Rayline TWB Skrevet 24. april 2011 Del Skrevet 24. april 2011 Dere famler i blinde gutter. Prøv nå å komme opp med en løsning som passer for alle - for vi er jo like alle sammen ikke sant. Har like forutsetninger, like behov, like familiesituasjoner, bor på samme sted alle sammen osv. Det dere driver på med er at dere befinner dere i deres eget lille La-la-land, i deres egen rosarød boble, og tror at alt er akkurat for andre som for dere selv. Prøv å løft nesa litt over egen navlestreng, så blir dere litt klokere etterhvert dere også. 1 Lenke til kommentar
Hyd Skrevet 24. april 2011 Del Skrevet 24. april 2011 Det er vel strengt tatt de som klager som skal komme opp med en løsning. De som har det bra vil aldri bruke energi på og løse problemene til andre, med mindre det vanker penger for jobben Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 24. april 2011 Del Skrevet 24. april 2011 Sagt i riktig narsissist- ånd - som vanlig. 2 Lenke til kommentar
Hyd Skrevet 24. april 2011 Del Skrevet 24. april 2011 (endret) Vi kan alle være litt narsissist av og til, noen kroniske også. Men er det ikke slik, vi kan aldri få i pose og sekk. Og skal man klage over noe, som i dette tilfellet er høy bensinpris. Kom med forslag, har fulgt med på tråden, men kan ikke huske noen ordentlige forslag som kan fikse de høye drivstoffprisene? kjører du 35000km i året og syns drivstoffprisene er så ille, hvorfor ikke flytte dit jobbene er? Tilpasse seg rett og slett, slik alle må.. Vi kan ikke få alt servert gratis. Endret 24. april 2011 av Hyd Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 24. april 2011 Del Skrevet 24. april 2011 (endret) Men Herre Jesus da mann, ser du ikke at jeg allerede har en jobb da?! Og jeg har en jobb som jeg trives i, og som er innenfor akseptabel pendlerdistanse. Men det betyr ikke at jeg dermed synes bensinprisene i landet her er flotte. Og - bensinprisene blir ikke noe lavere fordi jeg flytter. Det er fullt ut mulig å ha andre bensinpriser enn de vi har p.t. i dette landet. Det trengs kun politisk vilje, men den viljen er ikke tilstede blandt de som styrer skuta idag. De har forlengst bestemt seg at alt som har med bil å gjøre skal være dyrt, alt fra veiagift/årsavgift, sikkerhetsutstyr, bensin/diesel osv. Og det motiveres ved at de ser på dette som en skikkelig bidragsyter for å få inn midler til staten i form av agifter - altså en gedigen melkeku. Det eneste vi får gjort med det, foruten å sloss med gutter som dere, som hopper på enhver mulighet til å forfekte et populistisk syn på at alt er så enkelt og ukomplisert, er å velge bort de tullingene som sitter ved makten idag - og håpe på at de som kommer inn i stedet har med seg et annet tankesett. Jeg mener helt klart at alle skal være like for loven i dette landet, og det medfører blandt annet at ja, jeg mener absolutt at alle i Norge skal kunne ha bredbåndstilgang uansett hvor de bor, samme med mobiltelefondekning, bensinsprisene skal være like i Sandefjord og Kirkenes. Strømprisene skal være de samme i Bergen som i Kautokeino. Det kan ikke være slik at alle skal bo i byten. Skal vi ikke ha bønder da? Og hva med det der fjaset om at man må sikre seg en utdannelse som gir rikelig med jobbtilbud, og av en slik art at de også er rikelig betalt? Skal det ikke være rom for annet enn leger, ingeniører, advokater i dette landet da? Skal vi ikke ha renholdsarbeidere, som faktisk plukker opp dritten etter oss for en luselønn, omsorgsarbeidere som tar vare på syke og gamle til en forholdsvis beskjeden lønn, gatefeiere, vaskehjelp, snekkere, grøftearbeidere, anleggsarbeidere, feiere osv. Er det ikke plass for slike siden de har satset på en annen arbeidskarriere enn de som får virkelig gode lønninger? Skal det være slik i dette landet at folk må kjøres 30 mil for å føde, eller 30 mil med hjerteinfarkt? hvis dere mener at det skal være slik, så er det jo ikke bruk for mer enn 4 sykehus i hele landet. Endret 24. april 2011 av Rayline TWB 1 Lenke til kommentar
Hyd Skrevet 24. april 2011 Del Skrevet 24. april 2011 Jeg har ikke sagt du ikke har jobb. Jeg snakket om et forslag som gikk ut på og flytte dit jobbene er, ikke langt ut på vidda slik at du må kjøre 35000km i året. Med andre ord, flytt nærmere denne jobben du liker så godt, kutt forbruket til 1/12 slik som resten av folk gjør. Er du for glad i og bo langt på vidda så må du jo ta kostnaden av det da.. Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 24. april 2011 Del Skrevet 24. april 2011 (endret) Jeg har ikke sagt du ikke har jobb. Jeg snakket om et forslag som gikk ut på og flytte dit jobbene er, ikke langt ut på vidda slik at du må kjøre 35000km i året. Med andre ord, flytt nærmere denne jobben du liker så godt, kutt forbruket til 1/12 slik som resten av folk gjør. Er du for glad i og bo langt på vidda så må du jo ta kostnaden av det da.. Du drar slutninger som du overhodet ikke har forutsetninger for å mene noe som helst om. Jeg bor for det første ikke langt ut på vidda - jeg bor faktisk i en by med 20.000 innbyggere. Og hvem har sagt at 35000 km representerer kun pendlingen? Jeg sa at jeg kjørte dette tilsammen. Hva faen vet du om min kjøring? For alt du vet, så kanskje jeg har en selgerstilling på jobben. Da krever jo arbeidsgiver at jeg faktisk bruker bilen i jobbkjøring. Har det i det hele tatt slått deg at det kunne være tilfellet? Jeg kan ikke flytte nærmere jobben av den grunn at da havner jeg i en annen kommune, og dermed faller vårt meget gode tilbud til gutten vår bort. Hvis du hadde hatt den minste peiling på hva det innebærer å ha en slik familiesituasjon (eller at det finnes noen som i det hele tatt har en annerledes situasjon enn deg selv), der du er avhengig av at ungene dine har spesialtilpassede opplegg og tilbud hver dag, så hadde du kanskje skjønt litt mer du også. Men neida, for all del - kjør rett frem du, uten å se deg hverken til venstre eller høyre, så ser du nok etterhvert hvor du ender opp hen. Du burde egentlig bare holde kjeft for du har i hele tråden vist alle at du har overhodet ikke evne til å skjønne annet enn det du selv sier. Skaff deg litt livserfaring og kunnskap før du "ranter" avgårde. Endret 24. april 2011 av Rayline TWB 2 Lenke til kommentar
Reg2000 Skrevet 24. april 2011 Del Skrevet 24. april 2011 (endret) For alt du vet, så kanskje jeg har en selgerstilling på jobben. Da krever jo arbeidsgiver at jeg faktisk bruker bilen i jobbkjøring. Har det i det hele tatt slått deg at det kunne være tilfellet? Har du en jobb som krever mye kjøring får du betalt for det av jobben på ett eller annet vis. Du får jo også skattefradrag når du har lang reisevei. Jeg kan ikke flytte nærmere jobben av den grunn at da havner jeg i en annen kommune, og derme d faller vårt meget gode tilbud til gutten vår bort. Hvis du hadde hatt den minste peiling på hva det innebærer å ha en slik familiesituasjon (eller at det finnes noen som i det hele tatt har en annerledes situasjon enn deg selv), der du er avhengig av at ungene dine har spesialtilpassede opplegg og tilbud hver dag, så hadde du kanskje skjønt litt mer du også. Men neida, for all del - kjør rett frem du, uten å se deg hverken til venstre eller høyre, så ser du nok etterhvert hvor du ender opp hen. Kan ikke tenke meg at det ikke er mulig å få det samme i Oslo/akershus der, som du selv sier, jobbene er. Endret 24. april 2011 av Reg2000 Lenke til kommentar
Dux ducis Skrevet 24. april 2011 Del Skrevet 24. april 2011 De som driver med bil som hobby har i hvert fall ikke noe de skulle ha sagt på bensinprisen. Det er ingen menneskerett å ha en av verdens dyreste hobbyer. Spill fotball eller data hvis dere ikke har råd til å drive med bil. Alle burde strengt tatt ikke ha råd til å drive med bil som hobby. Vi konsumerer altfor mye i vesten, og vår levestandard er latterlig høy sammenlignet med andre. Kanskje så høy at den ikke er bærekraftig? Jeg tror dessverre vi er nødt til å innse at å sentralisere ting til en viss grad er nødvendig for å opprettholde et godt tilbud. Det kan mao. være lurt å bosette seg sånn at man ikke har 1 times vei til nærmeste lege. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 24. april 2011 Del Skrevet 24. april 2011 (endret) Så du mener at om jeg har er intresert i bil, så må jeg bare drite i det for at staten vil ha penger? Om du hadde vært intresert i data, hadde du latt dette gå forbi deg om du fikk beskjed om at alle internettleverandører dobblet prisen? Endret 24. april 2011 av Complexity Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 24. april 2011 Del Skrevet 24. april 2011 (endret) Jeg kan ikke flytte nærmere jobben av den grunn at da havner jeg i en annen kommune, og derme d faller vårt meget gode tilbud til gutten vår bort. Hvis du hadde hatt den minste peiling på hva det innebærer å ha en slik familiesituasjon (eller at det finnes noen som i det hele tatt har en annerledes situasjon enn deg selv), der du er avhengig av at ungene dine har spesialtilpassede opplegg og tilbud hver dag, så hadde du kanskje skjønt litt mer du også. Men neida, for all del - kjør rett frem du, uten å se deg hverken til venstre eller høyre, så ser du nok etterhvert hvor du ender opp hen. Kan ikke tenke meg at det ikke er mulig å få det samme i Oslo/akershus der, som du selv sier, jobbene er. Og det der vet du sikkert jævli mye om, ikke sant??! Du som tror at alt er likt for alle..... Endret 24. april 2011 av Rayline TWB 1 Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 24. april 2011 Del Skrevet 24. april 2011 (endret) Jeg tror dessverre vi er nødt til å innse at å sentralisere ting til en viss grad er nødvendig for å opprettholde et godt tilbud. Det kan mao. være lurt å bosette seg sånn at man ikke har 1 times vei til nærmeste lege. For noe forbanna vås. Med velgere som deg, så vil det vel kanskje bli slik ja. I dette landet, som faktisk er et av verdens rikeste land, så skal det ikke være behov for at alle må bosette seg innen 1 times kjøring fra et sykehus nei - og det vil heller ikke være mulig å få til. Men det faktum skjønner sikkert ikke du...... Endret 24. april 2011 av Rayline TWB 1 Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 24. april 2011 Del Skrevet 24. april 2011 Og det der vet du sikkert jævli mye om, ikke sant??! Du som tror at alt er likt for alle..... Nei, men det finnes gode "shopping-kommuner" i Akershus også, ut i fra at man har forskjellige tilbud til slike utsatte grupper i de forskjellige kommunene. Sånn på generelt grunnlag. Lenke til kommentar
Dux ducis Skrevet 24. april 2011 Del Skrevet 24. april 2011 (endret) Jeg tror dessverre vi er nødt til å innse at å sentralisere ting til en viss grad er nødvendig for å opprettholde et godt tilbud. Det kan mao. være lurt å bosette seg sånn at man ikke har 1 times vei til nærmeste lege. For noe forbanna vås. Med velgere som deg, så vil det vel kanskje bli slik ja. I dette landet, som faktisk er et av verdens rikeste land, så skal det ikke være behov for at alle må bosette seg innen 1 times kjøring fra et sykehus nei - og det vil heller ikke være mulig å få til. Men det faktum skjønner sikkert ikke du...... Jeg finner det urettferdig at en del av befolkningen skal betale for at en annen del av befolkningen skal få bosette seg langt ute i skogen. Folk spør seg hvorfor et av verdens rikeste land ikke har perfekt helsevesen, men da glemmer de at vi er et av verdens mest langstrekte land. Jeg mener ikke at alle skal bo i byer, men faktum er at det er dyrt å tilby alle velferdsgodene over hele landet. Det handler ikke bare om penger heller, for det er tydeligvis ikke en enkel sak å få samlet en god stab på distriktssykehusene. Ikke misforstå meg, for jeg mener ikke at vi skal legge ned alle sykehus som ikke ligger i byer. Dette er en komplisert sak, og det finnes mange mindre løsninger som vil være gangbare helt ytterst i bygdene, vil jeg tro. Complexity: du tok tydeligvis ikke dette med menneskerett og en av verdens dyreste hobbyer. Det kommer ikke til å skje at ISP-ene tar så ekstremt høy pris heller. EDIT: Ikke glem at avgifter (som drivstoffavgiftene) er med på å muliggjøre at dere kan bo hvor dere vil, samt å tilby en rekke velferdsgoder! Endret 24. april 2011 av Dux ducis Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 25. april 2011 Del Skrevet 25. april 2011 Tingen i denne saken er at R-TWB har (i praksis) bedrevet velferds-shopping. For personer med spesielle behov så er det stor variasjon mellom hva de forskjellige kommunene tilbyr. Derfor er det ikke bare-bare å flytte. selv om man nok også kan finne tilsvarende tilbud i andre kommuner i andre fylker. Lenke til kommentar
NicolasDarvas Skrevet 25. april 2011 Del Skrevet 25. april 2011 De som driver med bil som hobby har i hvert fall ikke noe de skulle ha sagt på bensinprisen. Det er ingen menneskerett å ha en av verdens dyreste hobbyer. Spill fotball eller data hvis dere ikke har råd til å drive med bil. Alle burde strengt tatt ikke ha råd til å drive med bil som hobby. Vi konsumerer altfor mye i vesten, og vår levestandard er latterlig høy sammenlignet med andre. Kanskje så høy at den ikke er bærekraftig? Jeg tror dessverre vi er nødt til å innse at å sentralisere ting til en viss grad er nødvendig for å opprettholde et godt tilbud. Det kan mao. være lurt å bosette seg sånn at man ikke har 1 times vei til nærmeste lege. Det går f*** ikke ann å diskutere noe om bilkjøring uten at noen kommer opp med en så idiotisk og kortenkt kommentar som: "Det er ingen menneskerett å ha bil". Det er blitzere som bor midt i Oslo og aldri har løftet en eneste finger for en eneste krone som kan si noe slikt, som er helt fordervet på ekstrem-sosialistisk fantasi-ideologi, ide og LSD. Før man bygger ned alt som har med bil og bensin til privat bruk å gjøre, så får man sørge for at det finnes alternativer som går på f.eks strøm som er brukbare! Bil/et individuelt fremkomstmiddel er HELT nødvendig slik ting fungerer. Vel, jeg kan ta alt verkøyet og alle materialene på ryggen og sette meg på tog og buss jeg ettersom det tross alt ikke er noen menneskerett å ha bil, mener jeg? Her er selvsagt kollektivt fremtiden, eller hva? Kanskje du kan sette spedbarnet ditt på et setet i bussen mens du løper i motsatt retning i 10-20km for å rekke arbeidet hvor bussen ikke går før to timer senere? Eller om barnehagen faktiskt er i samme retning, så kan man jo bære flere hundre kilo med verktøy og materialer på ryggen og binde fast barnet på brystet og løpe til barnehagen, løpe til en bussholdeplass og vente en time på bussen, kjøre byen rundt før du kommer til din nærmeste holdeplass og løpe frem til kundens adresse og jobbe kuken av deg det du rekker før du må kjappe deg og pakke verktøyet og restene av materialene på ryggen og ta bussen til avfallsplassen og kaste de der, vente på bussen, stoppe i barnehagen, vente på bussen, stoppe ved matbutikken, bære matvarer, verktøy, materialer og unge, vente til bussen kommer og endelig komme hjem til kona de som som faen meg bare klager og syter på alt som er og ligger med alt og alle fordi du aldri er hjemme og aldri hjelper til. Og ja, jeg er dritings, men du skjønner poenget. 2 Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 25. april 2011 Del Skrevet 25. april 2011 Det er ingen menneskerett å kjøre bil, uansett hvor praktisk det er... Og nei, jeg bor ikke i Oslo... Lenke til kommentar
NicolasDarvas Skrevet 25. april 2011 Del Skrevet 25. april 2011 (endret) Det er ingen menneskerett å kjøre bil, uansett hvor praktisk det er... Og nei, jeg bor ikke i Oslo... Jeg skrev ikke til deg heller med mindre du har to brukere.. Hold kjeft med det menneskerett pisset, rett og slett. Ta å tenk litt lengre. Jeg blir kraftig provosert av slike kommentarer når du åpenbart ikke vet hva forskjellen på bil og ikke bil betyr for rimelig mange tusen mennesker, som faktiskt JOBBER.. ærlig og hardt fysisk arbeid. Hva mener du egentlig med MENNESKERETT? Det å ha en bil og ordet menneskerett, det passer bare ikke sammen. Det høres ut som noen nedlatende lavpanna mobbestrategi av de som ikke kan om de så vil, føye seg etter alt som skal idealiseres, totalt uten grunn, hvertfall ikke om innen en hundre års tid, og innen den tid, så får man flekke opp noen alternativer som er bærekraftig, ellers kan du bare slå opp teltet med en gang og glemme alt du ser rundt deg. Alt du ser rundt deg har noen hatt hendene på og jobbet for, kjørt rundt på, hva har du tatt i? Papirer? Jeg skjønner at du da ser på bil som noe som kun er luksus, mens du like lett kan ta buss, men slik er det ikke og kan det ikke være for alle, heller svært få. Endret 25. april 2011 av NicolasDarvas 2 Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 25. april 2011 Del Skrevet 25. april 2011 Tingen i denne saken er at R-TWB har (i praksis) bedrevet velferds-shopping. For personer med spesielle behov så er det stor variasjon mellom hva de forskjellige kommunene tilbyr. Derfor er det ikke bare-bare å flytte. selv om man nok også kan finne tilsvarende tilbud i andre kommuner i andre fylker. Tja, du kunne faktisk ha hatt rett ift. det med å bedrive velferdsshopping, men i vårt tilfelle så har vi faktisk ikke gjort det. Vi har faktisk bare vært svært heldige med å få et meget bra tilbud i den kommunen vi tilfeldigvis bor i. Og vi ser jo hvilke tilbud familier med lignende behov får i tilstøtende kommuner - som fremstår som lite attraktive tilbud ift. vårt. Og siden livet til gutten vår går foran alt annet, så er ikke valget om å bli værende her vanskelig å ta. Vi har det svært bra vi, og er fornøyd på alle plan - men jeg kommer aldri til å mene at drivstoffprisene her i landet er for lave. 1 Lenke til kommentar
Dux ducis Skrevet 25. april 2011 Del Skrevet 25. april 2011 De som driver med bil som hobby har i hvert fall ikke noe de skulle ha sagt på bensinprisen. Det er ingen menneskerett å ha en av verdens dyreste hobbyer. Spill fotball eller data hvis dere ikke har råd til å drive med bil. Alle burde strengt tatt ikke ha råd til å drive med bil som hobby. Vi konsumerer altfor mye i vesten, og vår levestandard er latterlig høy sammenlignet med andre. Kanskje så høy at den ikke er bærekraftig? Jeg tror dessverre vi er nødt til å innse at å sentralisere ting til en viss grad er nødvendig for å opprettholde et godt tilbud. Det kan mao. være lurt å bosette seg sånn at man ikke har 1 times vei til nærmeste lege. Det går f*** ikke ann å diskutere noe om bilkjøring uten at noen kommer opp med en så idiotisk og kortenkt kommentar som: "Det er ingen menneskerett å ha bil". Det er blitzere som bor midt i Oslo og aldri har løftet en eneste finger for en eneste krone som kan si noe slikt, som er helt fordervet på ekstrem-sosialistisk fantasi-ideologi, ide og LSD. Før man bygger ned alt som har med bil og bensin til privat bruk å gjøre, så får man sørge for at det finnes alternativer som går på f.eks strøm som er brukbare! Bil/et individuelt fremkomstmiddel er HELT nødvendig slik ting fungerer. Vel, jeg kan ta alt verkøyet og alle materialene på ryggen og sette meg på tog og buss jeg ettersom det tross alt ikke er noen menneskerett å ha bil, mener jeg? Her er selvsagt kollektivt fremtiden, eller hva? Kanskje du kan sette spedbarnet ditt på et setet i bussen mens du løper i motsatt retning i 10-20km for å rekke arbeidet hvor bussen ikke går før to timer senere? Eller om barnehagen faktiskt er i samme retning, så kan man jo bære flere hundre kilo med verktøy og materialer på ryggen og binde fast barnet på brystet og løpe til barnehagen, løpe til en bussholdeplass og vente en time på bussen, kjøre byen rundt før du kommer til din nærmeste holdeplass og løpe frem til kundens adresse og jobbe kuken av deg det du rekker før du må kjappe deg og pakke verktøyet og restene av materialene på ryggen og ta bussen til avfallsplassen og kaste de der, vente på bussen, stoppe i barnehagen, vente på bussen, stoppe ved matbutikken, bære matvarer, verktøy, materialer og unge, vente til bussen kommer og endelig komme hjem til kona de som som faen meg bare klager og syter på alt som er og ligger med alt og alle fordi du aldri er hjemme og aldri hjelper til. Og ja, jeg er dritings, men du skjønner poenget. Vel, du burde nok tenkt deg om før du skrev det der. Du overså nemlig nøkkelordet i teksten min: hobby. Jeg VET at folk MÅ ha biler som et redskap, men det er faktisk en økende andel med folk som har bil som hobby. Disse folkene er ofte de som skriker høyest om bensinprisen. De står for svært mye kjøring bare for kjøringens skyld. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå