Oovz Skrevet 24. juli 2003 Del Skrevet 24. juli 2003 Hei. Dere kan se PCen min i signaturen. For tiden kjøler jeg med boxed kjøler, men jeg synes cpuen er litt for varm, ca 40-45 grader på 1.575 V. På 1,7 V lå den på 53 grader! Derfor har jeg lurt på å anskaffe en skikkelig kjøler. Klokker cpuen til 3,06 GHz nå, men jeg vil klokke lenger Valget står mellom disse to kjølerne : Swiftec MCX4000B og Thermalright SLK900. Slenger nok på en papstvifte med god kjøleevne. Det jeg lurer på, er : 1. Vil jeg få problemer med å installere noen av disse kjølerne på mitt hovedkort, Abit IS7? 2. Hvilken av disse kjøler best? 3. Jeg burde kjøpe kjølepasta, eller følger det med? Jeg kjøper i så fall Arctic Silver 3, ikkesant?? 4. Noen andre innspill/tips/whinekommentarer så kom med dem her Noen som har lyst/kan/gidder å hjelpe meg med dette? Takker for alle innspill. Mvh, Oovz Lenke til kommentar
zemtex Skrevet 24. juli 2003 Del Skrevet 24. juli 2003 Vanskelig valg egentlig! Har selv Swiftech MCX478, den er gullegod! 1; Tror ikke det skulle være noe problem, men sjekk kjøler produsentene for sikkerhetsskyld. 2; Se etter tester på nett, der finner du sikkert ut noe. Vet at 4000 er grym, men ser at SLK900 tar 92mm vifte, noe som er et stort pluss med tanke på luftemengde vs støy... 3; AC3 er et sikkerstikk 4; Vil tro du har igjen for å lese tester på nett. Der har dem ofte testet den ene fra før av, og setter resultatene mot hverandre. Nå vet jeg ikke noe om festeing for SLK900'n.. men jeg vet at Swiftech sin feste-anordning er vanvittig bra... faller ikke av for å si det sånn... Dem er gode begge to (kjenner lite til Thermalrigth personlig men har hørt mye..), så det enkleste er vel å se på pris inkl vifte... Ska du ikke drasse mye med pc'n på LAN vil kanskje Zalman 7000Cu være en støyvennlig alternativ, dog ikke helt på høyde med de andre to i kjøling.. LYkke til! Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 25. juli 2003 Del Skrevet 25. juli 2003 Leste ein artikkel ein gang, der dei slapp ein pc med swiftech ribba ned fra ein fleire etasjes bygning.. Ribba hang like fint, CPUcore var ikkje eingang knust Eg trur jaffal det var den ribba :-? Men det betyr ikkje at SLK ikkje er bra av dengrunn... Lenke til kommentar
Oovz Skrevet 25. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2003 Jaha, jeg har ikke tenkt til å kaste pcen min utfor taket på en bygning, men takk for tipset Tror jeg går for SLK900, sendte mail til Thermalright, og de bekreftet at SLK900 gikk fint på et is7 hk. Hvis det ikke er noen med kjempebra swiftec propaganda går jeg nok for SLK900. Takk for alle svar!! Mvh, Oovz Lenke til kommentar
Endre Skrevet 25. juli 2003 Del Skrevet 25. juli 2003 SLK900 er markedets beste kjøleribbe, så gå for den ja. Lenke til kommentar
Troy Henrik Skrevet 25. juli 2003 Del Skrevet 25. juli 2003 1. nei trur ikke det, SLK-900 tar kun plass loddrett ikke vannrett så du vill ikke ha noe problem med og ha plass på ditt IS7. 2. Har ingen erfaring med Swiftech sin men finnene på swiftech er laget av Aluminium mens Thermalright er laget av kobber. Alt jeg kan si er at THERMALRIGHT SLK-900 er verdens råste KJØLEribbe den har vunnet mange priser, og er ranka som extrem preformence line! Jeg har en AMD barton XP2500 @ 1957Mhz Max load (etter 1time med 3dmark 03) 32-33 grader!:D:D det er så vilt! Idel er på ca 28!! Jeg har en Delta 80x80x38mm som kjører på 3900rpm. full på den er 6000 antar at du vil få omtrent de samme resultatene med en 92x92x25/38 vifte. Jeg anbefaler Thermalright SLK-900 med hele midt hjerte! Gå inn på www.3dgameman.com --> Video rewies så finner du en video av den hvor han tester den, han syns den er helt vill og der må jeg si meg enig! 3. Ja, jeg har Artic silver 3, funker døds bra! Men det er viktig at du skrur fast SLK-900 ordentlig fast først, for så og ta den av igjen og se om du har et bra avtrykk på kjøleribba etter CPU (viktig!) så du veit at du har god kontakt. og at hele kontakt flaten fra CPU er dekket med et tynt lag med Artic Silver 3. Thermal right SLK-900 er HELT KONGE, for min del så hadde det ikke vært tvil! Har også hørt at det skal være vanskelig og få fjerna varmen fra Swiftech sin, at du trenger en veldig kraftig vifte. men på SLK-900 kan du velge imellom 3stk. 60x60 / 80x80/ 92x92mm! det er bra, det resulterer i at du kan ha eventuelt en stor og kraftig eller en liten og stille gående. Hadde jeg vært deg (noe som jeg ikke er) ville jeg kjøpt SLK-900 med en 92x92x25mm PAPST på ca 30-35DB at du har en som blåser nok luft er viktig. + et par kabbis vifter så trenger du ikke en fult så sterk en på CPU. men ville fortsatt kjøpt sist nevnte. Håper du fikk et nytt synspunkt og hjelp:) Men du får velge selv, jeg har hatt god erfaring med SLK-900 Og feste mekanisem er KNALL! Lenke til kommentar
jcs0607 Skrevet 25. juli 2003 Del Skrevet 25. juli 2003 skal viften suge eller blåse ned i ribben på slk-900?? (får min imorgen 8) ) Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 27. juli 2003 Del Skrevet 27. juli 2003 ifølge Thermalright, skal man ALDRI sette vifta til å suge vekk luft fra SLK900... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå