Clint Skrevet 24. juli 2003 Del Skrevet 24. juli 2003 Hei! Har nettopp kjøpt Z-680, og er veldig fornøyd med settet. Har for tiden bare et rimelig 4.1 lydkort på maskinen min, og det må jeg snart gjøre noe med... Har planer om å kjøpe nytt HK, Asus A7N8X deluxe, så jeg gidder ikke å kjøpe nytt eksternt lydkort nå. Jeg bruker digital coaxial fra DVD til Z-680, så da har jeg bare en digital inngang igjen på Z-680 contolpoden, nemlig optisk. Er det optisk ut på Asus hk'et?(Ser det er SPDIF ut, er det det samme?). Dersom jeg bruker den orange/grønne/svarte kabelen mellom Asus HK og Z-680(hva kalles den kabelen?), vil jeg da kunne få full surround på systemet mitt(DD/DTS/THX osv?). Gjør meg klokere er dere snille! Lenke til kommentar
FooKer Skrevet 24. juli 2003 Del Skrevet 24. juli 2003 SPDIF er digital, og du har den på Asus hk, Om du kjøper Abit sitt får du med optisk utgang, og kortet er mer overklokkingsvennlig. Om du bruker kabelen med 3 plugger er det analog lyd, og du får ikke DTS lyd osv. (Har også problemer med å få skikkelig 5.1 lyd, får ikke med sendterhøytaleren) Du bør definitivt bruke SPDIF/optisk med 680 settet. Lenke til kommentar
veggiss Skrevet 24. juli 2003 Del Skrevet 24. juli 2003 jeg vet ikke hvordan det er på a7n8x, men på abit nf7-s v 2.0 så får du hvertfall optisk ut. abit kortet er billigere og bedre også :] Lenke til kommentar
Clint Skrevet 24. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2003 Takker så mye for bra svar så langt!! Da må det kanskje bli Abit på meg da...Kunne godt tenkt meg en optisk utgang på HK... Men jeg liker ikke at det har chipsetvifte. Har akkurat satt inn Zalman heatpipe (ZM80A-HP) på på VGA-kortet mitt for å bli kvitt litt lyd. Kan jo alltids sette på en kjøleribbe på NB, men da ryker jo garantien. Og har ikke ABIT en del dårligere layout på div kontakter? SPDIF: Er det en kabel med samme dimensjon som coaxial, og som man da bruker på/i COAX inngangen eller? Eller er jeg som jeg tror, helt ute på bærtur? Lenke til kommentar
Odd Logic Skrevet 18. september 2003 Del Skrevet 18. september 2003 Om du bruker kabelen med 3 plugger er det analog lyd, og du får ikke DTS lyd osv. (Har også problemer med å få skikkelig 5.1 lyd, får ikke med sendterhøytaleren) Kjøpte nylig samme høyttaler-system, jeg bruker PowerDVD 4 og hadde heller ikke lyd i senterhøyttaleren. Fikset dette ved å gå på Instillinger -> lydinstillinger -> Avansert- > Diverse og så klikke på "Stille Omgivelser. Opplev full dynamikk med Dolby Digital". Dersom jeg bruker den orange/grønne/svarte kabelen mellom Asus HK og Z-680(hva kalles den kabelen?), vil jeg da kunne få full surround på systemet mitt(DD/DTS/THX osv?). Ja Fornøyd med høyttalerne så langt, men de egner seg overhodet ikke til å høre på lav musikk. Når jeg skrur opp lyden livner de derimot virkelig til Lenke til kommentar
cdrom Skrevet 20. september 2003 Del Skrevet 20. september 2003 SPDIF er digital, og du har den på Asus hk, Om du kjøper Abit sitt får du med optisk utgang, og kortet er mer overklokkingsvennlig. Om du bruker kabelen med 3 plugger er det analog lyd, og du får ikke DTS lyd osv. (Har også problemer med å få skikkelig 5.1 lyd, får ikke med sendterhøytaleren) Du bør definitivt bruke SPDIF/optisk med 680 settet. Javel? Jeg ville anbefalt coax til den tingen du bruker mest av pc eller dvd. Coax har best lydkvalitet. Hvis du bruker pcn mest, ville jeg anbefale Asus a7n8x-dlx, og bruke coaxial utgangen på denne. Da får du heller koble dvd-->z680 med en optisk kabel. Når det gjelder SPDIF, er dette et overføringsprogram til overføring av lyd Digitalt. SPDIF brukes både i optisk og coaxial kabel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå