Gå til innhold

For høye bensinpriser? Du synes ikke det? Vis det!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva om det ikke er noen boliger å flytte til? Hva om kostnaden på boligene i det området er for høye? Hva definerer du som sentimentale grunner? Familie?

Jeg må si Reg2000 at du lukter shill.

Er du ute etter mindre enn en times kjørevei er det ikke noe problem å finne boliger. Innenfor en times kjøretid er det heller ingen problem å finne boliger i alle prisklasser. Sentimentale grunner er tilhørighet til et sted. Uansett er prisen på bensin å regne som småpenger i en husholdning.

Lenke til kommentar

Kunne ikke vært mer enig. Fantastisk mange idioter som tror at man bare kan bryte opp fra alt man har.

Ja, om bensinprisen blir for høy så er det "bare å flytte", om veistandarden blir misligholdt så er det "bare å sette ned fartsgrensen" og lignende pasifistisk konformisme som bare vil skape et samfunn med konstant forfall.

Ingen I Norge må flytte pga bensinprisen. Bruker de flere timer på å komme til og fra jobb står valget mellom å bli boende av sentimentale grunner, eller flytte for å slippe å kaste bort så mye tid på reise.

Det du sier der er pure and utter bullshit! Er du så blank i potta at du innbiller deg at folk blir værende på en plass av sentimentale årsaker? Hva slags livsinnsikt er det du sitter på - eller er du bare 18-19 år gammel?

Endret av Rayline TWB
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er latterlig med mennesker som tror det er en menneskerett å bruke minimalt av inntekten sin på drivstoff (hvilket de fleste av oss gjør). Mange forsøker å fremstille bensin og diesel som enorme utgifter, men faktum er at det ikke er noe som helst sammenlignet med alt det andre dere forbruker. Folk flest er en gjeng med idioter, og de skulle alle vært med på programmet "Luksusfellen".

Det er også et faktum at vår nasjon får økt velferd av å selge oljeprodukter til markedspris.

Lenke til kommentar

Tullball - du vet overhodet ikke hva du prater om, og også du lever i den oppfatning at det som er riktig for ett menneske, også automatisk gjelder for alle.

Jeg bruker faktisk 1/6 av inntekten min (etter skatt) på dieselutgifter. Nå, i min matteverden, så er ikke 1/6 det samme som minimalt av inntekten.

Det eneste du har rett i er at vi får økt velferd av salg av oljen - så fremt staten gidder å bruke/forvalte disse pengene på korrekt måte.

Lenke til kommentar

Jeg bruker faktisk 1/6 av inntekten min (etter skatt) på dieselutgifter. Nå, i min matteverden, så er ikke 1/6 det samme som minimalt av inntekten.

Fortell heller hvor mange km du kjører i året og hvorfor du må kjøre så langt for å komme på jobb.

Lenke til kommentar

Jeg bor på en plass der dette er nærmeste (og eneste) arbeidsplass som har arbeid innenfor den utdannelse jeg har. Det går heller ingen offentlig transport mellom plassen jeg bor og arbeider - og uansett ikke til tider som passer med arbeidstiden. På morgenen hadde jeg kunnet komme meg halvparten av distansen med buss, men da måtte jeg isåfall ha gått den andre halvparten.

I tillegg blir det en del kjøring mellom hjem og diverse sykehus/rehabiliteringstilbud/hjelpemiddelsentral siden jeg er far til en sterkt multifunksjonshemmet gutt.

Hvis jeg skulle hatt arbeid innenfor min utdannelse så hadde det nærmeste alternativet blitt Oslo - noe som hadde doblet pendlingen iforhold til nå.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Problemet er at vi kan ikke rettferdiggjøre å senke skatter/avgifter eller drivstoffpriser bare fordi at noen bor langt oppi skogen. Jeg har foreldre som selv bor langt unna allfarvei, og jeg har inntrykk av at de tenker på litt lik linje som deg. Akkurat de samme problemene har vi mtp. distriktssykehus.

Jeg er for øvrig litt skeptisk til uttalelsen din at du bruker 1/6 av inntekten din på drivstoff. Eller, jeg er skeptisk til om det sier oss noe som helst nyttig. 1/6 av en ukjent størrelse kan være lite eller mye i absoluttverdi. Har du forresten regnet nøye på dette?

Det spørs også litt hva slags bil du kjører. Noen er unødvendig tørste.

Endret av Dux ducis
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har foreldre som selv bor langt unna allfarvei, og jeg har inntrykk av at de tenker på litt lik linje som deg. Akkurat de samme problemene har vi mtp. distriktssykehus.

Hva i all verden mener du med dette?

Hva er det de tenker på lik linje som meg om?

Og jeg bor slettes ikke langt unna allfarvei.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har foreldre som selv bor langt unna allfarvei, og jeg har inntrykk av at de tenker på litt lik linje som deg. Akkurat de samme problemene har vi mtp. distriktssykehus.

Folk mener at velferdssamfunnet skal legge alt til rette for dem, selv om de bor ute på vidda. Folk er nødt til å forstå at det er kostnader ved å bo i skogen, ved å ta en utdannelse som har mindre arbeidsmuligheter, osv. Hva barnet ditt angår så håper jeg du får støtte fra staten.

Lenke til kommentar

Folk mener at velferdssamfunnet skal legge alt til rette for dem, selv om de bor ute på vidda. Folk er nødt til å forstå at det er kostnader ved å bo i skogen, ved å ta en utdannelse som har mindre arbeidsmuligheter, osv. Hva barnet ditt angår så håper jeg du får støtte fra staten.

Hvor er det du ser at jeg har sagt noe om at jeg mener at staten skal legge alt til rette for meg? Du bør ikke legge andre meninger i munnen på meg enn de jeg har ytret selv.

Og når det gjelder min utdannelse så har jeg en utdannelse som er 4 år på ingeniørhøyskole, og 4 år på universitet, så jeg tror nok ikke jeg har en utdannelse som lider av at jeg skulle ha vanskeligheter med jobb.

Men jobb i nærheten av hjemmet - det er ikke alltid mulig å finne. Som sagt så finner jeg i Oslo, men da dobles pendlingen.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...