markedet? Virker som om det er stor sannsynlighet for at DD-WRT vil støtte den også, så det er ikke umulig at jeg må prøve den Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå