Gå til innhold

forstår ikke enkelt og dobbelt systemet - Memo boka

NeEeO

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men jeg forstår ikke hvorfor jeg skal pugge hele DEN lista(100navn) ...det vil ta årevis.

Da har du helt rett. Du forstår ikke dobbeltsystemet.

Du trenger ikke å memorere den listne. Det du trenger å gjøre er å lage assosiasjoner til tallkombinasjonene. Den listen er ikke nødvendigvis absolutt. Poenget med systemet er at du gjøre tallkombinasjonene om til en setning da det å huske en setning er enklere enn å huske en tallrekke. Så lenge du kan gjøre setningen tilbake til tallrekken så er det likegyldig hva setningen er.

Lenke til kommentar

Men jeg forstår ikke hvorfor jeg skal pugge hele DEN lista(100navn) ...det vil ta årevis.

Da har du helt rett. Du forstår ikke dobbeltsystemet.

Du trenger ikke å memorere den listne. Det du trenger å gjøre er å lage assosiasjoner til tallkombinasjonene. Den listen er ikke nødvendigvis absolutt. Poenget med systemet er at du gjøre tallkombinasjonene om til en setning da det å huske en setning er enklere enn å huske en tallrekke. Så lenge du kan gjøre setningen tilbake til tallrekken så er det likegyldig hva setningen er.

Ja, ja okei. Men hvordan skal jeg memorere lista uansett. Det står jo at det er "SUPER enkelt" da burde det jo være SUPER enkelt. Da burde det ikke ta årevis, ikke sant? ;)

Lenke til kommentar

Ingen her som kan memorere for deg. Du må gjøre jobben selv.

Men hvordan..der sto det at det ikke var noe3 problem å memore det, det mp da finnes en måte da? Er du helt gal..skal jeg Pugge alt det der? meningen var at jeg skulle memore Lista..ikke pugge den

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...