Gå til innhold

Déjà vu Windows Update


Anbefalte innlegg

Har fått et lite problem som jeg ikke har vært borti før, og som jeg ikke helt klarer å finne løsning på.

Problemet gjelder en Windows oppdatering, nærmere bestemt: Sikkerhetsoppdatering for Microsoft .NET Framework 4 (KB2446708)

Problemet er som følger at denne oppdateringen går i en evig loop. Jeg får beskjed om at Installasjonsstatus er Vellykket, men likevell går det noen sekunder før jeg får det lille ikonet nede i hjørnet som varsler meg at en oppdatering er klar. Når jeg så åpner Windows Update, viser det seg at det er oppdateringen (KB2446708), som jeg for 10 sekunder siden allerede hadde lastet ned og installert er klar for nedlasting. Slik forsetter dette uten stop.

 

så ganske kort og presis: er et noen her som har gode råd som eventuelt kan føre til at jeg blir kvitt dette irritasjonsmomentet?

På forhånd takk for gode tips og svar.

 

Legger ved et videoklipp som visuelt viser problemet.

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Litt gammel tråd dette her, men svarer allikevel siden kanskje andre kan få problemet eller ts ikke har løst det ennå.

 

1. Åpne Kontrollpanel, klikk på Programmer og funskjoner

2. Finn: Microsoft.Net Framework 4 Client Profile

3. Høyreklikk på denne og velg avinstaller/endre

4. Velg så å reparere

5. Forsøk å kjør Windows Update på nytt.

 

Dette pleier i de aller fleste tilfeller å løse problemet.

 

Dersom det ikke hjelper kan man forsøke å kjøre .Net Framework Clean Up Tool. Finner den enkelt med et raskt søk på Google.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...