Gå til innhold

Tråden for Mortal Kombat 9 / Mortal Kombat 2011

Anbefalte innlegg

Jeg er en stor fan av Mortal Kombat-serien, og da jeg så demoen til det nyeste var ute på PSN lastet jeg den selvsagt ned med en gang og satte i gang med å spille. Førsteinntrykket var veldig bra, og de fire karakterene (Scorpion, Sub-Zero, Mileena, Johnny Cage) er alle morsomme å spille med og minner veldig mye om de vi kjenner fra før. De to banene i demoen er også gamle kjenninger, så det er veldig mye som minner om de gode, gamle spillene.

Det jeg var mest bekymret for av selve gameplayet, da det har stinket helt siden MK4. Men denne gangen er det en helt ny motor og 3D-grafikk låst på en 2D akse, så det føles mer som et vanlig slossespill som Street Fighter og Tekken enn de nyere MK-spillene. Jeg har ikke fått sett noe Fatality ennå, men jeg fikk derimot se ett og annet X-Ray Move. Det var svært brutalt, for å si det mildt. Gleder meg til fullversjonen. :D

Noen andre som har prøvd demoen og gleder seg?

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enig, det er bare å se Mortal Kombat vende tilbake til røttene og levere noe som faktisk er spillbart. Men kunne klart meg uten Kratos. Jeg foretrekker at de holder seg til MK-karakterer, og slutter å blande inn alt mulig annet tull. Men heldgivis er Kratos kun i VS og har ikke noe historie.

Lenke til kommentar

Hallo

Har demoen, spilt i 2 dager nå. Har en arcade stick som eg kjøpte til Tekken 6, men pga skole ble det lite Tekken spilling.

MK9 er mye morsommere enn Tekken 6, da eg følte Tekken var litt tregt. Godt mulig Tekken har mer dybde (kanskje tidlig å si nå), men når eg gikk inn på Tekken forum, var det som å studere noe hinsides avansert noe. Føler MK9 er mer vennlig der, men for all del, eg sliter noe sabla å spille MK9.

Eksempel, eg skal utføre denne komboen med Mileena [u4, U4, F3, 1+2, roll, F3, 1+2, xray ] som gir

. Altså, det ser så lett ut, men eg sliter utrolig med å få dette til. Timingen på å utføre dette er svært liten, man må virkelig utføre ting til riktig tid.

Nå skal det sies at i den nye MK9 versjonen, så blir kombos nerfet, slik at det ikke skal være mulig å dø så fort. Greit nok for min del egentlig.

Synes MK9 gir noe friskt noe i slossespill. Tekken og Street fighter er ganske tamt spør du meg. Eg liker blod, eg liker å se bein knekke, og eg liker humor og den gode atmosfæren MK9 byr på. Det som er bra, er at gameplayet er faktisk veldig bra. Det føles deilig å spille, man gjør kjappe ting. Mange tror MK9 kommer til å bli legendarisk slik som sine forgjengre.

Bare å vente å se, men eg koser meg hvertfall.

Noen flere linker som kan gi mer inspirasjon

Topp spiller koser seg med Mileena

Ja det kan se lett ut, men dette er ikke hverdagskost, ikke tro alle klarer dette

Altså denne guiden viser hvordan du lager dine egne kombos i MK9, og litt om hvordan folk bruker notasjon (slik notasjon som eg gjorde over)

Resten av delene finner du i related, er 4 deler.

Håper dere koser dere med MK9 i påsken, er sabla morsomt, men det krever vanvittig tålmodighet. Har spilt instrument, og MK9 krever helt lik tålmodighet, om ikke litt til. Jonny Cage sies å være en grei karakter å starte med, Mileena er ganske vanskelig og strikt. Scorpion er vel elsket av alle.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke satt meg inn i de verste komboene til karakterene, men ser demoen som oppvarming til fullversjonen og tar det med ro. Men jeg har spilt en god del MK før, og jeg likte at en rekke triks fra de gamle fortsatt er med. Det gjør at jeg lett kunne fyre av det spydet til Scorpion (selvsagt med "Get over here!"), kastet sai'er med Mileena, teleporterte med begge to og så videre. Har ikke spilt med Sub-Zero eller Johnny Cage i demoen, men skal prøve dem i dag. Men etter det jeg har sett fra AIen har de også mange kjente knep. Inkludert nøtteknekkeren til Johnny Cage. :p

Men selv om demoen lovet veldig bra tviler jeg på at Mortal Kombat blir "legendarisk", som du sier. Det første spillet var greit nok, men det var for primitivt til å ta av. Det var ikke før i Mortal Kombat 2 vi fikk et spill det var morsomt å spille, og det var her vi fikk Stage Fatality og alt det der. Serien tok virkelig av i Mortal Kombat 3, noe som resulterte i både Mortal Kombat Trilogy og Ultimate Mortal Kombat 3. (det kunne like gjerne hett Super Mortal Kombat 3 Turbo.) :p MK4 var rimelig upopulært og dårlig, og da serien ble "gjenfødt" i 3D i Deadly Alliance var de fleste enige i at de kunne ha latt være å bry seg. Deception var morsomt nok, men ikke det helt store. Armageddon lovet veldig mye uten egentlig å holde noe som helst, og serien burde ha vært død. Det var den også, men kom med en liten dødskramp kalt Mortal Kombat vs DC Universe. Og der satte man punktum for en serie som varte alt for lenge. Så hva mener du med legendarisk? :p

Når det er sagt har det nye Mortal Kombat nye utviklere, ny motor og er mer en reboot en oppfølger, så jeg har stor tro på det etter å ha spilt demoen en stund. Det spørs bare hvor morsomt det er over tid. Det er grenser for hvor mange ganger det er morsomt å kappe en fyr i to eller dytte ham foran en bil. :p

Lenke til kommentar

Jeg har vært MK-fan siden MK1 sjokkerte shaiten ut av meg i den lokale spillehallen for..ahemm..noen år siden. Har MK9 liggende i bilen nå og skal kose meg villt i påsken. Har prøvd demoen, og de videoene som nå ligger ute på Gametrailers er nok til å overbevise meg om at dette kan være GOTY-utfordrer..

Lenke til kommentar

Ble overrasket over full pott fra Giant Bomb til MK. Men det virker som om det blir MK og Portal 2 i påsken, OF: Red River får bli når det dumper i billigbøtta ^^

Du tuller ? Jeff har da gjort det ganske klart at han er MK fanboy deluxe :p Ikke det at det betyr at spillet ikke når opp til karakteren, men han ville nok lett gitt det full pott så lenge det var forholdsvis bra.

Lenke til kommentar

Ble overrasket over full pott fra Giant Bomb til MK. Men det virker som om det blir MK og Portal 2 i påsken, OF: Red River får bli når det dumper i billigbøtta ^^

Du tuller ? Jeff har da gjort det ganske klart at han er MK fanboy deluxe :p Ikke det at det betyr at spillet ikke når opp til karakteren, men han ville nok lett gitt det full pott så lenge det var forholdsvis bra.

Hehe, nei, jeg tuller ikke. Har ikke noe forhold til Giantbomb, kunne like gjerne har skrevet at jeg ble overrasket at spillet fikk full pott av noe som helst nettsted av en viss størrelse :-P

Lenke til kommentar

Noen som følger med på Mortal Kombat: Legacy web-serien? De to første episodene er ute allerede og kan finnes på youtube. Jeg likte dem så langt, men den andre episoden er for kort. Den første er på 12 minutter, mens den andre er bare på rundt 7 minutter (pluss recap osv). Men med ti episoder til på rundt ti minutter hver er det godt over vanlig filmlengde som gjenstår. Er litt skeptisk til hun som spiller Sonya (Jeri Ryan, fra blandt annet Star Trek Voyager), men ellers er det brukbar kvalitet på folkene. Effektene var overraskende... blodige. :p

Lenke til kommentar

Kan nesten ikke tro at MK faktisk har hentet seg inn igjen, men alle anmeldelsene tyder på det. Dette blir nok det første MK jeg kjøper siden MKIII, dog har jeg ingen illusjoner om at vi vil gjenoppleve gullalderen da MKII var stort og vennepraten gikk i skjulte fatalities og hvem som hadde funnet Noob Saibot.

Lenke til kommentar

Æsj, kollectors edition som jeg bestilte fra cdon var ikke sendt i går. Så jeg avbestilte og satset på at de lokale expert og elkjøp (er hjemme fra oslo i påskeferien) skulle få dem inn. Meeeen det var vel for mye å håpe på... Så da blir det å kose seg med demoen frem til tirsdag for min del :(

Lenke til kommentar

Kan nesten ikke tro at MK faktisk har hentet seg inn igjen, men alle anmeldelsene tyder på det. Dette blir nok det første MK jeg kjøper siden MKIII, dog har jeg ingen illusjoner om at vi vil gjenoppleve gullalderen da MKII var stort og vennepraten gikk i skjulte fatalities og hvem som hadde funnet Noob Saibot.

Tja, Mortal Kombat er en stor franchise, og de vanlige utviklerne gikk jo konkurs. Tomb Raider gikk jo gradvis til helvete og hoppet over kanten med Angel of Darkness, men da de byttet uviklere gav de oss de beste Tomb Raider-spillene siden de to, tre første. ;)

Lenke til kommentar

Jeg har kost meg masse mede spillet, og det er mye dypere enn jeg først trodde/hadde håpet på. Litt cheesy dialog her og der, men jeg synes sånt sklir rett inn i MK-universet. Johnny Cage er kongen av one-liners og sjekkereplikker lol.

Har fått sett noen nye fatalities som jeg ikke skal røpe her, men fy faen så forseggjorte noen av dem er. Dette er en klasse opp, mens andre er litt mer tullete. Liker dette og hadde spilt det nå hadde det ikke vært for at dama vil jeg skal bake kake. Skriver dette mens jeg visper 4 egg med sukker for å lage eggedosis.

Lenke til kommentar

Spilt gjennom litt over halvparten av historien og må si jeg storkoser meg =) Kan lett se for meg at jeg kommer til å spille den flere ganger. Forhåpentligvis så har den en form for new game+ med høyere vanskelighetsgrad etc. Elsker kombosystemet, men er godt mulig det bare er fordi jeg ikke er noen fighting-game veteran. Er lissom en mellomting mellom mashing og nøyaktighet, men det beste er at det er logisk. SSF4 for eksempel hadde altfor mye "fiktive" begrensnigner. Har finni noen ganske fine combo-chains, men de er absolutt ikke lette å dra fram midt i en kamp :p Største problemet mitt akkurat nå er at jeg begynner å få NES-tommel. Skulle hatt en kontroller som faktisk har en god D-pad.

Endret av Ares_InnleggNO
Lenke til kommentar

Dette var jo ganske artig. Kudos til Boon og gjengen for å gå back in time. Kung Lao hadde den sykeste fatalityen - bruker hatten som kappsag og drar motstanderen gjennom skrittet og opp. :green:

Spillet kan forøvrig kjøpes billig hos Amazon.co.uk. Blir ca. 300 kr med frakt og moms inkl.

Slår i allefall Tekken i støvlene, men Tekken har ikke levert siden Tag på Playstation 2. :thumbdown: Ser ut til at det snur seg med Tekken Tag 2.

Lenke til kommentar

Har likt denne serien siden starten og har ventet på dette spillet i lange tider.

Må si det skuffer ikke, igjennom story mode nå (lurer på hvor de tar storyen herfra), driver å racker up challenges på challenge tower.

Digger den solide feelingen i slåssingen, det er noe MK har hatt helt siden de gikk 3d, den gode trøkken i slag og spark. Viktig i slåssespill det.

Morsomt å sette sammen combos og greier, ikke så vrien timing som i SF4, heldigvis for min del hehe.

Savner en survival mode da, alle slåssespill skulle hatt det.

Endret av Santar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...