Ares42 Skrevet 26. april 2011 Del Skrevet 26. april 2011 Det er nesten ingen vits i å kjøpe slåsspill hvis man ikke skal spille online versus, og hvis man ikke betaler for XBL så kjøper man enten til PS3 eller ikkei det hele tatt, tenker jeg. I tillegg er mitt inntrykk at Xbox-brukerne overlapper mer med PC-brukerne mens PS3-brukerne i større grad er gamle konsollfans, der denne typen spill er en mye mer etablert sjanger. En typisk slåsspill-fan vil ha begynt med Street Fighter 2 og Mortal Kombat 2 på SNES, eventuelt Tekken på Playstation 1, og basert konsollkjøpene delvis på disse franchisene. Hmm, har kost meg med MK siden det kom ut, og siden PSN har vært nede så har det ikke blitt noe annet enn single-player. Får se hvor mye online det blir når jeg får testa det litt, men sammenligna med ett standard action-adventure så har MK faktisk mer content enn det som er vanlig. Lenke til kommentar
Santar Skrevet 26. april 2011 Del Skrevet 26. april 2011 MK har jo faktisk store mengder enspiller innhold, eneste jeg savner er en survival mode. Alle slåssespill burde ha en slik. Kan jo se ut som det kommer mer Challenge Tower DLC even. Lenke til kommentar
Nerowulf Skrevet 26. april 2011 Del Skrevet 26. april 2011 Jeg tør som regel ikke å spille slike spill online med folk jeg ikke kjenner. For det ender som regel med at jeg møter folk som bruker kjipe 'moves' for å vinne. Ikke er jeg noe spesielt god heller. Er det slikt i Mortal Kombat? Lenke til kommentar
Santar Skrevet 26. april 2011 Del Skrevet 26. april 2011 Jeg tør som regel ikke å spille slike spill online med folk jeg ikke kjenner. For det ender som regel med at jeg møter folk som bruker kjipe 'moves' for å vinne. Ikke er jeg noe spesielt god heller. Er det slikt i Mortal Kombat? Kommer vel litt ann på hva en legger i "kjipe moves". Om du mener at en fyr beseirer deg fordi han bare f.eks kosntant skyter ildkuler på deg vil jeg ikke kalle det for en "kjip move". Slik er det jo i alle sålssespill, skyter noen ildkuler konstant er det bare å unngå dem og gi fyren en virtuel på tryne Om noen gjør en infinite kombo på deg som er umulig å unnslippe det er noe annet. Lenke til kommentar
Ares42 Skrevet 26. april 2011 Del Skrevet 26. april 2011 Jeg tør som regel ikke å spille slike spill online med folk jeg ikke kjenner. For det ender som regel med at jeg møter folk som bruker kjipe 'moves' for å vinne. Ikke er jeg noe spesielt god heller. Er det slikt i Mortal Kombat? Sånn er det jo stort sett for alle online-spill. Samtidig så vil jeg si at MK har en ganske stor fordel i forhold til andre slåssespill. Siden MK har en mye mindre streng filosofi når det kommer til hvor vanskelig det er å gjøre det man vil så kan selv en ganske uerfaren person lære seg en god del triks ganske fort. For å ta meg selv som eksempel. Jeg hadde ikke spilt noen slåssespill på kanskje 10+ år før jeg kjøpte SSF4 tidligere i år og selv om jeg prøvde å sette meg inn i det så klarte jeg aldri helt å få til noe fancy. Med MK derimot har jeg allerede en håndfull karakterer som jeg kan ganske trygt utføre 25-30% comboer, og har til og med noen 35-40% som jeg kan dra fram hvis jeg er litt heldig. Så hvis du bare bruker litt tid på å trene litt med en karakter før du hopper ut i det, så kan du ihvertfall bite litt tilbake av og til. Det er naturligvis veldig annerledes å spille mot folk enn mot AIen, men med litt tålmodighet så lærer man jo etterhvert. Lenke til kommentar
NrNine Skrevet 26. april 2011 Del Skrevet 26. april 2011 Har nå kost meg med Mortal Kombat siden lørdag, runna Story mode og kommet til hundre og ett eller annet i challenge tower. Vil med god samvittighet si at for meg er dette den nye slåssespill kongen. Tekken, Street Fighter og alt annet kan bare gå å ta seg en bolle. Dette er nostalgi, kvalitet, lett og lære/vanskelig å mestre (perfekt imo), og ikke annet en genialt! God grafikk, deilig "slåssesystem", lang og bra story mode (til fightespill å være, helt enormt). Det som er med dette spillet er at du kanskje kan slite litt helt i starten om du ikke er noe fighting spill veteran, men her må du rett og slett bare kunne noen moves for å komme videre og dermed så lærer du kjapt. I det hele tatt MASSE singleplayer innhold, så at psn er nede har jeg ikke lidd noe av. Jeg er så imponert over dette spillet at jeg vet egentlig ikke hva jeg skal si om det, annet en løp og kjøp! Får 10/10 av meg. Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 26. april 2011 Del Skrevet 26. april 2011 Har nå kost meg med Mortal Kombat siden lørdag, runna Story mode og kommet til hundre og ett eller annet i challenge tower. Vil med god samvittighet si at for meg er dette den nye slåssespill kongen. Tekken, Street Fighter og alt annet kan bare gå å ta seg en bolle. Dette er nostalgi, kvalitet, lett og lære/vanskelig å mestre (perfekt imo), og ikke annet en genialt! God grafikk, deilig "slåssesystem", lang og bra story mode (til fightespill å være, helt enormt). Det som er med dette spillet er at du kanskje kan slite litt helt i starten om du ikke er noe fighting spill veteran, men her må du rett og slett bare kunne noen moves for å komme videre og dermed så lærer du kjapt. I det hele tatt MASSE singleplayer innhold, så at psn er nede har jeg ikke lidd noe av. Jeg er så imponert over dette spillet at jeg vet egentlig ikke hva jeg skal si om det, annet en løp og kjøp! Får 10/10 av meg. Jeg støtter meg til dette. Om jeg skal trekke for noe så er det at x-ray movesene er litt owerpowered og at bossene er feige jævler som kun lar seg slå av billige taktikker (i good old MK-fashion, egentlig). Storkoser meg med spillet og finner stadig ut noen nye ting, men det er også fordi jeg med vilje har begynt å holde meg unna faq-sider osv i starten av en nyervervelse for at ting i spillet skal overraske meg. Har ikke sett mer enn 20% av fatalitiesene kanskje og blir mere overraska når jeg ser noe nytt, live, i min egen stue. Kan heller spoile ting om noen måneder når spillet har vokst litt på meg... Lenke til kommentar
NrNine Skrevet 27. april 2011 Del Skrevet 27. april 2011 Driver nå å spiller ladder for å samle koins så jeg får unlocka mest mulig i krypten. Bare kos/blod/gørr hele veien Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 27. april 2011 Del Skrevet 27. april 2011 Driver nå å spiller ladder for å samle koins så jeg får unlocka mest mulig i krypten. Bare kos/blod/gørr hele veien Ellers er storymode = Koin-o-rama Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 27. april 2011 Forfatter Del Skrevet 27. april 2011 ...og blir mere overraska når jeg ser noe nytt, live, i min egen stue. Husker jeg ble rimelig overraska da jeg fant det her i krypten i et av de gamle spillene. http://www.youtube.com/watch?v=C-c4U6XRtvc Lenke til kommentar
Santar Skrevet 27. april 2011 Del Skrevet 27. april 2011 ...og blir mere overraska når jeg ser noe nytt, live, i min egen stue. Husker jeg ble rimelig overraska da jeg fant det her i krypten i et av de gamle spillene. Hehehe, den er så dritbra den videoen Husker også jeg fant den i krypten i Deadly Alliance. De skulle laget en oppfølger til krypten i dette spillet hehe. Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 (endret) ...og blir mere overraska når jeg ser noe nytt, live, i min egen stue. Husker jeg ble rimelig overraska da jeg fant det her i krypten i et av de gamle spillene. Hehehe, den er så dritbra den videoen Husker også jeg fant den i krypten i Deadly Alliance. De skulle laget en oppfølger til krypten i dette spillet hehe. Ha ha, gamle minner. Liker det de har gjort med kirkegården i dette spillet, da. Særlig de animerte slavene som er bundet fast, stroppa til en giljotin osv. Mørkt. Dystert. I like. Endret 28. april 2011 av Mister Gnu Lenke til kommentar
NrNine Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 (endret) Driver nå å spiller ladder for å samle koins så jeg får unlocka mest mulig i krypten. Bare kos/blod/gørr hele veien Ellers er storymode = Koin-o-rama Det er det absolutt, men får du like mange koins ved ny gjennomspilling? Begynte såvidt en ny runde, men har så langt bare fått 10 koins per encounter. Var det så lite første gang også? Endret 28. april 2011 av Terjee87 Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 Driver nå å spiller ladder for å samle koins så jeg får unlocka mest mulig i krypten. Bare kos/blod/gørr hele veien Ellers er storymode = Koin-o-rama Det er det absolutt, men får du like mange koins ved ny gjennomspilling? Begynte såvidt en ny runde, men har så langt bare fått 10 koins per encounter. Var det så lite første gang også? Har ikke spilt igjennom første gangen ennå, men raker inn mellom 600 og 10000 koins pr kamp.. Lenke til kommentar
Santar Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 (endret) Det er det absolutt, men får du like mange koins ved ny gjennomspilling? Begynte såvidt en ny runde, men har så langt bare fått 10 koins per encounter. Var det så lite første gang også? Virker som en bare får småtterier med koins når en spiller Story mode på nytt ja. Lest det andre steder også. Shame. Driver å går igjennom Challenge Tower for the koins selv. Endret 28. april 2011 av Santar Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 Det er det absolutt, men får du like mange koins ved ny gjennomspilling? Begynte såvidt en ny runde, men har så langt bare fått 10 koins per encounter. Var det så lite første gang også? Virker som en bare får småtterier med koins når en spiller Story mode på nytt ja. Lest det andre steder også. Shame. Driver å går igjennom Challenge Tower for the koins selv. El bajso grande.. ja ja, får pusse støv av tårnet når story'n er gjennompløyd. Lenke til kommentar
Ares42 Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 Det er det absolutt, men får du like mange koins ved ny gjennomspilling? Begynte såvidt en ny runde, men har så langt bare fått 10 koins per encounter. Var det så lite første gang også? Virker som en bare får småtterier med koins når en spiller Story mode på nytt ja. Lest det andre steder også. Shame. Driver å går igjennom Challenge Tower for the koins selv. El bajso grande.. ja ja, får pusse støv av tårnet når story'n er gjennompløyd. Hvis du vil farme koins så er det bare å kjøre ladder på beginner. En perfect gir 1k koins, og fatalities gir 250. Har ikke prøvd å sette opp hvor mange runder, men vil anta at hvis du gjør det kan du fort tjene noen tusen på på det 2-3 første kampene. Så kan du jo bare starte på nytt når de begynner å gi litt for mye motstand. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 28. april 2011 Forfatter Del Skrevet 28. april 2011 Jeg fikk endelig MK i dag og har spilt alt for mye allerede. Jeg har starte historien, challenge tower og arcade ladder, men aner ikke helt hva jeg skal satse på. Alt er bra her. Slossingen får meg for første gang til å føle at jeg er for dårlig uten at motstanderen jukser eller bruker skitne knep. Noen gjør det jo, men det gjelder alle slossespill. Slossingen er nær perfekt. Aner ikke helt hva jeg skal si om historien, men den er vel grei nok. Det kunne vært mer variasjon, men la gå. Challenge Tower derimot var svært morsomt, og jeg lo i en kamp med Scorpion vs Mileena. Hele kampen er fordi Mileena har laget en teddybjørn hun vil gi til Scorpion, men han nekter å ta imot den. Noe hun kommenterer gjennom hele kampen. Som ekstra bonus holder hun teddybjørnen i kampen også. Lenke til kommentar
Santar Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 (endret) Fikk endelig Kollectors Edition idag, so sweet! Utrolig flott steelbox cover på selve spillet og. Milevis finere enn det vanlige coveret. Er på challenge 130 and something nå, skulle bare ønske at spillet hadde en survival mode, noe alle slåssespill trenger synes jeg. Endret 28. april 2011 av Santar Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 28. april 2011 Forfatter Del Skrevet 28. april 2011 Survival kommer forhåpentligvis i DLC. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå