Gå til innhold

Tråden for Mortal Kombat 9 / Mortal Kombat 2011

Anbefalte innlegg

Jeg ville gått for bokstøttene, tok en kjapp titt på EU kollectors og bare meh...

ENDELIG klarte jeg #300. Det tok to kvelder og litt før jeg endelig presterte og her er taktikken jeg brukte:

Scorpion

- Eneste komboen jeg brukte var jump punch, Lp, Lp, Harpun, Doom blade ->Bp, Lp, Bk eller Firkant, firkant, <-<- firkant, ->trekant, firkant, sirkel på PS3

Se her for mer info:

Goro:

Hopp over ham og start komboen med punch i nakken hans i lufta. Når komboen (se over) er unnagjort spaser bare mot ham og hopp over ham når du er helt inntil. Funka i 90% av tilfellene og ga meg lett flawless flere ganger.

Kintaro:

Her brukte jeg to taktikker:

1: Venta ham ut. Før eller siden gjorde han noe dumt som åpnet for kombo, hvis ikke brukte jeg..

2: Hopp over ham og punch i nakken i lufta og fortsett komboen. Funka i ca 50% av tilfellene.

Ps. Hvis han hopper så hopp unna (bakover) istedenfor å spark ham i lufta. Han flekser muskler når han bommer = lett kombo.

Mileena (den bitchen):

Hun har tatt helvetes-syre og har dobbel hastighet skulle man tro. Vanskeligste kampen. Angrep er beste forsvar. I mange tilfeller så hoppa jeg med punch, og i noen tilfeller gikk hun nærmest inn i uppercut'en min. Ellers prøv å spar X-ray til denne fighten. Hun tåler mye mindre enn Goro og Kintaro..

Shao Kahn:

Du får litt liv igjen før denne kampen.

Han har du tatt noen ganger allerede så ikke noe overraskende her. Jeg fikk ham i et hjørne og venta på ham. Av en eller annen grunn så angriper han løse lufta når du er på ca hoppeavstand så lett å åpne komboer. Eller funka også hoppe over ham og punch ham i nakken-trikset ca halvparten av gangene.

Tar du retry 10 ganger eller noe sånt får du en litt lettere versjon hvor du får helse mellom hver kamp.

Good luck.

Dere som har gode taktikker kan sikkert dele dem her. Denne utfordringen er nok årsak til en del stygge ord i de norske heim he he.

Eller det vil si denne og et par til.. Jeg husker fortsatt "Hell" hvor du møtte Smoke på fleinsopp. Fy &%¤%....

Endret av Mister Gnu
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har den europeiske Kollectors utgaven.

Og mens statuen kanskje ikke er den peneste er Selve steelbook coveret til spillet utrolig flott. Vil mye heller ha det enn statue/bokstøtte.

Endret av Santar
Lenke til kommentar

Vet ikke om dette er blitt spurt før, men:

Hvilke karakterer er det dere spiller mest med? :roll:

Jeg har dritlyst til å bli god med Jade, men jeg har ikke øvd lenge nok. Bruker Scorpion og Sub-Zero nå innledningsvis for å lære meg mønstrene til AI'en og runder ladder på høyeste vanskelighet uten store problemer annet enn mot Sado Kahn..

Når PSN er oppe igjen om et år eller to så kommer jeg nok til å eksperimentere litt mer i online versus.

Lenke til kommentar

Favoritten min har vært Sonya helt siden starten, spesielt etter Deadly Alliance-versjonen. Sindel har alltid vært en av de jeg liker minst, men nå er det motsatt. Hater Sonya-modellen, digger Sindel. :)

Lenke til kommentar

Min faovritt har alltid vært Liu Kang, men har brukt Sub-Zero en del i de siste spillene også.

Så holder meg til de to så langt.

Lenke til kommentar

Jeg liker stort sett alle såppass godt at jeg har rett og slett vanskelig for å velge meg en favoritt eller to i dette spillet. Syns Ermac og Kitana er veldig gode å spille med, har øvd meg litt med dem, uten at de nødvendigvis er noen storfavoritter.

Jeg må nok bare fortsette å øve, syns fortsatt Medium er mer enn nok å holde styr på :p

Lenke til kommentar

Jeg liker stort sett alle såppass godt at jeg har rett og slett vanskelig for å velge meg en favoritt eller to i dette spillet. Syns Ermac og Kitana er veldig gode å spille med, har øvd meg litt med dem, uten at de nødvendigvis er noen storfavoritter.

Jeg må nok bare fortsette å øve, syns fortsatt Medium er mer enn nok å holde styr på :p

Holder på med extreme jeg, kommet til fight 4 uten å bli game over so far, men er riemlig vrient ;)

Endret av Santar
Lenke til kommentar

Jeg søker over hele nettet, men jeg finner ikke svar:

Stage fatalities og en annen type 'ality er xxx'a ut i moveslistene mine. Hvordan skal man egentlig unlocke disse? Er eneste alternativet å finne fram en liste på nettet og utføre disse selv (med andre ord man må finne ut av dem selv), eller unlocker man dem på en eller annen måte ila spillet (for eksempel ved å utføre de forskjellige målene hver character har som "søl 500 liter med blod" osv).

Jeg har begynt å holde meg unna alle sånne faq-sider osv for å få mer ut av spillene mine så derfor trenger jeg ikke en liste på moves'ene. Det er blant annet en av grunnene til at jeg fortsatt finner nye ting i Red Dead Redemption. Denne tanken slo meg da jeg spilte Assassins Creed 2 rett fra en guide. Det slo meg at jeg like godt kunne sett en walkthrough på youtube og spart meg innkjøpet. Anbefalt!

Lenke til kommentar

Holder på med extreme jeg, kommet til fight 4 uten å bli game over so far, men er riemlig vrient ;)

Virker ikke å bli aktuelt hos meg med det første. Noen generelle tips for å holde AI`n i sjakk? :)

Lenke til kommentar

Virker ikke å bli aktuelt hos meg med det første. Noen generelle tips for å holde AI`n i sjakk? :)

Du finner et system. Baraka og Kano f.eks er ikke lett å hoppe inn på, andre er suckers for langskudd osv. Practice makes perfect :)

Lenke til kommentar

Jeg søker over hele nettet, men jeg finner ikke svar:

Stage fatalities og en annen type 'ality er xxx'a ut i moveslistene mine. Hvordan skal man egentlig unlocke disse? Er eneste alternativet å finne fram en liste på nettet og utføre disse selv (med andre ord man må finne ut av dem selv), eller unlocker man dem på en eller annen måte ila spillet (for eksempel ved å utføre de forskjellige målene hver character har som "søl 500 liter med blod" osv).

Jeg har begynt å holde meg unna alle sånne faq-sider osv for å få mer ut av spillene mine så derfor trenger jeg ikke en liste på moves'ene. Det er blant annet en av grunnene til at jeg fortsatt finner nye ting i Red Dead Redemption. Denne tanken slo meg da jeg spilte Assassins Creed 2 rett fra en guide. Det slo meg at jeg like godt kunne sett en walkthrough på youtube og spart meg innkjøpet. Anbefalt!

Stage fatalities og babalities kan ikke unlockes på andre måter enn at du forsker deg frem til dem selv eller finner en liste på nettet. Eneste jeg er usikker på er om de kommer på listen om AI`n gjør de mot deg. Men bortsett fra det "står du alene". Jeg linket til en liste noen poster tidligere her for alle fatalities på Ps3 om du skulle ville krype til korset

Lenke til kommentar

Kan jeg få de der? :p

Vi kan diskutere hvor like enkelte karakterer er hele dagen, men du glemmer at Scorpion og Sub-Zero var identiske fra starten og er ment å være ninjaer. Selv om kostymene deres har utviklet seg en god del er det grenser for forskjellige de kan bli. Å la Sub-Zero skifte yrke til gartner ville blitt litt feil. :p

Nei :p

Det handler ikke om å skifte yrke, det handler om å sprite opp variasjonene litt. Silhuettene er kliss like og selv om de har fargeforskjeller er fortsatt likheten veldig stor.

AltF4, er du fornøyd med bokstøttene? Har sett noen youtube-videoer hvor de pakker ut/presenterer den europeiske versjonen, og jeg må si at jeg er veldig fornøyd med den amerikanske utgaven. Den europeiske versjonen ser lite fristende ut sammenlignet med bokstøttene, og det har vært mange klager rundt den billige plastikk-figuren som følger med den.

Ja, kjempefornøyd. Eneste er at de var overraskende store, og de fikk ikke plass i hyllene jeg hadde tenkt å ha dem, derfor står de i esken inntil jeg faktisk finner plass til dem fremme. Jeg har ikke sett særlig på den europeiske, men et stålbok-cover er ikke det viktigste for meg, ettersom det blir borte i hylla uansett. Grunnen til at jeg kjøpte den nord-amerikanske var rett og slett for å få litt annerledes figurer i samlingen! Hadde det ikke blitt den er det ikke sikkert det hadde blitt noe MK i det hele tatt for min del - men jeg er virkelig fornøyd med spillet bare så det er sagt.

OK, hvordan i helvete skal jeg ta denne bossen:

Spiller som Raiden, og det er selvfølgelig Shao Kahn jeg snakker om. Fyren gjør jo ikke annet enn å kaste slegge og skyte frem med skulderen, og har vel tapt sikkert 15 kamper nå. Spiller på medium, og jeg suger som Raiden, med andre ord ingen god kombinasjon.

Noen som har noen tips, eller må jeg spille så mange runder at spillet til slutt innser at jeg er dårlig og legger litt bånd på Kahn?

Endret av AltF4
Lenke til kommentar

Det en kammerat sa var å:

Holde deg unna han, hoppe over sleggene og spyda. Og når han ler ol. så tar du enten å teleporterer+uppercut/combo. (Raiden sine comboer er desverre noe vanskeligere enn de andre sine). Eller så kan du ta den "dashen" hans. Evt enhanced versjon av den, men jeg tror det er best å spare til xray.

Lenke til kommentar

Kan jeg få de der? :p

Vi kan diskutere hvor like enkelte karakterer er hele dagen, men du glemmer at Scorpion og Sub-Zero var identiske fra starten og er ment å være ninjaer. Selv om kostymene deres har utviklet seg en god del er det grenser for forskjellige de kan bli. Å la Sub-Zero skifte yrke til gartner ville blitt litt feil. :p

Nei :p

Det handler ikke om å skifte yrke, det handler om å sprite opp variasjonene litt. Silhuettene er kliss like og selv om de har fargeforskjeller er fortsatt likheten veldig stor.

AltF4, er du fornøyd med bokstøttene? Har sett noen youtube-videoer hvor de pakker ut/presenterer den europeiske versjonen, og jeg må si at jeg er veldig fornøyd med den amerikanske utgaven. Den europeiske versjonen ser lite fristende ut sammenlignet med bokstøttene, og det har vært mange klager rundt den billige plastikk-figuren som følger med den.

Ja, kjempefornøyd. Eneste er at de var overraskende store, og de fikk ikke plass i hyllene jeg hadde tenkt å ha dem, derfor står de i esken inntil jeg faktisk finner plass til dem fremme. Jeg har ikke sett særlig på den europeiske, men et stålbok-cover er ikke det viktigste for meg, ettersom det blir borte i hylla uansett. Grunnen til at jeg kjøpte den nord-amerikanske var rett og slett for å få litt annerledes figurer i samlingen! Hadde det ikke blitt den er det ikke sikkert det hadde blitt noe MK i det hele tatt for min del - men jeg er virkelig fornøyd med spillet bare så det er sagt.

OK, hvordan i helvete skal jeg ta denne bossen:

Spiller som Raiden, og det er selvfølgelig Shao Kahn jeg snakker om. Fyren gjør jo ikke annet enn å kaste slegge og skyte frem med skulderen, og har vel tapt sikkert 15 kamper nå. Spiller på medium, og jeg suger som Raiden, med andre ord ingen god kombinasjon.

Noen som har noen tips, eller må jeg spille så mange runder at spillet til slutt innser at jeg er dårlig og legger litt bånd på Kahn?

Trikset med Shao Kahn er å bli pro på timing. Som Raiden, når du vet han skal til å slå eller whatever, teleporter bak ham (evt. hopp over ham så han står med ryggen mot deg) og deretter fyr av et sterkt angrep eller en søt kombo. Du rekker bare en kombo eller ett angrep før du må kjøre rinse and repeat (hopp/teleporter bak ham) sånn at han ikke begynner å lame bashe deg igjen. Om du ikke kan mye med raiden så bare ta en titt innpå command lista og lær deg en enkel 3hit combo elns. Vil holde i massevis. Som sagt så er timinga her kanskje den som er vanskeligst men blir ganske lett straks du har teken på det.

Håper dette hjelper.

Endret av Terjee87
Lenke til kommentar

Problemet er at en ninja er en ninja. Det er grenser for hvor mye variasjon vi kan ha. Skal de slenge på en hel rekke unike karakterer må de fjerne mange av de gamle og lage nye karakterer fra scratch, men da er det vel ikke så mye igjen av det som gjør det til Mortal Kombat? ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...