vikingkylling Skrevet 4. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2011 Begynner å føle jeg har teken på noen karakterer nå, men må fortsatt spille på easy ladder for å klare meg hele veien igjennom. Starten og opp til Shang Tsung(elns) er lett, men der snur det helt i rundt og resterende er latterlig vanskelig etter min mening. Hvertfall med tanke på at det er på easy! Hvem gidder epxert liksom Bossene er bare tull. Men på tross av alt så storkoser jeg med fortsatt med dette spillet mer enn jeg har gjort med noe spill på hvem vet hvor lenge Jeg spiller på Medium (Story, Challenge Tower og Ladder) og klarer meg fint helt opp til Shao Kahn på Ladder. Shang Tsung kan være litt kjip, men det mest er bare triks for å forvirre deg.. Han kan forvandle seg til hvem som helst av de vanlige folkene (dvs ikke Goro osv), men han kan ikke gjøre noe du ikke kan. Som Shang Tsung kan han skyte de ildkulene, men de er ikke verre enn ting andre folk kan. Jeg vil si MK er svært bra balansert. Bortsett fra Goro, Kintaro og Shao Kahn, selvsagt. Men de er bosser og skal være tøffe. Jeg så denne Skarlet fatality-videoen på YouTube: http://youtu.be/cHx6FJo-QGU Jeg vet ikke om det er en offisiell videoklipp, men mest sannsynlig er det en hacket versjon siden man ikke ser noen våpen? Så hvem er det dere ønsker mest som DLC karakter til Mortal Kombat? En rask titt på Google tyder på at Kenshi og Scarlett kommer som DLC ganske snart. Er det noe i det kan det nok være et ekte videoklipp. Når det gjelder andre karakterer som DLC er det et vanskelig valg, men jeg håper på: - Kira - Frost - Ashrah - Li Mei - Mocap Skulle vel holde en stund. Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 4. mai 2011 Del Skrevet 4. mai 2011 Kunne tenkt meg Meat og at innvollene hans datt ut etterhvert som han ble skada.. Lenke til kommentar
NrNine Skrevet 4. mai 2011 Del Skrevet 4. mai 2011 (endret) Spilte gjennom Story på medium jeg også, var egentlig bare shao kahn som var noe prakk. Skal vel gå greit med medium på ladder også, var bare så mye pes i starten da jeg ikke kunne å bruke noen noe spesielt. Jeg hater egentli DLC, men til dette spillet; Kjør på! Vil ha mer!! Endret 4. mai 2011 av Terjee87 Lenke til kommentar
Mr Bubbles Skrevet 4. mai 2011 Del Skrevet 4. mai 2011 Jeg vil aller helst ha en survival mode som dlc. Det er så mange karakterer fra før at det er ikke akkurat manko på folk hehe. Hadde vært fet med en survival mode, ja. Men jeg savner litt å kunne bare slåss mot CPU'en uten å måtte gå inn på ladder, story mode eller challenge tower. De to siste har jeg allerede rundet, så blir litt kanskje kjedelig å ta dem igjen. Hadde vært gøy å få 300 challenges til på DLC hvor man denne gangen får en bedre reward (kanskje Motaro? ) Ellers har vikingkylling nevnt mange kule karakterer som kunne ha vært DLC og (bortsett fra Mocap). Håper ikke DLC-planene slutter etter at karakterene er lansert. Uansett, får man ikke også Kintaro som spillbar karakter på DLC'en? Eller er dette bare rykter? Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 4. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2011 Tja, siden Kintaro er en boss tviler jeg litt på at han blir spillbar. Det er mange karakterer de kan velge mellom i MK-serien, men husk også at det er veldig mange som er ræva. Jeg liker stort sett alle karakterene i MK9, så for min del har jeg vært heldig og fått de fleste jeg liker med. Det er ikke så altfor mange karakterer igjen i Mortal Kombat-universet, og velger de feil ender vi opp med folk som Darrius, Kobra og Purple Rain. Lenke til kommentar
NrNine Skrevet 4. mai 2011 Del Skrevet 4. mai 2011 (endret) Ok, nå kjenner jeg blodet boble litt. Er den noen måte å "noobe" seg forbi Shaolin Monks Final Chapter(210) i Challenger tower? EDIT: Såklart fikk jeg det til på første forsøk etter jeg postet spørsmålet... Endret 4. mai 2011 av Terjee87 Lenke til kommentar
Santar Skrevet 4. mai 2011 Del Skrevet 4. mai 2011 (endret) Hadde vært fet med en survival mode, ja. Men jeg savner litt å kunne bare slåss mot CPU'en uten å måtte gå inn på ladder, story mode eller challenge tower. De to siste har jeg allerede rundet, så blir litt kanskje kjedelig å ta dem igjen. Survival mode er jo at en slåss mot en uendelig strømm av motstandere for å se hvor langt en kan komme på en energimåler. Perfekt for å gi spillet lengre levetid for enspiller. Bruker å ta meg noen test your luck kamper når jeg bare vil slås lit mot cpyu'en. En kan bare velge restart når en har vunnet så kommer det en ny match med en ny motstander med en gang. Kjekt. En kan også endre hvor mange slots en vil ha på Test your Luck ved å trykke trekant på char select skjermen ifall det er noen som ikke vet det. Endret 4. mai 2011 av Santar Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 5. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2011 Noen som klarer å ta Kintaro? Goro er grei nok, men Kintaro oppfører seg på en helt annen måte og virker immun mot å bli truffet. Seriøst, hver gang jeg treffer blinker han og kaster meg unna. Jeg klarte med et slit å få ham ned på halve helsen, men det var alt. Og det på Easy Ladder med Sindel. Selv Shang Tsung var ikke noe problem. Tok ham på Flawless. Lenke til kommentar
NrNine Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 (endret) Hmm... Challenge tower #251 gir meg litt hodepine. Jeg er elendig med Shang Tsung og må ta både baraka og sindel før jeg kommer til Shao(idiot)kahn. Har kommet til shao kahn ved flere anledninger nå. Folk sier at da er det bare å gjøre det du alltid gjør imot han. Det som bruker å funke for meg er projectile spam på avstand og bunnyjump-kick spam når han er nære. Men jeg syns han oppfører seg litt værre enn til vanlig her. Følger etter deg som en klegg og slår konstant villt rundt seg. Aner ikke hvordan jeg skal klare dette uten gullhår bak Endret 5. mai 2011 av Terjee87 Lenke til kommentar
Mr Bubbles Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 Tror måten å slå Kintaro og Shao Kahn på er å 'time' riktig og hoppe over dem med slag og følger opp med en 3 hits når man er nede på bakken. Mens man gjør dette så bygger man opp super-meteren og da er det bare å spamme dem og gjøre det på nytt - hoppe over med et slag på hodet og 3 hits. Det som er dritt med denne strategien er at når man hopper over Kintaro, så kan det hende at han "grab"-er deg i lufta, mens Shao Kahn "shoulder-charge"-er deg i lufta. Men med riktig timing så burde det være mulig å unngå dette. Husk at når man har tenkt til å skyte 'projectiles' så må man være obs på angrepene som flammeball (Kintaro) og den flyvende hammeren (Shao Kahn). Det sistnevnte må hoppes over eller så blir man dazzed i et par sekunder, og da kommer Shao Kahn til å mose deg. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 5. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2011 (endret) Det verste er at du kan denge løs på Kintaro og Shao Kahn lenge før de her nede i halve helsen, men gjør du en liten feil tar de noen angrep som fjerner halve helsen din, så alt du gjorde før er forgjeves. Rart det er så stor forskjell på Goro og Kintaro. Når det gjelder Shao Kahn tok jeg ham med Jade uten problem. Og når jeg sier uten problem mener jeg at han sto helt stille og lo hele kampen i begge rundene. Fjott. Btw inspirert av gamefaqs har jeg et interesant spørsmål for gamle fans. Er det noen karakterer dere elsket før dere hater nå, og/eller karakterer dere hater før, men elsker nå? Jeg har aldri likt Jade før, men nå er hun en av favorittene mine. Jeg har heller aldri likt Sindel noe særlig, men nå er hun ikke så vært til å være en utgammel zombie. På den annen side var Baraka en av favorittene mine fra MK2 og 3, men jeg liker han ikke noe særlig nå lengre. Aner ikke helt hvorfor, men det kan ha noe med den gigantiske munnen hans å gjøre. Det samme gjelder Mileena. We want the tooth, the whole tooth and nothing but the tooth! Endret 5. mai 2011 av vikingkylling Lenke til kommentar
Ares42 Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 (endret) Hmm... Challenge tower #251 gir meg litt hodepine. Jeg er elendig med Shang Tsung og må ta både baraka og sindel før jeg kommer til Shao(idiot)kahn. Har kommet til shao kahn ved flere anledninger nå. Folk sier at da er det bare å gjøre det du alltid gjør imot han. Det som bruker å funke for meg er projectile spam på avstand og bunnyjump-kick spam når han er nære. Men jeg syns han oppfører seg litt værre enn til vanlig her. Følger etter deg som en klegg og slår konstant villt rundt seg. Aner ikke hvordan jeg skal klare dette uten gullhår bak Skrev en guide på GB om hvordan man kan slå Shao Kahn. Gidder ikke å oversette, så bare copy/paster. Starting to get sorta tired of people saying you have to cheese the bosses too, so here's my go at a guide to how I beat Shao Kahn in normal story mode, and the general strat for how I beat him in ladder. First off, your combo of choice is the "Thunder God" combo (back-Fkick, Fpunch, Bpunch). This combo can be looped twice and deals 21% damage (10% on Shao Kahn). If you got him in the corner you can also add an Electrocute (down-forward-Bpunch) in between the 2 loops to add some more damage. It's very easy to execute, you can easily learn to master it in 5-10 mins in training mode. Now as for your general tactic. All you want to do is stand still and block, then punish after the correct attacks. After he does the upward shoulder, kick, double punch (not single), rising hammer and ofc any taunt you execute your combo. Any other attack you just keep on blocking (or avoid correctly). As long as you just do a stand block you're protected against most of his attacks, the only exceptions is the throwing hammer, hammer sweep, X-ray and throw. From my experience in story mode he will generally not throw the hammer if you're in close range, and he doesn't seem to do his throw either. Anyways, both of the hammer attacks gets announced with both a specific sound and him pulling his hammer back, giving you time to avoid with a jump (I have just recently learned to react to this, but still beat him fine without avoiding them very well). After knocking him away with a combo, or if he pushes you too far away with his hammer strikes, you do a quick forward dash while he's recovering to get back in range. If you happen to end up far away from him, use the teleport on reaction when he does a spear or hammer throw, but always block straight away or he might punish you with a quick shoulder. The only real killer for this strategy is the X-ray, if you're really pro it's possible to avoid it with a quick teleport or forward dash, jumping or back-dashing won't save you. But other than that this strategy has worked out for me with every character I've tried so far. All you need to do is find a combo to punish with and you're golden. There is ofc some minor differences based on what character/combo you're using (some cannot punish certain attacks, others can punish more attacks), and he seems a tad harder on ladder mode as he seems to have some more tricks up his sleeve. The great thing about this strat is that it's very easy to see what went wrong when you die, and you can actually improve and get better at the fight. I even killed him with Sub-Zero only using his Winter Blade combo (which deals 14/7% damage), but it required pretty damn close to perfect play. The better of a combo you find, the more mistakes you can do. Når det kommer til Shang Tsung, så må du lære deg litt fireball sjonglering. Du starter med Death Walker komboen (Bpunch, Bpunch, Fpunch), og følger opp med medium ground fireball (ned bak Bkick) og far ground fireball (ned fram Bkick). Ganske enkel kombo å utføre som ikke krever mye timing og gjør 26%(halvparten på Shao Kahn naturligvis). Ellers så lønner det seg å prøve å kaste så mye som mulig på Baraka og Sindel, siden Shang Tsung healer når han kaster. Endret 5. mai 2011 av Ares Lenke til kommentar
NrNine Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 (endret) Takker for tipset. Jeg overdriver faktisk ikke når jeg sier at jeg har prøvd meg på denne mission (251) 3-4timer i strekk i dag uten å lykkes. Nesten litt imponert over min egen tålmodighet Nå er problemet at selv om jeg har funnet taktikken på hva jeg skal gjøre så hender det en gang iblandt at jeg trykker feil. Og når alt som skal til her for å må starte helt på nytt er bare en liten feil så føles det fortsatt ganske håpløst. Må vel bare krype til korset å lære meg Shang(fatal)tsung utenatt EDIT: Det er faktisk Baraka som plager meg mest på denne mission. Han har liksom et perfekt counter for alt... Endret 5. mai 2011 av Terjee87 Lenke til kommentar
Mr Bubbles Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 Fant denne her på Mortal Kombat Wikia: Throughout the trailers and the promotional images, numerous, unconfirmed characters were seen in the background of certain arenas. * Daegon, Kenshi, Reiko, Frost, and Sareena are shown fighting in the background of the Pit II stage. * Tanya, Kitana, Kira, Li Mei and "The Lady in Red" are shown chained in Shao Kahn's Arena. * A Shadow Priest, Rain, an unknown male character and occasionally Classic Noob Saibot are shown looking over Meat on The Cathedral stage. * Goro on his throne. * Shao Kahn on his throne. * Shang Tsung (Elder Form) on his throne. * Shadow Priest at the Soul Chamber. * A broken rock statue of Sindel's head and hand can be seen in the background of Jade's Desert stage lying in the sand * The rock statues of Goro, Baraka, Kano, Rain and Reiko can be seen in the background of Shang Tsung's Gardens. * Motaro and Shinnok appear in a couple of cutscenes during story mode, but not as opponents or playable characters. * Classic Smoke sometimes peeks out behind the trees in the Living Forest. * The original version of Cyrax can be seen still stuck in the sand in Jade's Desert stage, to the far left of the stage. * Bo' Rai Cho, Kenshi, Zombie Liu Kang, Hotaru, Li Mei, and Shinnok's Giant Skull Hands are featured at the beginning of the Story Mode * Onaga and Taven are seen when Raiden sends a message to his past self. * Two Masked Guards are shown in The Courtyard. * Kenshi and Reiko were named after the younger Sub-Zero got captured by the Lin Kuei. * Bo' Rai Cho's name was mentioned during Story Mode, and in Shang Tsung's ladder arcade ending. Jeg håper i hvert fall at man får de karakterene i bakgrunnen fra the Pit II som DLC. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 5. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2011 (endret) Takker for tipset. Jeg overdriver faktisk ikke når jeg sier at jeg har prøvd meg på denne mission (251) 3-4timer i strekk i dag uten å lykkes. Nesten litt imponert over min egen tålmodighet Jeg satt med sistebrettet i Mercenaries i litt over fem timer. Du har ennå et stykke igjen. *snip* Interessant, men det trenger ikke bety noe. Selv om historien er en reboot betyr det ikke at ingen av karakterene vi ikke har i spillet eksisterer i MK-universet. Bo Rai Cho nevnes for eksempel i historien, men det betyr ikke akkurat at han er bekreftet som DLC. (hvem i helv... ville betalt for ham?) Sonya og Kano var jo fanger hos Shao Kahn i MK2 og dukket ikke opp som spillbare før MK3, selv om mange mente de gikk ann å låse opp. (de eneste hemmelige folkene der var Jade, Smoke og Noob Saibot, om jeg ikke husker feil.) Interessant nok var Sonya opprinnelig ment å være med som spillbar, men de droppet henne og tok heller med Kitana og Mileena for å kunne konkurrere med Street Fighter. Endret 5. mai 2011 av vikingkylling Lenke til kommentar
Mr Bubbles Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 Joa, det betyr ingenting at noen av karakterene blir nevnt i Story Mode eller at de er i bakgrunnen på stage'ene, men er jo spennende med spekulasjoner, synes i hvert fall jeg. Men det kan da hende at de ikke-spillbare karakterene som henger i bakgrunnen muligens blir DLC i og med at de er allerede blitt remake'et eller redesign'et? Mener å ha sett og hørt fra noen video-intervjuer med Ed Boon at han har sagt at det kommer ann på hvilke karakterer som fansene har lyst på. Er ikke helt sikker på om Kenshi og Skarlett er tilfellet, men vi får vel se hva fremtiden har å bringe. Lurer faktisk på om det blir en extended story mode på DLC eller om de kommer til å kjøre Street Fighter IV-stilen og lanserer et helt nytt spill med ekstrainnhold. Håper ikke vi må vente helt til MK10 for å følge med videre på storyen. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 6. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2011 Nja, at de har nye modeller trenger nok ikke bety noe. Selv om selve modellen er ferdig trenger de skuespillere til å spille inn stemmene, triksene sine, fatalities, en sluttsekvens og så videre. Det er nok mye som gjenstår. Og hva om vi får spille som f.eks Kira og samtidig ha henne hengende i bakgrunnen? Det gir jo lite mening. Lenke til kommentar
Mr Bubbles Skrevet 6. mai 2011 Del Skrevet 6. mai 2011 Nja, at de har nye modeller trenger nok ikke bety noe. Selv om selve modellen er ferdig trenger de skuespillere til å spille inn stemmene, triksene sine, fatalities, en sluttsekvens og så videre. Det er nok mye som gjenstår. Og hva om vi får spille som f.eks Kira og samtidig ha henne hengende i bakgrunnen? Det gir jo lite mening. Jeg er enig i at det gjenstår en del arbeid når det gjelder å videreutvikle noen av bakgrunnskarakterene til DLC - forutsett at det ikke allerede er gjort på forhånd. Men når det gjelder spørsmålet ditt om at bakgrunnskarakterer blir omgjort til spillbare karakterer gir lite mening, så må jeg bare spørre: "Er ikke dette gjort med Kenshi og Skarlett da?" De er jo for øyeblikket bakgrunnskarakterer i spillet, og jeg regner med at Ed Boon og teamet har en løsning på dette. Som jeg har forstått det, så regner jeg med at karakteren ikke 'henger' i bakgrunnen når de er i kamp, akkurat som tilfellet med Kitana. Når man spiller henne i Shao Kahn's arena, så vil man ikke se at hun blir lenket fast på de stolpene, det samme vil forhåpentligvis også gjelde for Skarlett og Kenshi, vil jeg tro. Igår så jeg tilbake på noen av fjorårets intervju med Ed Boon hvor det ble sagt at de skal legge veldig mye vekt på DLC etter lansering. Om dette er sant eller om det bare noe han sier, vet jeg ikke. For etter at han lovte i flere tilfeller at man vil få en gedigent belønning for å klare hele challenge tower og det viste seg at dette ikke stemte etter store forventninger fra meg og mange andres, så vet jeg ærligtalt ikke hva jeg skal tro på når han lover å bruke mye tid på DLC. Vi får vel bare vente og se om det blir noe av. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 6. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2011 Hvor finner jeg Kenshi i bakgrunnen? Jeg har sett Skarlett, men strengt tatt er det bare en dame med røde klær. Det kan være hvem som helst. Har heller ikke sett Kitana noe sted. Btw om de hadde vært gjort klar på forhånd ville de vel ha vært med i det ferdige spillet? Jeg håper vi får mye bra DLC, men jeg vil ha mer enn bare flere folk. Jeg tar gjerne flere modes, enda flere Challenges, og gjerne en trippel-tag team som i Marvel vs Capcom 3. (dvs tag-team med tre stk på hvert lag). Mulig jeg tar feil, men hadde ikke Mortal Kombat 2 lengre ladder på høyere vanskelighetsgrad? Og hva med en turneringsmodus? Eller, øh, Puzzle Kombat? (det var faktisk veldig morsomt!) Lenke til kommentar
Santar Skrevet 6. mai 2011 Del Skrevet 6. mai 2011 (endret) Kenshi kan noen ganger sees i bakgrunnen på the pit(2). Det varierer hvem som slåss der, har dratt kjennsel på Kenshi, Frost og Taven tror jeg. Veldig mulig de bare bruker karakter modellene fra ps2 era spillene der da pga den lille størrelsen på figurene. Ed Boon sa i går på sin twitter at de mest sannsynlig ikke kommer til å lage nye modes for dlc. Dette var et svar på om puzzle kombat ville komme som dlc. Kan se ut som jeg må se langt etter en survival mode.. Endret 6. mai 2011 av Santar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå