Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Sender mobiltelefonen ut skadelig stråling konstant eller kun under samtale?

En_annen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Etter hva jeg har skjønt er det bevist at mobiltelefonen skaper kreft. jeg lurer på om det bare er når du snakker med noen over telefonen, eller sender den ut farlig stråling hele tiden?

Pølsevev. Det er mulig å knytte bananer til kreft hvis man vil. Tar man hundre mennesker og gir dem en banan hver dag vil 30 av dem utvikle kreft i løpet av livet. Selvsagt er bananen skyldig ikke sant?

Statistikk kan lett misbrukes/mistolkes. Kreft er en av de mest vanlige sykdommene i verden, alt kan knyttes til kreft.

Vi hadde tross alt kreft for 5000 år ++ siden også, sykdommen kom ikke med mobiltelefoner. Ikke hvert krefttilfelle har en direkte årsak, mutasjoner skjer hele tiden i kroppen. Men av og til går det galt. Noen er i tillegg ekstra disponert for visse krefttyper. I tillegg har levealderen aldri hvert så høy, og sjansen for kreft øker med alderen.

Jeg sier ikke at det ikke finnes stoffer/ting som fremkaller kreft, men det er som regel kjemikalier/stoffer som de fleste ikke er i kontakt med. Men det er grunn til bekymring, mange år med industrielt aktivitet har ført til mye forurensing.

Det jeg prøver å si, lev livet, ikke heng deg opp i slike småting. Det beste rådet jeg kan gi deg angående mobiltelefoner, ikke bruk dem mens du kjører. Kan bidra til farlige situasjoner.

Og varmen du føler på kinnet etter en lang samtale er ikke noe resultat av stråling :lol: Du kan holde en banan til ansiktet og oppnå det samme.

Og en ting til, du kan ikke poppe popkorn med mobiltelefoner heller, hvis du trodde det :rofl:

Endret av Uderzo
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Tror du tenker i feil baner, frekvensene som korppen utsettes for idag, finnes det ingen langtids forskning på. Tenker da spesielt på trådløst internett og mobiltelefonen. Alt som eksisterer har en egenfrekvens. Selv atomene vibrerer (untak: drit lav temperatur). Lys oppfattes av øyet som frekvenser, samme med øret og lyd.

Med dette postulert, så vil jeg si at du ikke kan sammenligne mobilbruk-kreft faren og "stoffer som kroppen tar til seg-kreft" faren. Jeg overser ikke faktumet at radioaktivitet kan skape mutasjoner. Og at man da kan trekke paraleller til elektroniske frekvenser og kreft.

Men jeg er heller ingen fanatiker på det, mobilen ligger 10cm unna pungen.

Angående langtisforskning kan man se på sminke industrien, som nå snart blir pålagt å merke sminkene sine med advarsler. Stoffer som man tidligere har trodd ikke har vert skadelig for kroppen er idag farlige. Vitenskapen forandrer seg hele tia, så det å si at noe er trygt uten å kunne basere seg på langtidsforskning er blindt.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Tror du tenker i feil baner, frekvensene som korppen utsettes for idag, finnes det ingen langtids forskning på. Tenker da spesielt på trådløst internett og mobiltelefonen. Alt som eksisterer har en egenfrekvens. Selv atomene vibrerer (untak: drit lav temperatur). Lys oppfattes av øyet som frekvenser, samme med øret og lyd.

Med dette postulert, så vil jeg si at du ikke kan sammenligne mobilbruk-kreft faren og "stoffer som kroppen tar til seg-kreft" faren. Jeg overser ikke faktumet at radioaktivitet kan skape mutasjoner. Og at man da kan trekke paraleller til elektroniske frekvenser og kreft.

Men jeg er heller ingen fanatiker på det, mobilen ligger 10cm unna pungen.

Angående langtisforskning kan man se på sminke industrien, som nå snart blir pålagt å merke sminkene sine med advarsler. Stoffer som man tidligere har trodd ikke har vert skadelig for kroppen er idag farlige. Vitenskapen forandrer seg hele tia, så det å si at noe er trygt uten å kunne basere seg på langtidsforskning er blindt.

Du har helt rett i det du sier. Gjør ikke noe å uttrykke en sunn skepsis. Bare det ikke tar over livet ditt og man blir helt fanatisk og innbiller seg det ene og andre. For det er mange kvakksalvere der ut som nærmest anbefaler folk å flytte ut i skogen.

Lenke til kommentar

Her var det mye synsing. Jeg har sett på en god del vitenskapelige rapporter ang. effekten på menneskekropppen med hensyn på strålingen og jeg har også utstyr for å måle/forske på dette selv, og min entydige konklusjon er at det har en skadevirkning. Hvor store disse virkningene er i forhold til mye annet er jo alltid interessant å sammenligne med, for hvis ikke blir det hele litt tabolid i framstillingen, og det gagner ingen (annet enn de som ønsker å tjene penger på nettaviser og papiraviser).

Den største effekten får du ved å ha mobiltelefonen sendene ved øre. Effekten av strålingen som går inn hode er unektelig negativ. Bruk helst høyttaler og legg telefonen litt unna deg, så reduserer du strålingen dramatisk. Strålingen synker eksponensielt ved avstand, så litt avstand har mye å si.

@Uderzo

Bananer inneholder faktisk radiokativt kalium, så du vil faktisk få stråling fra en bananaphone som er avslått ;)

Lenke til kommentar

Her var det mye synsing. Jeg har sett på en god del vitenskapelige rapporter ang. effekten på menneskekropppen med hensyn på strålingen og jeg har også utstyr for å måle/forske på dette selv, og min entydige konklusjon er at det har en skadevirkning. Hvor store disse virkningene er i forhold til mye annet er jo alltid interessant å sammenligne med, for hvis ikke blir det hele litt tabolid i framstillingen, og det gagner ingen (annet enn de som ønsker å tjene penger på nettaviser og papiraviser).

Du må gjerne fortelle nøyaktig hva som skjer som følge av strålingen, det finnes nemlig ingen rapporter som foreløpig viser en klar sammenheng mellom mobilbruk og sykdommer, enten det er snakk om kreft eller andre sykdommer. Den eneste påviste virkningen er at vev i kroppen varmes opp, men effekten er så utrolig liten at selv det å legge ansiktet i hånda, eller å sitte i et varmt rom er langt mer skadelig.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Du må gjerne fortelle nøyaktig hva som skjer som følge av strålingen, det finnes nemlig ingen rapporter som foreløpig viser en klar sammenheng mellom mobilbruk og sykdommer, enten det er snakk om kreft eller andre sykdommer. Den eneste påviste virkningen er at vev i kroppen varmes opp, men effekten er så utrolig liten at selv det å legge ansiktet i hånda, eller å sitte i et varmt rom er langt mer skadelig.

kilder?:)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...