Nerowulf Skrevet 23. april 2011 Del Skrevet 23. april 2011 Noen som vet når Xbox 360'demoen kommer ut? Hvis den kommer ut i det hele tatt. Lenke til kommentar
BadFurDay Skrevet 23. april 2011 Del Skrevet 23. april 2011 Tror nok xbox for en gangs skyld har blitt nedprioritert i denne utgivelsen her. Ingen exclusive character eller no. Så jeg ville nok ikke håpet på en demo med det første. Når det er sagt så har jeg enda ikke fått tak i en kopi av dette spillet (som jeg har gledet meg til leeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeenge) Må nok vente til påsken er over på tirsdag for min del.... Lenke til kommentar
Allt í lagi Skrevet 23. april 2011 Del Skrevet 23. april 2011 Pussig sammentreff, men slåssespill selger jo generelt mye bedre på PS3. Lenke til kommentar
Mr. Pants Skrevet 23. april 2011 Del Skrevet 23. april 2011 Pussig sammentreff, men slåssespill selger jo generelt mye bedre på PS3. "Mye bedre" er en stor overdrivelse. Mortal Kombat, Street Fighter, Marvel VS. Capcom og BlazeBlue har alle sammenlignbare salgstall. Tekken 6 har solgt mye bedre på PS3, men der kan man argumentere for at fanbasen allerede hadde kjøpt seg PS3. Når det gjelder demoen og det eksklusive innholdet til Mortal Kombat 9 så er jeg ganske sikker på at Sony har vært ute og raslet med pengeposen. Tidligere i år gjorde de et poeng ut av at de ville ha eksklusivt innhold til multiplatformspill, så det hadde ikke vært overraskende i det hele tatt. Lenke til kommentar
Allt í lagi Skrevet 23. april 2011 Del Skrevet 23. april 2011 (endret) Pussig sammentreff, men slåssespill selger jo generelt mye bedre på PS3. "Mye bedre" er en stor overdrivelse. Mortal Kombat, Street Fighter, Marvel VS. Capcom og BlazeBlue har alle sammenlignbare salgstall. Tekken 6 har solgt mye bedre på PS3, men der kan man argumentere for at fanbasen allerede hadde kjøpt seg PS3. Når det gjelder demoen og det eksklusive innholdet til Mortal Kombat 9 så er jeg ganske sikker på at Sony har vært ute og raslet med pengeposen. Tidligere i år gjorde de et poeng ut av at de ville ha eksklusivt innhold til multiplatformspill, så det hadde ikke vært overraskende i det hele tatt. Sony har ingen pengepose å rasle med, så det argumentet er dødfødt. Sjekker man Vgchartz, vil man finne at SF4 og SSF4 har solgt rundt 3 millioner for PS3, med litt over 2 mill for 360. Forholdet(3/2) er likt angående Blazblue, mens Tekken har solgt rundt dobbelt så mye for PS3. Lurt å sjekke fakta før man slenger med tastaturfingrene, vet du Endret 23. april 2011 av Only Chaos Lenke til kommentar
Mr. Pants Skrevet 23. april 2011 Del Skrevet 23. april 2011 (endret) Sony har ingen pengepose å rasle med, så det argumentet er dødfødt. “We work very closely with our [third party] publishers, not necessarily to lock down games exclusively, but to lock up exclusive parts of games,” the brand manager explained http://www.vg247.com/2011/02/18/sony-platform-exclusives-are-limiting/ Du får tolke det som du vil. Selv nekter jeg å tro at tredjepartsutgiverne inngår slike avtaler fordi de ønsker å være snille med Sony. Edit: Sjekker man Vgchartz, vil man finne at SF4 og SSF4 har solgt rundt 3 millioner for PS3, med litt over 2 mill for 360. Forholdet(3/2) er likt angående Blazblue, mens Tekken har solgt rundt dobbelt så mye for PS3. Lurt å sjekke fakta før man slenger med tastaturfingrene, vet du Jeg sa sammenlignbare tall, ikke identiske. Jeg adresserte Tekken i den forrige posten min, så du kan ikke si at jeg overså salgstallene til spillet. Tekken har historisk sett vært en playstation-serie, og Tekken 5 DR ble lansert til PS3 lenge før Tekken 6 ble lansert. Og hvem vet? Dead or Alive 4 er en millionselger, så det er mulig at folk heller ville spille DoA istedenfor. Endret 23. april 2011 av Leflus Lenke til kommentar
Allt í lagi Skrevet 23. april 2011 Del Skrevet 23. april 2011 Sony har ingen pengepose å rasle med, så det argumentet er dødfødt. “We work very closely with our [third party] publishers, not necessarily to lock down games exclusively, but to lock up exclusive parts of games,” the brand manager explained http://www.vg247.com/2011/02/18/sony-platform-exclusives-are-limiting/ Du får tolke det som du vil. Selv nekter jeg å tro at tredjepartsutgiverne inngår slike avtaler fordi de ønsker å være snille med Sony. Vondt for deg, da. Dette sier seg selv at Sony ikke rasler med penger, men med "favors". For eksempel får Valve lov til å rasle med Steam på PS3, og da svarer Valve med å gi PS3 den beste versjonen av Portal 2, blant annet får man med PC-versjon av spillet. Samme med Mortal Kombat, Kratos er i skuddet og kan utvilsomt gjøre at MK selger noen ekstra kopier, derfor er det vinn-vinn for både Sony og NetherRealm Studios. Lenke til kommentar
Mr. Pants Skrevet 23. april 2011 Del Skrevet 23. april 2011 Vondt for deg, da. Dette sier seg selv at Sony ikke rasler med penger, men med "favors". Har du bevis for den påstanden? Portal 2 eksemplet er greit, men jeg kjøper ikke Mortal Kombat forklaringen. Dersom utvikleren virkelig ønsket seg flere salgstall ville de ha gjort demoen tilgjengelig på XBL også. Lenke til kommentar
Allt í lagi Skrevet 23. april 2011 Del Skrevet 23. april 2011 Vondt for deg, da. Dette sier seg selv at Sony ikke rasler med penger, men med "favors". Har du bevis for den påstanden? Portal 2 eksemplet er greit, men jeg kjøper ikke Mortal Kombat forklaringen. Dersom utvikleren virkelig ønsket seg flere salgstall ville de ha gjort demoen tilgjengelig på XBL også. Kanskje den ikke var klar, og utvikleren anså PS3 som deres beste kort uansett. Det er hardt arbeid å utvikle spill, og tid er ofte det en utvikler har minst av. I verste fall er det MS selv som har nektet på grunn av at Live skal være så sterilt som mulig. Konspirasjonsteorier styrer jeg unna i motsetning til deg, og det blir ekstra tåpelig når MS er den pengesterke parten. Lenke til kommentar
BadFurDay Skrevet 23. april 2011 Del Skrevet 23. april 2011 MK Exclusives - Her er forøvrig et intervju med noen kommentarer angående dette med exclusives til xbox. Lenke til kommentar
Allt í lagi Skrevet 23. april 2011 Del Skrevet 23. april 2011 MK Exclusives - Her er forøvrig et intervju med noen kommentarer angående dette med exclusives til xbox. Lukter vel på lang lei at MS har satt foten ned. Gears of War eies dessuten av Epic Games, og Master Chief passer ikke helt inn. Lenke til kommentar
Mr. Pants Skrevet 23. april 2011 Del Skrevet 23. april 2011 Kanskje den ikke var klar, og utvikleren anså PS3 som deres beste kort uansett. Det er hardt arbeid å utvikle spill, og tid er ofte det en utvikler har minst av. Demoen ble lansert den 9. mars. De har med andre ord hatt nok av tid til å lansere demoen på XBL. I verste fall er det MS selv som har nektet på grunn av at Live skal være så sterilt som mulig. Huh? Konspirasjonsteorier styrer jeg unna i motsetning til deg, og det blir ekstra tåpelig når MS er den pengesterke parten. Konspirasjonsteori? Pøh. Vi vet at: 1. Sony ønsker seg eksklusivt innhold til multiplatformspill 2. Mortal Kombat har en eksklusiv karakter og en (tids?)eksklusiv demo. 3. Utvikleren har av uspesifiserte grunner ikke inkludert en 360-eksklusiv karakter. Det er enten pga: a) at Microsoft sa nei b) at Sony inngikk en avtale med Warner Bros Jeg har ingen bevis for at de har betalt for avtalen, men det fins ingen bevis for at de ikke gjorde det heller. Det er uansett tydelig at Sony og WB har inngått en eller annen avtale. Det er for så vidt ingenting galt med det. Business er business. At MS har flere penger enn Sony betyr for øvrig ikke at Sony ikke kan ta frem pengehatten. P.S.: Om Epic lot Capcom få låne Marcus og Dom fra Gears of War har jeg vanskelig for å tro at de ikke ville ha latt Netherrealms gjøre det samme. Lenke til kommentar
Allt í lagi Skrevet 24. april 2011 Del Skrevet 24. april 2011 Sannsynligvis innebar Kratos-avtalen en tidseksklusiv demo. Microsoft viste neppe noen interesse for eksklusive figurer i det hele tatt. Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 24. april 2011 Del Skrevet 24. april 2011 Driver å spiller Storymode fortsatt, faen så lang den er.. Har delte meninger om at man er forskjellige folk, men det går greit. Full av småspark til seg selv og uhøytidelig humor, men det går igjennom i hele spillet. Pendler litt mellom story og challenge tower, har foreløpig tatt 100 challenges og er kommet til Kabal-delen av storymode.. Beste hittil: Challenge tower ¤86, faen som jeg lo. Du er Jade og møter Reptile: Reptile: The color of your outfit pleases me. Jade: Nothing about you is pleasing! Reptile: It is not easy being green. Lenke til kommentar
Mr. Pants Skrevet 25. april 2011 Del Skrevet 25. april 2011 Sannsynligvis innebar Kratos-avtalen en tidseksklusiv demo. Så Sony fikk enda en fordel fordi PS3-versjonen fikk en fordel? Det henger ikke på greip. Lenke til kommentar
Allt í lagi Skrevet 25. april 2011 Del Skrevet 25. april 2011 Sannsynligvis innebar Kratos-avtalen en tidseksklusiv demo. Så Sony fikk enda en fordel fordi PS3-versjonen fikk en fordel? Det henger ikke på greip. Det gjør det faktisk. Kratos kan trekke ekstra kjøpere. Lenke til kommentar
Santar Skrevet 25. april 2011 Del Skrevet 25. april 2011 I morgen bærer det innom Gamestop etter Kollectors Edition. Fikk låne vanlige versjonen av spillet over Påaske da KE ikke var kommet inn enda, ikke verst service. Lenke til kommentar
BadFurDay Skrevet 25. april 2011 Del Skrevet 25. april 2011 Jøss! Det var slett ikke værst! Skal selv inn og hente min vanlige utgave. Hadde forhåndsbestilt KE, men fikk like før påske en telefon fra dem om at det ikke var nok til meg :\ Lenke til kommentar
Santar Skrevet 25. april 2011 Del Skrevet 25. april 2011 Det var jo synd, du får trøste deg med at spillet er awesome uansett Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 26. april 2011 Del Skrevet 26. april 2011 Det er nesten ingen vits i å kjøpe slåsspill hvis man ikke skal spille online versus, og hvis man ikke betaler for XBL så kjøper man enten til PS3 eller ikkei det hele tatt, tenker jeg. I tillegg er mitt inntrykk at Xbox-brukerne overlapper mer med PC-brukerne mens PS3-brukerne i større grad er gamle konsollfans, der denne typen spill er en mye mer etablert sjanger. En typisk slåsspill-fan vil ha begynt med Street Fighter 2 og Mortal Kombat 2 på SNES, eventuelt Tekken på Playstation 1, og basert konsollkjøpene delvis på disse franchisene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå