Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Application Virtualization Client Error -> påfølgende innloggingsproblemer

Anbefalte innlegg

*Asus Laptop, under 1år gammel. Intel prossesor i5 M430, 4gb RAM, Windows 7 Home Premium 64bit

*Sjekket for virus/spyware etter beste evne, tror det kan utelukkes.

kort fortalt; maskinen hang seg da jeg skulle åpne et excel dokument, og ville deretter ikke logge inn etter reboot med power-knappen. Ikke noe som skulle tyde på feil i forkant, men problemet oppstod etter en del autamatiske oppdateringer var innstallert natten i foveien. Eventlog viser en del feil, bl.a knyttet opp mot "Application Virtualization Client."

Skal beskrive hendelsesforløpet så detaljer som mulig, så får dere vennlige sjeler heller se gjennom fingrene på alt det unødvendige dette sikkert medfører.

Gikk til sengs, maskinen hadde inntil da fungert problemfritt. I løpet av natten var det en automatisk oppdatering med påfølgende reboot. Logget inn neste dag, maskinen fungerer fortsatt helt fint, helt til jeg skal åpne et excel-dokument. Får beskjed om å skrive inn produktkoden på 25 tegn. (Jeg har siden jeg fikk maskinene benyttet meg av prøveversjonene av Office, med 60 dager varighet, før jeg har lastet ned ny prøveversjon osv. Har brukt det click-to-run virtualization-opplegget.) Stusset litt over dette, da det er under en måned siden jeg lastet ned siste prøveversjon, men så at jeg hadde to versjoner av excel på maskinen, både en 2007 og en 2010 versjon (windows-ikonet, alle programmer, en office-mappe med 2007 og en office mappe med 2010 der)

Tenkte dermed at 2007 versjonen stammet fra en annen prøveversjon, og prøvde derfor å åpne filen i 2010. "Åpne i" viste ikke denne versjonen, og fant den heller ikke i programfiler, enda den som sagt ble vist på >Start >Alle programmer >Microsoft Office 2010 Student....

Prøvde å trykke på 2010 excel-versjonen i overnevnte bane, men ingenting skjedde. Etterdette begynte ting å skje i negativ forstand. Høyreklikket på filen igjen, men tydelig at maskinen slet nå, brukte lang tid. Prøvde å åpne i openoffice, også uten resultat, og nå reagerte maskinen så og si ikke. Startet oppgavebehandling som også frosset, og ble til slutt tvunget til å avslutte manuelt, dvs holde inne powerknappen.

Maskinen startet greit igjen, men etter å ha skrevet inn passordet ble "velkommen" ståande på skjermen i mange minutter, til jeg mistet tolmodigheten og skrudde av manuelt igjen. Virket ikke som maskinen frøs her, det sirkel-ikonet ved siden av musepekeren spant hele tiden. Startet så i safe-mode, og kom inn på profilen etter litt venting. Prøvde å åpne filen på ny, som resulterte i ny frys (med frys mener jeg da at ting nesten ikke reagerer. Fra jeg trykket "kjør" i oppgavebehandling til jeg fikk opp "kjør-linjen" tok det 5min. Ny manuell reboot->safe mode->sjekket systemhendelser, og så det var en del feil.

Første feil er fra natten i forkant, før jeg merket noe, "602 Smart Card Service," etterfugt av "7000/7001/7009 Service Control Manager" like etter. Så er det ingen feil helt frem til ulykkestidspunktet, der Service Control Manager feilen dukker opp igjen, med følgende beskrivelse: Tjenesten Application Virtualization Client kan ikke starte på grunn av følgende feil:

Tjenesten svarte ikke på start- eller kontrollforespørselen innenfor tidsrammen.

Etter reboot kommer Smart Card feilen igjen; Initialisering av WDM-leserdriveren kan ikke åpne leserenhet: Systemet finner ikke angitt bane. før en ny Control Manger feil; Tjenesten IP Helper hang ved oppstart.Ved reboot følger det også med en Wininit-advarsel i loggen, knyttet til system32/nvinitx.dll

I tillegg til overnevnte feil som går igjen i hendelseslisten, kommer det et par andre feil etter hvert også; sptd; Driveren fant en intern feil i datastrukturene for . f.eks.

I hvertfall, jeg gjenopprettet systemet tilbake to dager, og det virket ved første øyekast vellykket; jeg fikk logget meg inn på profilen raskt og uten problemer. Firefox fungerte utmerket, alt var i sin skjønneste orden helt til jeg på nytt ønsket å åpne en excel fil (dette er forresten en fil jeg har hatt på maskinen i lang tid og åpnet 100 ganger, så har ikke noe med den å gjøre tror jeg.) Samme greia gjentok seg, og jeg ble nødt til å avslutte manuelt igjen. Fjernet batteri før jeg startet på nytt, og utrolig nok fikk logget inn på vanlig måte, dog etter litt over snittet lang ventetid. Og her er jeg nå. Nettleser etc funker helt fint, kontrollpanel går fint å bruke, men regner med at hvis jeg prøver åpne en excel fil elns igjen vil alt henge seg opp igjen.

Problemet virker veldig diffust for meg, derfor jeg har skrevet hele hendelsesforløpet i håp om at det skal gi et hint. Hva slags problem kan få maskinen til å stoppe både ved forsøk på å åpne noe i openoffice og i office, og samtidig gi påfølgende system/innloggingsproblemer? Application Virtualization Client virker ihvertfall å spille en rolle. Har prøvd å slette office-pakkene på maskinen, men får bare en feilmelding.

Ble mye tekst og lite info, om noen vil prøve seg på å hjelpe så får dere bare spørre om evt info som måtte være relevant men ikke nevnt her, eller om noe virker uklart. På forhånd takk for all input, er avhengig av å bruke excel og pc fram mot eksamen nå, så ville vært evig takknemmelig om noen tok seg tid til å se litt på dette:)

Endret av aleksio
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...