iChristian Skrevet 25. april 2011 Del Skrevet 25. april 2011 Bruken minker ikke på grunn av prisen Hmmm, det virker ikke som amerikanerne er helt enig med deg. Ut i fra nyhetsrapportene om høye bensinpriser i USA for rundt et år siden... Lenke til kommentar
Reg2000 Skrevet 25. april 2011 Del Skrevet 25. april 2011 I bunn av all denne argumentasjonen deres, så ligger det jo for meg skjulte yttringer om at bil, det er noe som kun er miljøfarlig og unødvendig, dermed null sympati og videre forklaringer, for slik er det bare tydeligvis. Hvor tar du det fra? Løse luften? Jeg kjører forøvrig bil til jobben hver dag. Dette beviser også at du ikke kan være så veldig gammel, ettersom det ikke er så altfor lenge siden bil ble ekstremt dyrt. Du mener at de som ble født og oppvokst med bil og har en enorm interesse for dette, som har utdannet seg og arbeider med dette for å dekke livsoppholdet, bare kan "takke seg selv"? Altså ettersom de i hensyn til dine meninger går MOT hva sammfunnet skal akseptere? Å arbeide med bil gjør ikke at bilen koster mer enn å jobbe et annet sted. Ikke har det blitt spesielt mye dyrere heller. Er du spesielt mye eldre enn meg har du opplevd en stor forbedring i levekår/personlig økonomi i Norge. Det er ikke bil som utgjør noen trussel mot miljøet. Hvor mye olje og drivstoff tror du går med til å drifte de titalls krigene som pågår til enhver tid? Hvor mye drivstoff bruker store tankskip og fly? Det er heller ikke mangel på olje her i verden, men ja, det er på tide å tenke alternativt, men der er vi ikke enda og det spørsmålet er ikke relevant før en 100 års tid frem. Irrelevant argumentasjon. Hvorfor kan ikke jeg være slem når noen andre er slemmere? Hvor lang tid vi har med olje som primært drivstoff er det vanskelig å anslå, men tviler på at vi har 100 år igjen spesielt med tanke på veksten i bl.a kina. Dere er absolutt ikke intressert i å se betydningen av et individuellt fremkomstmiddel, det er for meg helt uforståelig at dere kan tro at verden vil fungere uten det. Hvor tar du det fra? Løse luften? Dermed er det helt nødvendig at man kommer opp med brukbare alternativer som eventuellt fjerner de negative sidene det nå måtte være med bensin eller diesel. Bruken minker ikke på grunn av prisen, det skaper bare problemer for de som ikke har noe valg. Pris er selvsagt det viktigste virkemiddel for å kunne få til en endring i forbruk og gjøre eventuelle nye former for drivstoff konkurransedyktige. Lenke til kommentar
Gutten fra eventyret Skrevet 25. april 2011 Del Skrevet 25. april 2011 (endret) Snart må alle skaffe seg en slik som et resultat av at folk må sette fra seg bilen, men forvent da at regjeringen innfører sertifisering for bruk av denne type farlig redskap.. og at du må stå på venteliste noen år før du får tillatelse til å eie et eksemplar. Regjeringen godtar heller ikke at du benytter hjemmedyrket mat til å få fremdrift på dette apparatet om det ikke er brukt godkjente insektsmiddel og frø fra utvalgte produsenter. Om du ikke godtar disse retningslinjene så er du en terrorist. Endret 25. april 2011 av Gutten fra eventyret 2 Lenke til kommentar
NicolasDarvas Skrevet 25. april 2011 Del Skrevet 25. april 2011 Se HELE prosessen for og få en liter bensin du. Hundretusenvis av arbeidsplasser og enorme inntekter for et flere titalls stater? @Reg2000: "Hvor tar du det fra? Løse luften?" - Ja, det er fint det. Når du ikke ser hva jeg skriver og kommer med kommentarer som nevnt over to ganger i tillegg til at "Å jobbe med bil gjør ikke at det koster mer enn å jobbe et annet sted", så kan jeg ikke tolke det noe annet enn at du ikke forstår hva jeg prater om, og da orker ikke jeg å forklare meg flere ganger enn jeg allerede har gjort. Det er ditt problem og ikke mitt, men du kan lese det jeg har skrevet på nytt og tenke samtidig. Forøvrig tar jeg det personlig at du snakker til meg som en idiot når jeg tydelig har skrevet på et litt høyere nivå enn de korttenkte og overfladiske kommentarene du kommer med. Lenke til kommentar
NicolasDarvas Skrevet 25. april 2011 Del Skrevet 25. april 2011 Se HELE prosessen for og få en liter bensin du. Hundretusenvis av arbeidsplasser og enorme inntekter for et flere titalls stater? @Reg2000: "Hvor tar du det fra? Løse luften?" - Ja, det er fint det. Når du ikke ser hva jeg skriver og kommer med kommentarer som nevnt over to ganger i tillegg til at "Å jobbe med bil gjør ikke at det koster mer enn å jobbe et annet sted", så kan jeg ikke tolke det noe annet enn at du ikke forstår hva jeg prater om, og da orker ikke jeg å forklare meg flere ganger enn jeg allerede har gjort. Det er ditt problem og ikke mitt, men du kan lese det jeg har skrevet på nytt og tenke samtidig. Forøvrig tar jeg det personlig at du snakker til meg som en idiot når jeg tydelig har skrevet på et litt høyere nivå enn de korttenkte og overfladiske kommentarene du kommer med. 1 Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 25. april 2011 Del Skrevet 25. april 2011 (endret) Det er jo det jeg har sagt om reg2000 i hele tråden. Han evner ikke å argumentere for noe - han bare sleiver avgårde noen påstander - gjerne da også i den grad at han legger ord i munnen på deg, som han ikke har forutsetninger til å mene noe om i det hele tatt. Det nytter ikke å diskutere med folk som til enhver tid oppkonstruerer sin egen virkelighet. Personer som dette, som er minimalt begrenset av virkeligheten, tilpasser de fakta til egne behov. Endret 25. april 2011 av Rayline TWB 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå