NeEeO Skrevet 16. april 2011 Del Skrevet 16. april 2011 Hei, jeg forstår ikke Enkelt og dbbelt systemet. Kan noen være så snille å forklare meg? Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 16. april 2011 Del Skrevet 16. april 2011 http://nrk.no/programmer/tv/schrodingers_katt/memo/1.6275872 Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 16. april 2011 Forfatter Del Skrevet 16. april 2011 http://nrk.no/programmer/tv/schrodingers_katt/memo/1.6275872 Men jeg forstår ikke hvorfor jeg skal pugge hele DEN lista(100navn) ...det vil ta årevis. Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 17. april 2011 Del Skrevet 17. april 2011 Men jeg forstår ikke hvorfor jeg skal pugge hele DEN lista(100navn) ...det vil ta årevis. Da har du helt rett. Du forstår ikke dobbeltsystemet. Du trenger ikke å memorere den listne. Det du trenger å gjøre er å lage assosiasjoner til tallkombinasjonene. Den listen er ikke nødvendigvis absolutt. Poenget med systemet er at du gjøre tallkombinasjonene om til en setning da det å huske en setning er enklere enn å huske en tallrekke. Så lenge du kan gjøre setningen tilbake til tallrekken så er det likegyldig hva setningen er. Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 17. april 2011 Forfatter Del Skrevet 17. april 2011 Men jeg forstår ikke hvorfor jeg skal pugge hele DEN lista(100navn) ...det vil ta årevis. Da har du helt rett. Du forstår ikke dobbeltsystemet. Du trenger ikke å memorere den listne. Det du trenger å gjøre er å lage assosiasjoner til tallkombinasjonene. Den listen er ikke nødvendigvis absolutt. Poenget med systemet er at du gjøre tallkombinasjonene om til en setning da det å huske en setning er enklere enn å huske en tallrekke. Så lenge du kan gjøre setningen tilbake til tallrekken så er det likegyldig hva setningen er. Ja, ja okei. Men hvordan skal jeg memorere lista uansett. Det står jo at det er "SUPER enkelt" da burde det jo være SUPER enkelt. Da burde det ikke ta årevis, ikke sant? Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 18. april 2011 Forfatter Del Skrevet 18. april 2011 Håper det ikke tar mer enn 1 time å memorere liste..Men svar på spm mitt over Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 18. april 2011 Forfatter Del Skrevet 18. april 2011 vær så snill..trenger svar fort.. Lenke til kommentar
Dynejonas Skrevet 19. april 2011 Del Skrevet 19. april 2011 Ingen her som kan memorere for deg. Du må gjøre jobben selv. Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 19. april 2011 Forfatter Del Skrevet 19. april 2011 Ingen her som kan memorere for deg. Du må gjøre jobben selv. Men hvordan..der sto det at det ikke var noe3 problem å memore det, det mp da finnes en måte da? Er du helt gal..skal jeg Pugge alt det der? meningen var at jeg skulle memore Lista..ikke pugge den Lenke til kommentar
Dynejonas Skrevet 19. april 2011 Del Skrevet 19. april 2011 Du har ikke en gang prøvd! Hvordan vet du at det er vanskelig? Det virker ikke som du virkelig vil lære dette. Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 19. april 2011 Forfatter Del Skrevet 19. april 2011 Du har ikke en gang prøvd! Hvordan vet du at det er vanskelig? Det virker ikke som du virkelig vil lære dette. greit skl prøvvveeee Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå