Gå til innhold

Tråden for Mortal Kombat 9 / Mortal Kombat 2011

Anbefalte innlegg

Jo da, men mer variasjon er jo ikke farlig det heller. Som jeg sa, de er fine hver for seg men sammen er det jo bare et langt tøystykke mellom bena og en maske foran munnen med unntak av noen få mennesker som Cage og Sonya.

Scorpion, Sub-Zero og Smoke er ninjaer, så det er logisk at de har like klær. Men når det er sagt har de bra variasjon nå i forhold til tidligere spill. I MK1 var for eksempel Sub-Zero og Scorpion identiske bortsett fra fargene. At Kitana og Mileena er like er ren logikk siden Mileena er en klone av Kitana. Hele poenget er at hun skal være så lik som mulig. Er litt mer skuffet over Jade, men ser man bort fra klærne (hihi) er hun favoritten min pga bra skills osv.

... Det første spillet var greit nok, men det var for primitivt til å ta av.

Det først spillet i MK hadde sykt grafikk da den kom ut. Det var ingen andre spill på den tiden med slik grafikk.

Gamleplay var også annerledes og mye fetere enn andre slåsse spill på den tiden.

Jeg husker det var kø i min lokale videobutikk hvor hvor de hadde mk1 arkademaskin som var spesiell lager for MK1 med seter osv, hvor spill nerdene ventet på kø for å spille MK1.

5kr for 2 kreditt :D

Greit nok det, men husk at Mortal Kombat 2 kom året etter og var et helt annet spill. MK1 hadde stive bevegelser, primitiv animasjon, liten arena og alt det der. MK2 hadde mye bedre flyt i animasjonene, langt bedre grafikk, langt bedre animasjoner, stage fatalities, friendship, babality og så videre. For meg er MK2 den dag i dag et av de beste slossespillene noensinne, men MK1 gadd jeg ikke spille noe særlig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da holder jeg på med #300 - FY F***!!!!! Har hatt et par kjipe oppgaver i Challenge Tower, men denne topper det:

Bruker Scorpion: Goro er lett nok, han tar jeg flawless stort sett, grei kontroll på Kintaro, men når Mileena kommer. Satan hva slags syre har hun proppa i seg??? Hun er over hele skjermen og jeg er dau ila 10 sekunder. Drittkjerring!!!!!

Noen tips?

Ellers fant jeg ut at Kratos' stage: Chamber of Flame

har stage fatalities. Dødskult at den har tre forskjellige da - håper multi-stagefatalities er noe de gjør mer av på andre brett, kanskje som DLC? *Håpe håpe* Hmm 360 har ikke dette brettet? Kjipt da den med de knivene er noe av det groveste jeg har sett på en stund...

Endret av Mister Gnu
Lenke til kommentar

Da holder jeg på med #300 - FY F***!!!!! Har hatt et par kjipe oppgaver i Challenge Tower, men denne topper det:

Bruker Scorpion: Goro er lett nok, han tar jeg flawless stort sett, grei kontroll på Kintaro, men når Mileena kommer. Satan hva slags syre har hun proppa i seg??? Hun er over hele skjermen og jeg er dau ila 10 sekunder. Drittkjerring!!!!!

Noen tips?

har stage fatalities. Dødskult at den har tre forskjellige da - håper multi-stagefatalities er noe de gjør mer av på andre brett, kanskje som DLC? *Håpe håpe* Hmm 360 har ikke dette brettet? Kjipt da den med de knivene er noe av det groveste jeg har sett på en stund...

Hadde ikke en anelse om at 360-utgaven ikke hadde GOW-stagen. :ermm: Er veldig glad for at jeg gikk for PS3-versjonen selv om PS3'en min har forøyeblikket tatt kvelden.

Tips til #300 Challenge Tower:

1) Siden du har kontroll over Goro og Kintaro er det bare å gå rett på sak når det gjelder å beseire Mileena.

2) Mileena: Det jeg mener er mest effektivt å gjøre for å kunne beseiere Mileena, er å blokke mens du står på huk (med mindre Shao Kahn har disable'et dette - hvis dette er tilfellet er det bare å dodge og aviod så godt du kan). Når Mileena nærmer seg slår du henne i lufta ved å ta en upper-cut! Hun skal som regel falle for dette trikset til hun dør. Husk å blokkere!

Btw, er det mulig å få endret på tittelen på tråden i og med at vi diskuterer ikke bare førsteinntrykket men også generelt om spillet? :hmm:

Endret av Mr Bubbles
Lenke til kommentar

Noen tips?

Hadde ikke en anelse om at 360-utgaven ikke hadde GOW-stagen. :ermm: Er veldig glad for at jeg gikk for PS3-versjonen selv om PS3'en min har forøyeblikket tatt kvelden.

Tips til #300 Challenge Tower:

1) Siden du har kontroll over Goro og Kintaro er det bare å gå rett på sak når det gjelder å beseire Mileena.

2) Mileena: Det jeg mener er mest effektivt å gjøre for å kunne beseiere Mileena, er å blokke mens du står på huk (med mindre Shao Kahn har disable'et dette - hvis dette er tilfellet er det bare å dodge og aviod så godt du kan). Når Mileena nærmer seg slår du henne i lufta ved å ta en upper-cut! Hun skal som regel falle for dette trikset til hun dør. Husk å blokkere!

Btw, er det mulig å få endret på tittelen på tråden i og med at vi diskuterer ikke bare førsteinntrykket men også generelt om spillet? :hmm:

Takk for tips - skal prøve dette etterpå i dag.

Kratos er ihvertfall PS3 eksklusiv, skulle nesten mene at banen hans også er det, men jeg kan ta feil. Bra, isåfall, for Xboxere :)

Lenke til kommentar

Kratos er eksklusiv, så det ville vært rart om banen hans ikke var det. Xboksfolket får vel heller få noe eksklusivt på DLC etterhvert. Hadde vært tøft om MK kom til Nintendo også. PS3 fikk Kratos, Xboks fikk en eller annen fra Gears of War og Nintendo fikk Mario. :p

Btw, er det mulig å få endret på tittelen på tråden i og med at vidiskuterer ikke bare førsteinntrykket men også generelt om spillet? :hmm:

Done. :)

Edit: Sliter noe sinnsvakt i både Story og Challenge Tower.

Story: Jeg er Kung Lao og skal sloss mot både Shang Tsung og Quan Chi på en gang. Det i seg selv er ikke så ille, men jeg klarer jo ikke engang treffe dem! Etter mye strev fikk jeg Shang Tsung ned på 2/3 helse, men til gjengjeld satte Quan Chi i gang med en evig lang to-hit combo og drepte meg uten at jeg kunne gjøre noe som helst med det. Og med 2-hit combo mener jeg at han slo meg minst tyve ganger, men det talte bare som to hits. Dette ser stadig vekk, og det er svært sjelden jeg ser noe høyere enn 3-hit combo. WTF?

Challenge Tower: Er på nr 48 eller der omkring. Spiller Reptile og skal banke både Sonya og Jax på seksti sekunder. Sonya er sjelden noe problem, bortsett fra når jeg hopper, sparker henne og blir skadet selv om hun ramler bakover og roper i smerte? Jax, derimot... Kampene starter vanligvis med at han tar en lang 2-hit combo som tar halve helsen min. Klarer jeg å blokke starter han bare en ny kombo rett etter og jeg er like langt. Skulle jeg være så heldig at jeg får inn et slag eller to bytter han til Sonya, jeg får inn noen slag, hun bytter til Jax og han starter med komboene sine. Jeg klarte på et vis å fylle opp den Special Attack greia, men Reptile nektet å gjøre den av en eller annen grunn selv om X'en blinket. Jax er kronisk på å counter eller blokke alt jeg gjør, så det er nesten umulig å skade ham. Langt mindre banke ham.

Noen som har noen tips?

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

Du kan gjøre alle fatalities du ikke har unlocket på listen så lenge du vet kommandoene. Etter du har gjort De første gang kommer de på lista uavhengig om du har vært i krypten eller ikke. Uansett får du ikke unlocka stage fatalities og babalities i krypten :)

Endret av Terjee87
Lenke til kommentar

Ah, så vi kan gjøre fatalities? Interessant. Men jeg foretrekker å åpne dem i krypten. Ser ikke helt vitsen med å jukse så jeg spolerer aå mye som mulig på så kort tid som muilg. Jeg venter til AIen har gjort et fatality før jeg prøver på det samme. Da varer spillet mye lengre. :)

Lenke til kommentar

Det kan du jo absolutt gjøre. Men tviler på at du kommer til å se AI bruke babality. Ai`en bruker jo block som en helt, og for å få lov til å gjøre babality kan du/Ai`en ikke blokkere noen angrep hele siste runde av kampen. For the record så unlocket jeg også alt som kan unlockes i krypt osv. Men manglet da fortsatt samtlige nesten samtlige stage fatalities og alle babalities.

Endret av Terjee87
Lenke til kommentar

Greit at de er ninjaer, men må de allikevel handle på den samme Ninja Mart for det? Føler meg rimelig sikker på at så lenge ansiktet er skjult trenger det ikke være den samme maska. Hjelper ikke at Kabal kaster seg på samme motebølgen. Er flere av karakterene som har felles bakgrunnshistorie, men jeg mener det må være mulig å skape et større skille like fullt.

Noen her som spiller med arkadestikke? Jeg spiller på medium og selv om jeg ikke sliter alt for mye merker jeg at mitt største problem ligger i den lite responsive Xbox-kontrolleren. D-paden er lite nøyaktig.

Lenke til kommentar

Utviklingen er likegyldig, det er utseendet nå jeg snakker om. Er fullt klar over at de før var samme karakter bare med annet skin. Ikke trenger du å lete lenge heller, klassisk bilde av Zub-Zero er mulig å åpne i krypten. Finner sikkert fler der, men jeg husker ikke om jeg har åpnet flere slike bilder eller det kan være at jeg ikke har åpnet alt enda. Er fortsatt bare i Deadlands, dog har over 70k i Koins å bruke.

En annen ting er at alternative kostymer gjerne er mer varierte enn hovedkostymet. Litt ironisk :p

En annen ting jeg har lagt merke til er at alt unaturlig er grønt. Kunne godt ha lekt litt med fargepaletten her også, selv om grønnfargen er stilig.

Endret av AltF4
Lenke til kommentar

Jeg mente utviklingen av kostymene deres. Om du ser den klassiske Scorpion og Sub-Zero fra MK1 har de identiske kostymer bortsett fra fargen, men i MK9 er de svært forskjellige. Se på maskene deres, for eksempel. Sub-Zero har for eksempel opptrett uten masken og med hjelm. Smoke hadde identisk drakt som Scorpion og Sub-Zero, men nå henger håret hans løst. Sektor og Cyrax var også identiske, men de er forskjellige nå. Samme gjelder Mileena og Kitana, skjønt ikke i så stor grad. Og hva med Reptile?

Lenke til kommentar

Det var utviklingen jeg mente også. Fra starten til nå er det mulig de har utviklet seg mye, men de er fortsatt alt for like hverandre etter min smak, selv om jeg liker (dog ikke helt henger med :p) på forholdet til hver karakter og hvorfor noen er like hverandre.

Vil ikke kalle de "svært forskjellige", det er noen forskjeller men det er fortsatt alt for mange likheter.

Her er forøvrig statuene i samlerutgaven:

230196_10150606209970377_733250376_18428778_5878318_n.jpg

228320_10150606217595377_733250376_18428808_7207390_n.jpg

Litt dårlig bilde av Sub-Zero dessverre.

Lenke til kommentar

Kan jeg få de der? :p

Vi kan diskutere hvor like enkelte karakterer er hele dagen, men du glemmer at Scorpion og Sub-Zero var identiske fra starten og er ment å være ninjaer. Selv om kostymene deres har utviklet seg en god del er det grenser for forskjellige de kan bli. Å la Sub-Zero skifte yrke til gartner ville blitt litt feil. :p

Lenke til kommentar

Jeg blander meg inn i likhetsdebatten og sier at jeg syns hele persongalleriet er helt fantastisk og ønsker ikke noe som helst forandring. Kjør på med nye karakterer, men de gamle er deilige som de er :D

Lenke til kommentar

AltF4, er du fornøyd med bokstøttene? Har sett noen youtube-videoer hvor de pakker ut/presenterer den europeiske versjonen, og jeg må si at jeg er veldig fornøyd med den amerikanske utgaven. Den europeiske versjonen ser lite fristende ut sammenlignet med bokstøttene, og det har vært mange klager rundt den billige plastikk-figuren som følger med den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...