Gå til innhold

Manfrotto 7322CY og hode

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Etter noen minutter på google ser det ut som at dette stativsettet har ikke demonterbart hode, litt rart egentelig at et såpass dyrt stativ ikke har den muligheten.

Link

I received the Future Shop/Bestbuy Manfrotto tripod over the holidays. It does not have a removable ball head -- the head is fixed to the reversible center column. At least there's a quick-release plate. From inspecting the Manfrotto part lists, it's clear that the legs and centre column sleeve are identical to the 732CY; only the centre column with fixed head is changed. There are two leg angles, but at the lower angle with ~2 kg on the tripod there was noticeable sag.

Etter det jeg har lest så skal det tåle et Nikon D300 med 70-200 uten problemer eller en Canon 5DII med 70/200 F4 og 580exII.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Etter noen minutter på google ser det ut som at dette stativsettet har ikke demonterbart hode, litt rart egentelig at et såpass dyrt stativ ikke har den muligheten.

Da er vi enig om det, fant også en post der det sto fixt head. Alternative kan kansje være å få tak i deler fra 732CY dersom det er likt.

Det ser jo ut som et OK stativ for lett bruk. Hva skal du ha på det? Er det kulehode du ikke liker generelt?

Skal bruke canon 7D med diverse linser på stativer, ikke noen store zoomlinser, stativet skal tåle 3,5kg så det burde gå greit. Jeg har ikke noe i mot kulehode men det ble litt knødd å stille inn kamera rett når det ikke fantes noe håntak man kunne holde i (i alle fall dersom man bruker den innebygde måleren i 7D) Som sakt var dette er nødkjøp da mitt gode gamle stativ led en smertefull død under minstemanns behandlig av det.

Egentlig likte jeg størrelsen, vekta og stivheten i stativet så et nytt hode kunne ha gjort dette her til et velykket kjøp for min del.

Lenke til kommentar
stille inn kamera rett når det ikke fantes noe håntak man kunne holde i

Det er ikke vanlig at kulehoder har håndtak, det du burde se på da er et treveis-hode spesielt hvis du skal filme med kameraet.

Jeg og sikkert flere andre holder kameraet/objektivet med den ene hånden og justerer til ønsket komposisjon er oppnådd og da strammer skruen med den andre hånden.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar
stille inn kamera rett når det ikke fantes noe håntak man kunne holde i

Det er ikke vanlig at kulehoder har håndtak, det du burde se på da er et treveis-hode spesielt hvis du skal filme med kameraet.

Jeg og sikkert flere andre holder kameraet/objektivet med den ene hånden og justerer til ønsket komposisjon er oppnådd og da strammer skruen med den andre hånden.

Tenkte kansje Manfrotto 324RC2 Joystick hodeville være en grei ting. Men blir vel vant til det som er på nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...