Gå til innhold

Brukerdrevet database på nett

Anbefalte innlegg

Jeg trenger hjelp til å komme i gang med å lage en brukerdrevet database på nett. Jeg vil etablere en database hvor jeg ber om noen spesifikke data fra besøkende på en nettside, kanskje rundt 5 data fra hver som legger inn. (f.eks bosted, hobby, alder, osv)

Når dataene er lagt inn vil jeg at websiden oppdateres når brukeren trykker "lagre" Jeg vil også ha linker til resultatene i form av lister og grafikk, noe likt mulighetene i MS Access.

Jeg jobber på både Mac og PC. Kan jeg bruke MS Access til å lage en slik base for å få interaktiviteten jeg er ute etter? Kanskje Filemaker Pro Adv. er bedre? Eller finnes det nettbaserte løsninger som er stabile og varige nok?

Setter stor pris på alle tilbakemeldinger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Omtrent alle teknologier for å lage nettbaserte løsninger vil være mer stabile og varige enn de du nevner. For MS Access vet jeg det fins ihvertfall én ganske obskur løsning for å få databasen på nett. Den er dyr, har få brukere, lukket kildekode og begrensede ressurser som står bak. Husker ikke hva den heter, men den har vært nevnt her på forumet før. Du kan jo kikke på treff her: http://www.google.no/search?sourceid=chrome&ie=UTF-8&q=ms+access+web Antar situasjonen er omtrent den samme for Filemaker.

Siden du kjenner litt til Access er det kanskje mest nærliggende å tenke på .NET: WebForms og Visual Basic + MS SQL.

Hvis du evt. vil ha enda mer stabilitet og varighet kan du gå for utbredte opensoruce-løsninger , f.eks. PHP/MySQL. ... men dette er litt diskutabelt i forhold til hva du legger i begrepene stabilitet og varighet. Evt. kan du bytte ut PHP med Java/Tomcat, eller Ruby On Rails eller eller ... mye å velge mellom, og alt vil være bedre enn Access.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...