Gå til innhold

Er det noe feil med maskinvaren min?

Anbefalte innlegg

Min mediapc består av

phenom II 965

corsair xms2 6gb ddr2

corsair psu 650w

radeon hd5770

asus m4a785-m

har og ssd disk som windows kjører fra, og har installert windows nettop på nytt.

Skjønner ikke dette å blir ikke klok på hvorfor dette oppsettet ikke skal klare å kjøre av video perfekt? Hakker hele tiden, har forsøkt alt av codecs og spillere som eksisterer så det er ikke det som er problemet. Problemet gjelder det meste bortsett fra når jeg streamer fra nett, feks. fra viaplay da er alt fint.

Pcn er koblet til en 46" samsung led tv via hdmi.

Nå har jeg slitt med dette problemet alt for lenge og begynner å bli lei, kan det være noe av maskinvaren som er flaskehals og er problemet, eneste jeg ikke har byttet nå er hovedkortet. Har vurdert å bytte det, men da må jeg og bytte ram og det blir kostbart.

Noen som har peiling på hva dette kan være, må være noe annet er et software problem?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har sikkert cool and quiet aktivert ja, skal deaktivere det nå i bios.

har brukt windows media player 12 og media player classic home cinema x64, nå bruker jeg mpc hc x64 som virker som det som gir best resultat. men har forsøkt alt og alle spillere og codecs som eksisterer.

hadde phenom 9600 før og trodde den var for "svak" slik at jeg oppgraderte, nå ser jeg jo at det var liten vits.

Lenke til kommentar

Når jeg satte hz til 24hz ble alt supert, men er vel ikke noe særlig å bruke windows i 24hz? Virker som om musepeikern hakker bortover skrivebordet..

Så det er altså bare det som skulle til rart?

Tro om det er en slik innstilling i mpc som regulerer hz automatisk?

Lenke til kommentar

Har prøvd det, å syntes alt var så knotete. Virket vanskelig å bruke det som en ren videospiller. Slik at jeg kan dobbelklikke på videoen i windows utforsker og den åpnes der.

Var mer som et egent os som kjørte på en mediaspiller eller noe.

Eller kanskje jeg er helt på jordet nå å tar totalt feil:)

Lenke til kommentar

Fant og ut at mpc har en slik auto hz funksjon under fullskjerm menyen i options. Men funket dårlig for den gjprde slik at det ble bare hakking eller som om alt gikk i slow motion.

Så nå har jeg endt opp med instilling i catalyst kontrollpanel på 24hz. Så får jeg bare endre det om jeg feks. skal spille eller noe:)

Lenke til kommentar

Nå har alt bare vært supert, helt til jeg her om dagen skulle se noe på viaplay.no da var alt fucked igjenn. måtte såklart bytte til 60hz igjenn å da ble alt bra. så skulle jeg se en film, da endte jeg opp på 25hz å alt var bra.

Nå er jeg lei av å måtte endre hz setting hver gang jeg skal se noe på pcn. må vel være en måte å fikse dette på? er det tv'n min som er problemet? har aldri hatt dette problemet med gammel tv'n å gammel pcn.

Har forsket litt mer på xbmc, har problemet der med at når det endrer hz auto så blir videoen helt treig, som et spill som hakker ekstremt. Når jeg stopper den å forsøker på nytt så er alt i orden. Er og litt dårlig at den ikke støtter subs i mkv filer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...